حکمرانی مجازی، کنگره آمریکا به دنبال شفاف سازی نحوه چینش محتوا در شبکه های اجتماعی

به گزارش مجله همراهان، دو نماینده دموکرات کنگره آمریکا به دنبال تصویب قانون جدیدی هستند که بر اساس آن شبکه های اجتماعی باید به طور دقیق تعیین نمایند چگونه چینش پست ها را برای هر کاربر انجام می دهند.

حکمرانی مجازی، کنگره آمریکا به دنبال شفاف سازی نحوه چینش محتوا در شبکه های اجتماعی

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از سی ان بی سی، شبکه های اجتماعی در زمینه چینش و مرتب کردن پست های شبکه های اجتماعی برای مشاهده کاربران عملکرد شفافی ندارند و الگوریتم های مورد استفاده بدین منظور با مخفی کاری انتخاب می شوند. از همین رو نمایندگان کنگره قصد دارند درک خود از این فرایند را بیشتر نمایند.

بر همین اساس سناتور اد مارکی و دوریس ماتوسی که هر دو دموکرات هستند خواهان مجبور کردن شبکه های اجتماعی به اطلاع رسانی شفاف در این زمینه شده اند و معتقدند باید با این کار جلوی رفتار ناعادلانه آنها گرفته شده و الگوریتم های مورد استفاده در این شبکه ها تعیین شوند.

قانون یادشده قانون عدالت الگوریتم و شفافیت پلتفورم های آنلاین نام دارد. شبکه های اجتماعی مشهور مانند فیس بوک، توئیتر و گوگل از الگوریتم های خاص خود برای تعیین کردن اینکه کدام محتوا یا آگهی باید در معرض دید کاربران قرار بگیرد، استفاده می نمایند. اما گفته می گردد بعضی از این الگوریتم ها به گونه ای طراحی می شوند که مروج تبعیض های جنسیتی و نژادی هستند. از همین رو قرار است کمیسیون تجارت فدرال آمریکا الگوریتم های یادشده را آنالیز کند و رویه های تبعیض آمیز آنها را کشف کند.

همچنین شبکه های اجتماعی موظف هستند به کاربران شرح دهند چگونه از الگوریتم های یادشده استفاده می نمایند و برای عملیاتی کردن آنها از چه اطلاعاتی استفاده می نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 تیر 1400 بروزرسانی: 3 تیر 1400 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1706

به "حکمرانی مجازی، کنگره آمریکا به دنبال شفاف سازی نحوه چینش محتوا در شبکه های اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکمرانی مجازی، کنگره آمریکا به دنبال شفاف سازی نحوه چینش محتوا در شبکه های اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید