خبرنگاران استاندار خراسان رضوی: هدف اصلی در این استان توانمند کردن مردم است

به گزارش مجله همراهان، مشهد- خبرنگاران- استاندار خراسان رضوی گفت: هدف اصلی در این استان توسعه مالی و فرهنگی به وسیله توانمند کردن مردم و استفاده از سرمایه های اجتماعی است.

خبرنگاران استاندار خراسان رضوی: هدف اصلی در این استان توانمند کردن مردم است

علیرضا رزم حسینی عصر سه شنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی با حضور معاون هماهنگی امور مالی و توسعه ای وزیر کشور اضافه کرد: پیش احتیاج تحقق این مهم وحدت و همدلی است که بین مردم و مسوولان استان وجود دارد.

وی ادامه داد: هدف مشترک ما در خراسان رضوی کار و کوشش برای ایجاد امنیت مالی و تامین امنیت مردم و توانمند کردن آنان و افزایش سرمایه اجتماعی برای نظام است.

استاندار خراسان رضوی گفت: اقتصاد مقاومتی که مدنظر رهبر معظم انقلاب است، مردمی کردن اقتصاد می باشد و این مهم در خراسان رضوی در قالب انعقاد تفاهمنامه در چارچوب طرح مثلث توسعه مالی - فرهنگی و شناسایی ظرفیت های سرمایه گذاری و شناسنامه دار کردن آنها اجرا می گردد.

وی اضافه کرد: کشور را نمی توان با دولت ها ساخت، چرا که بعضی اوقات با توسعه همه زیرساخت ها در کشور، نمی توان مردم را پای کار آورد، کشور را باید با سرمایه شرکت ها و مردم ساخت.

رزم حسینی ادامه داد: براساس آنچه که اعلام شد دارایی های دولت به غیر از نفت، معادن و گاز هفت میلیون میلیارد تومان و نقدینگی در دست مردم سه میلیون میلیارد تومان است، اگر 10 درصد از هر کدام از این سرمایه ها آزاد گردد در مجموع یک میلیون میلیارد تومان معادل 50 میلیارد دلار می گردد.

وی گفت: کشوری که با 9 میلیارد دلار درآمد در سال گذشته خود را اداره نموده با 50 میلیارد دلار می تواند گام های بلندی در جهت توسعه اقتصاد بردارد یعنی با سرمایه مردمی می تواند توسعه را رقم بزند.

استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: سبک اداره کشور باید تغییر کند که نخستین گام در این حوزه توزیع عادلانه ثروت و تقویت سرمایه اجتماعی است، در خراسان رضوی وحدت برای توسعه و آبادانی وجود دارد و هیچ دعوای سیاسی وجود نداشته و همه مشتاق فعالیت برای توسعه هستند.

وی با اشاره به اقدام ارزشمند وزارت کشور در ساماندهی شرایط شرکت پدیده شاندیز ادامه داد: هم اینک 131 هزار سهامدار این شرکت در بورس صف ایجاد نموده و هیچ کس حاضر به فروش سهام خود نیست.

معاون هماهنگی امور مالی استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست به تشریح محورهای 30 گانه دارای اولویت حوزه مالی ابلاغی وزارت کشور و کمیته های 26 گانه با هدف تحقق برنامه عملیاتی مالی سال 1399 پرداخت.

علی رسولیان درباره الگوی مثلث توسعه مالی - فرهنگی در خراسان رضوی گفت: دستاورد اجرای این طرح در استان انعقاد یکهزار و 229 تفاهمنامه سرمایه گذاری با مبلغ 205 هزار و سه میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای 207 هزار و 540 نفر بوده است.

وی اضافه کرد: در این راستا تا به امروز 197 طرح سرمایه گذاری با مبلغ 10 هزار و 729 میلیارد تومان و اشتغالزایی برای 13 هزار و 651 نفر به بهره برداری رسیده است.

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: طرح های عظیم این استان که تا به امروز شناسایی شده شامل 334 طرح با سرمایه گذاری 190 هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی برای 187 هزار و 504 نفر است که به عنوان طرح های دارای اولویت در نظر گرفته می گردد.

وی گفت: مجموع تسهیلات درخواستی برای پروژه های در حال انجام از محل انعقاد تفاهمنامه های سرمایه گذاری در چارچوب طرح مثلث توسعه مالی - فرهنگی استاننیز 135 هزار میلیارد تومان است.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1102

به "خبرنگاران استاندار خراسان رضوی: هدف اصلی در این استان توانمند کردن مردم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار خراسان رضوی: هدف اصلی در این استان توانمند کردن مردم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید