گزارش سالانه 1401 تپسل منتشر شد!

به گزارش مجله همراهان، برای صاحبان کسب وکارها، اپلیکیشن ها و وبسایت ها که در پی بهینه ترین روش های تبلیغاتی و یا راه های کسب عایدی از آن هستند، دانستن آمار تبلیغات ارزشمند است. به همین جهت آنالیز گزارش سالانه آژانس تبلیغاتی تپسل، که به عنوان رهبر صنعت تبلیغات دیجیتال شناخته می گردد، می تواند بسیار سودمند باشد. گزارشی که آمار ترافیک تبلیغاتی درون اپلیکیشن های بازی و غیر بازی و وبسایت ها، توزیع ترافیک به تفکیک دستگاه، صنایع مختلف تبلیغ دهنده و ناشران و بسیاری اطلاعات کاربردی دیگر را در اختیار فعالان و علاقه مندان حوزه دیجیتال مارکتینگ می گذارد.

گزارش سالانه 1401 تپسل منتشر شد!

نگاهی به گزارش عملکرد سالانه 1401 تپسل

تپسل، شبکه هوشمند تبلیغات دیجیتال، به صاحبان کسب وکارها یاری می نماید تا انواع تبلیغات خود، از بنری گرفته تا ویدیویی را درون اپلیکیشن ها و سایت های پرمخاطب نمایش دهند و از سوی دیگر به توسعه دهندگان ایرانی یاری می نماید تا به وسیله نمایش تبلیغات درون اپلیکیشن و وبسایت، به عایدی قابل توجهی دست یابند. تعداد بالایی از وبسایت ها و اپلیکیشن های برتر و پرمخاطب ایران که دارای اعتبار زیادی هستند، برای نمایش تبلیغات با آژانس تبلیغاتی تپسل همکاری می کنند. در سال گذشته تعداد کل ناشران تپسل به عددی بالای 140 هزار وبسایت و اپلیکیشن رسید و بعلاوه تعداد کل تبلیغ دهندگان در سال گذشته بیش از 70هزار برند بوده است.

آمار ارائه شده بر اساس داده های مربوط به بیش از 520 میلیارد نمایش تبلیغات به بیش از 72 میلیون کاربر فعال ماهانه در طول سال 1401 است. در ادامه بعضی از بخش های این گزارش را با هم مرور می کنیم:

حجم نمایش تبلیغات تپسل در سال گذشته چقدر بود؟

طبق گزارش این آژانس در سال گذشته اندازه ایمپرشن ثبت شده برابر با 520 میلیارد بوده که معادل 16 نمایش در روز به ازای هر ایرانی است. بعلاوه تپسل اندازه ایمپرشن ماهانه در سه سال متوالی را نیز اعلام نموده که به صورت زیر است و این اعداد نشان می دهد اندازه نمایش ماهانه در هر سال افزایش داشته است:

  • سال 99: 23 میلیارد ماهانه
  • سال 1400: 36 میلیارد ماهانه
  • سال 1401: 43 میلیارد ماهانه

شما می توانید برای مشاهده کامل گزارش و آمار و تحلیل ها، به صفحه گزارش سالانه 1401 تپسل در کالج تپسل مراجعه کنید.

شرایط تبلیغ دهندگان در صنایع مختلف

نمودار زیر بیانگر این است که در هر صنعت چه تعداد کسب وکار با تپسل همکاری می کنند. برای مثال در صنعت حمل و نقل تعداد برند کمتری تبلیغات انجام می دهند اما هزینه کرد بیشتری دارند. بعلاوه این نمودار اندازه ایمپرشن در صنایع مختلف را نیز نشان می دهد و معمولا ایمپرشن بیشتر رابطه مستقیم با هزینه کرد دارد.

تاثیر مناسبت ها و رویدادها بر تعداد نمایش تبلیغات

به طور معمول سالانه، ادورتایزرها ماه انتهایی از فصل های بهار، تابستان و پاییز را برای ماکزیمم کردن فعالیت های تبلیغاتی خود انتخاب می کنند؛ دلایل این انتخاب را می توان به موارد زیر تقسیم بندی کرد:

  • خرداد ماه به علت خاتمه ترم های دانشگاه ها و مدارس از یک سو و بازی هایی انتهایی لیگ های معتبر فوتبال از سوی دیگر، برترین موقع برای انجام تبلیغات و استفاده از این رویدادها می باشد.
  • شهریور ماه به علت مناسبت های بازگشت به مدرسه و دانشگاه و بعلاوه وارد شدن به شش ماه دوم سال که معمولاً پرتکاپوتر از شش ماه اول می باشد برندها آغاز به ایجاد ارتباطات بیشتر برای بهره برداری در پاییز و زمستان می کنند. اما سال گذشته به علت شرایط سیاسی و اجتماعی، بسیاری از کمپین ها لغو شدند و بودجه تبلیغاتیشان را تا آذر ماه هزینه نکردند.
  • آذر ماه که همواره برترین ماه برای صنعت تبلیغات دیجیتال بود، این بار سال متفاوتی را تجربه کرد. به علت بازگشت ادورتایزرها برای اجرای برنامه های تبلیغاتی بعد از دو ماه سکوت و بعلاوه وجود رویداد ویژه جام جهانی و رویدادهای مهم بلک فرایدی و شب یلدا در این ماه، مجدد توانست جزء برترین ماه های سال برای تبلیغات انتخاب گردد اما اختلالات اینترنتی سبب شد به ماکزیمم ظرفیت خود مطابق پیش بینی ها نرسد.
  • و اما زمستان همواره رویه متفاوتی در پیش می گیرد؛ چرا که بسیاری از عموم مردم مایلند خرید های عید خود را در دی و بهمن انجام دهند و تبلیغ کنندگان نیز به خوبی از این رفتار آگاهند. از همین رو و بعلاوه برای اینکه حجم ارسال بار و ارائه خدمات خود در روزهای آخر سال را قابل مدیریت تر کنند بیشتر حجم پروموشن خود را به این دو ماه منتقل می کنند. هر چند دی ماه سال گذشته باز هم متفاوت تر از همواره عمل نموده و با اینکه معمولاً نسبت به آذر ماه افت می کرد اما به دلایلی که بالاتر و به علت وقفه دو ماهه مطرح شد، توانست حجم بیشتری از تبلیغات را ازآن خود کند.

نمودار زیر اندازه هزینه کرد تبلیغ دهندگان در ماه های مختلف را نشان می دهد.

تغییرات عایدی ناشران تپسل طی ماه های سال گذشته

در 6 ماهه اول سال با بهبود طراحی جایگاه های تبلیغاتی، عایدی ناشران رو به افزایش رفت. اما طی ماه های مهر و آبان که بحران اینترنت به وجود آمد، تیم ناشران تپسل مصمم شد تا با ارائه پشتیبانی قدرتمندتر، بهبود بیشتر جایگاه های تبلیغاتی، بهبود هوش مصنوعی در نمایش تبلیغات و رصد ناشران با پتانسیل بالا، عایدی رسانه ها را بهبود دهند. نتیجه این کوشش ها سبب شد از آذر ماه، چهار ماه انتهای سال برای ناشران وب نیز از جهت عایدیی به دوره مطلوبی بدل گردد.

آمار کالج تپسل در سالی که گذشت

طبیعی است که آمار کالج تپسل، که مرجع آموزش های دیجیتال مارکتینگ است، جای خاصی در این گزارش داشته باشد. طبق گزارش عملکرد سالانه تپسل، تعداد ساعات حضور در کالج تپسل به 430 هزار ساعت در سال 1401 رسید که با توجه به رایگان بودن آموزش های تخصصی این مرجع، این اندازه بازدید قابل پیشبینی بود.

ترین های تپسل در سال 1401

طبق گزارش در سال گذشته، بیشترین حجم نمایش صورت گرفته برای یک تبلیغ دهنده بیش از 73 میلیارد، بیشترین کلیک صورت گرفته برای یک تبلیغ دهنده بیش از 38 میلیون، بیشترین نصب صورت گرفته برای یک ادورتایزر بیش از 1.5 میلیون نصب، بیشترین تعداد محتوای تبلیغاتی ساخته شده برای یک ادورتایزر بیش از 5هزار محتوا و بیشترین قیمت کلیک 30 هزار تومان بوده است که این قیمت طی جام جهانی فوتبال و روز بازی ایران-ولز به وسیله مشتری ست شده است.

رشد اندازه نمایش تبلیغات گوگل ادز در تپسل

یکی از پلتفرم های قوی برای تبلیغات و یکی از برترین ابزارهای تبلیغات از نظر کانورژن، گوگل ادز است که شرکت تپسل خدمات این ابزار را به مشتریان ارائه می دهد. طبق گزارش عملکرد سالانه، تپسل توانست با بهینه سازی کمپین ها و مدیریت مناسب، کیفیت این خدمت را افزایش دهد. به دلایلی که بیان شد، نمایش تبلیغات گوگل ادز مشتریان تپسل نسبت به سال گذشته 3 برابر رشد داشته است.

آمار و ارقام، همواره چراغ راه بهبود و تقویت کسب وکارها بوده و ارائه آن ارزشمند است. در گزارش سالانه شبکه تبلیغاتی تپسل، جزییات بیشتری از آمار مربوط به این حیطه گزارش شده است که می توانید نسخه کامل آن را از کالج تپسل دریافت کنید.

نوسینده: الهام زیبایی

منبع: همگردی
انتشار: 24 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1402 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 2281

به "گزارش سالانه 1401 تپسل منتشر شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش سالانه 1401 تپسل منتشر شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید