ثروتمندترین مرد دنیا رکورد تاریخی ثبت کرد

به گزارش مجله همراهان، مؤسس آمازون، جف بزوس، به لطف عملکرد عالی سهام شرکتش در هفته گذشته ثروتمندتر شد. او با افزودن 10 میلیارد دلار در 7 روز گذشته ثروت خالص خود را به رکورد تاریخی جدید 183 میلیارد دلار رساند.

ثروتمندترین مرد دنیا رکورد تاریخی ثبت کرد

به گزارش خبرگزاری مالی ایرانبه نقل از راشاتودی، مؤسس آمازون، جف بزوس، به لطف عملکرد عالی سهام شرکتش در هفته گذشته ثروتمندتر شد. او با افزودن 10 میلیارد دلار در 7 روز گذشته ثروت خالص خود را به رکورد تاریخی جدید 183 میلیارد دلار رساند.

ارزش کل سهام آمازون، غول تجارت الکترونیک، با جهش 3 درصدی در معاملات روز گذشته 1.54 تریلیون دلار شد و ارزش هر سهم آن به رکورد 3,081 دلار رسید.

به این ترتیب فاصله جف بزوس با رقبای خود در لیست مجله های بلومبرگ و فوربز از ثروتمندترین افراد دنیا بیشتر شد.

ثروت بزوس حالا از فراوری ناخالص داخلی اغلب کشورها بیشتر است. طبق داده های بانک دنیای این میلیاردر از قزاقستان که با 18 میلیون نفر جمعیت ثروتمندترین کشور در بین 5 کشور آسیای مرکزی است، ثروتمندتر است. ثروت بزوس همچنین به فراوری ناخالص داخلی قطر که در سال گذشته به 183.5 میلیارد دلار رسید، بسیار نزدیک شده است.

از شروع بحران کرونا با یمردم دنیا به خرید آنلاین، ارزش سهام آمازون هر روز افزایش یافته است. در سه ماهه اول سال جاری فروش آمازون بیش از 26 درصد نسبت به سال قبل جهش کرد و به 75.5 میلیارد دلار رسید.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1155

به "ثروتمندترین مرد دنیا رکورد تاریخی ثبت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثروتمندترین مرد دنیا رکورد تاریخی ثبت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید