درخواست اهدای خون به مردم سیستان و بلوچستان

به گزارش مجله همراهان، سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: اکنون سطح ذخایر خون در استان سیستان و بلوچستان در حد 3.9 روز است و به همین دلیل از هموطنان می خواهیم در امر اهدای خون برای کمک به مردم این استان اقدام کنند.

درخواست اهدای خون به مردم سیستان و بلوچستان

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، دکتر عباس صداقت اضافه نمود: در صورتی که مراجعه کننده ای برای اهدای خون در چند روز آینده برای استان سیستان و بلوچستان نداشته باشیم، سطح ذخیره خون کاهش بیشتری خواهد داشت و به همین دلیل از هموطنان می خواهیم با اهدای خون نیاز استان سیستان بلوچستان را تامین کنند.

وی ادامه داد: از همه گروه های خونی بخصوص گروه خونی O می خواهیم با اهدای خون نجات دهنده جان بیماران نیازمند به خون و فرآورده های آن باشند.

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: به دلیل اینکه نیمی از عزیزان تالاسمی در کشور در استان سیستان و بلوچستان هستند و این افراد هم از مصرف کنندگان همیشگی خون هستند، نیاز این استان به خون بیشتر احساس می شود و از سوی دیگر به دلیل بارندگی های شدیدی که در چند روز گذشته در جنوب استان سیستان بلو چستان رخ داد و موجب بسته شدن راه های ارتباطی شد، نیاز به خون و فرآورده های خونی در جنوب این استان بیشتر است.

وی اضافه نمود: همچنین سطح ذخیره خون در استان های هرمزگان، کرمان، یزد، اصفهان، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان در حد 14 روز است و از هموطنان در این منطقه ها می خواهیم گرچه تا 14 روز نگرانی در خصوص تامین خون در این منطقه ها نداریم، اما به تدریج برای اهدای خون اقدام کنند، زیرا اگر برای اهدای خون در این استان اقدام نشود، شاید سطح ذخایر خون در آن ها کاهش یابد و بنابراین مردم در این منطقه ها با برنامه ریزی و به تدریج برای اهدای خون اقدام کنند.

صداقت تاکید کرد: به رغم شروع سرما و فصل زمستان و کاهش آمار اهدا کنندگان خون و از سویی هم شیوع کرونا با همت، همکاری و حمایت هموطنان برای اهدای خون، باقی استان ها از نظر سطح ذخایر خون در شرایط خوبی قرار دارند.

وی اضافه نمود: نیاز به خون و فرآورده های آن همیشگی است و برخی بیماران مانند عزیزان تالاسمی ها و هموفیلی ها نیازمند همیشگی خون هستند و همچنین مادران باردار و مصدومان سوانح رانندگی و حوادث دیگر نیاز به خون دارند و در عین حال یک واحد خون می تواند نیاز سه بیمار نیازمند به خون را پاسخ دهد.

سخنگوی سازمان انتقال خون با بیان اینکه مردم نوعدوست مانند همیشه اهدای خون را در برنامه زندگی خود قرار دهند، تاکید کرد: آقایان به طور میانه چهار بار در سال و خانم ها سه بار در سال می توانند خون اهدا کنند و مردم مطمئن باشند که کارشناسان ما در مراکز اهدای خون با انجام مصاحبه و معاینات دقیق و اطمینان از سلامت افراد و اینکه اهدای خون هیچ آسیبی به آن ها وارد نمی کند، هموطنان را برای اهدای خون دعوت می کنند.

وی تاکید کرد: همچنین به مردم اطمینان می دهیم که مراکز اهدای خون در سراسر کشور از سالمترین مراکز درمانی هستند و همه پروتکل های بهداشتی در آن ها رعایت می شود با اطمینان برای هدای خون اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 فروردین 1401 بروزرسانی: 27 فروردین 1401 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 2051

به "درخواست اهدای خون به مردم سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست اهدای خون به مردم سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید