آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به 12میلیون و300هزار نزدیک شد

به گزارش مجله همراهان، در شبانه روز گذشته تعداد موارد بالایی در خصوص ابتلا و مرگ و میر بر اثر ویروس کرونا در کشورهای مختلف گزارش شده است.

آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به 12میلیون و300هزار نزدیک شد

به گزارش خبرنگاران، تا کنون 12,287,615 تن مبتلا و 554,620 تن بر اثر بیماری کووید19 جان باخته اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهده می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می شود.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند.

ایالات متحده آمریکا

در تازه ترین تحولات رئیس جمهور آمریکا برای چندمین بار ادعایش درباره علت افزایش ابتلا به بیماری کووید 19 را تکرار کرد. او در پستی توئیتری که از خشم وی نسبت به افزایش انتقادها از عملکرد تیم او در مبارزه با کرونا حکایت دارد، نوشت: برای صدمین بار، علت اینکه موارد ابتلا به کووید-19 در آمریکا نسبت به کشورهای دیگر بیشتر است، که حتی نزدیک به آنچه که ما انجام داده ایم، نیستند؛ این است که آزمایش دریافت ما بسیار بیشتر و بهتر است.

وی اضافه کرد: ما 40 میلیون نفر را تحت آزمایش قرار داده ایم. اگر ما به جای آن از 20 میلیون نفر آزمایش می گرفتیم، تعداد موارد ما نصف می شد. این چیزها را گزارش نمی کنند.

اوضاع از آنجا برای ترامپ بدتر می شود که مقامات بهداشتی ایالت اُکلاهما در آمریکا گفتند که گردهمایی انتخاباتی اخیر دونالد ترامپ در شهر تالسا منجر به افزایش شمار مبتلایان به کرونا شده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، اظهارات این مقامات بهداشتی آمریکا در حالی روز گذشته (چهارشنبه) عنوان شد که شهر تالسا در ابتلا به کرونا چند روز پیش رکورد زد. این در حالی است که پیش از گردهمایی انتخاباتی ترامپ در این شهر آمار کرونایی ها رو به کاهش بود.

در همین حال بروس دارت مدیر دپارتمان بهداشت شهر تالسا گفت که به احتمال زیاد برگزاری برخی اجتماعات و گردهمایی ها طی چند هفته اخیر در این شهر منجر به افزایش شمار مبتلایان به کرونا شده است.

شمار مبتلایان بیماری کووید 19 در این کشور با ثبت34,622 مورد تازه به3,193,554 تن رسیده است. در شبانه روز گذشته نیز526 تن جان خود را از دست دادند تا جمع افراد فوت شده به رقم 135,388 تن برسد.

برزیل

به گزارش خبرگزاری افه، در حالی که پیدایش هفت ماهه ویروس کرونا محور نظام مدیریتی کشورهای دنیا را حول مدار خود قرار داده وتلاش دولت ها را بر پیشگیری، کنترل و مهار این بیماری متمرکز ساخته است، اقدامات ناقض دستور العمل های بهداشتی از سوی بولسونارو به عنوان بالاترین مقام این کشور به بحرانی مضاعف تشکیل شده است؛ تاکید بولسونارو بر عقاید نادرست و واکنش نامناسب او به شیوع کرونا در این کشور تا جایی ادامه یافت که جواب مثبت آزمایش این رئیس جمهوری تیر خلاصی بر نگرانی های شهفرایندان این کشور شد.

بولسوناروی 65 ساله که از شروع شیوع بیماری همه گیر در این کشور پهناور آمریکای لاتین، در تلاش بود تا با بی اهمیت جلوه دادن و نادیده انگاشتن ابعاد پیچیده آن، این بیماری را هم پای سرماخوردگی ساده بنامد، اکنون با موجی از خشم و انتقادها روبروشده است؛ با تایید ابتلای این رئیس جمهوری، نگرانی بسیاری از مقامات دولتی، سیاسی و اقتصادی و افرادی که اخیرا با او دیدار داشته اند نیز از امکان ابتلا به کرونا تشدید شده است.

انجمن رسانه های برزیل (ABI) با انتشار بیانیه ای از تنظیم دادخواستی علیه بولسونارو به دادگاه عالی این کشور خبر داد؛ این انجمن دلیل از اقامه این دعوی را عدم توجه بولسونارو به رعایت فاصله گذاری اجتماعی با خبرنگاران و اقدام او به برداشتن ماسک در مصاحبه مطبوعاتی روز سه شنبه همزمان با اعلام خبر ابتلایش به کووید-19 گفت؛ بر اساس اطلاعیه انجمن رسانه برزیل، اقدام بولسونارو به دلیل به خطر انداختن جان روزنامه نگاران، به منزله ارتکاب جرم است.

پافشاری های بولسونارو بر تصمیم گیری های نادرست خود در مدیریت فاجعه بار شیوع کرونا و اختلاف نظرها که موجب استعفای دو وزیر بهداشت در کمتر از یک ماه شد، تا جایی پیش رفته است که نه تنها در چالشی ترین بحران بهداشتی حاضر در کشور، جایگاه ریاست وزارت بهداشت خالی مانده است بلکه با گذشت چند روز از ابتلای قطعی این رئیس جمهوری به کرونا، بولسونارو به تاثیر مثبت درمان خودسرانه خود با استفاده از داروی هیدروکسی کلروکین پرداخت و گفت: به همه کسانی که علیه هیدروکسی کلروکین بودند با تاسف باید بگویم که حال من خوب است. بر اساس مطالعات انجام شده تاثیر این دارو به عنوان درمان قطعی بیماری کووید-19 در هاله ای از ابهام است و نتایج مثبت آن تا کنون ثابت نشده است.

شمار مبتلایان بیماری کووید 19 در این کشور با ثبت11,083 مورد تازه به 1,727,279 تن رسیده است. در شبانه روز گذشته نیز300 تن جان خود را از دست دادند تا جمع افراد فوت شده به رقم68,355 تن برسد.

روسیه

به گزارش خبرگزاری رویترز،روسیه روز پنجشنبه گفت شمار موارد آلودگی به ویروس کرونا در این کشور شش هزار و 509 مورد افزایش یافت و به این ترتیب، شمار موارد آلودگی به این ویروس در روسیه به 707 هزار و 301 مورد رسید.

مقامات بخش بهداشت روسیه همچنین از 176 مورد جدید مرگ بر اثر ویروس کرونا در این کشور خبر دادند و به این ترتیب، شمار موارد مرگ بر اثر این ویروس در روسیه به ده هزار و 843 مورد رسید.

به گزارش خبرگزاری آر تی، در خبری دیگر میخائیل موراشکو وزیر بهداشت روسیه با اعلام اینکه تحقیقات دقیق به روی حدود 20 واکسن در این کشور جریان دارد، گفت که انجام واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در این کشور داوطلبانه خواهد بود. وی همچنین گفت: در حال حاضر کار به روی 17 واکسن امیدوارکننده در کشور در حال انجام است که برخی از آنها به مرحله آزمایش به روی انسان با نتایج خوبی هم رسیده است.

هند

هند روز پنجشنبه 25,803 مورد جدید کووید-19 گزارش کرد و ویروس کرونا به انتشار مصیبت بارش در این کشور یک میلیارد و چهارصد میلیون نفری ادامه می دهد. در شبانه روز گذشته 479 نیز جان باخته اند تا شمار تلفات به بالای 21,623 برسد. گفتنی است که شمار کلی مبتلایان در این کشور به 794,855 تن رسیده است.

انستیتوی علوم ریاضی در چنای هند گفت میزان تکثیر (R0) (معیاری درباره اینکه هر فرد آلوده به ویروس آن را به چند نفر منتقل می کند) در هفته اخیر به 1.2 افزایش یافته است، در حالیکه این میزان پس از رسیدن به حداکثر 1.8 در ماه مارس (اواخر اسفند) به طور مداوم در حال کاهش بود.

برای اینکه شمار موارد جدید عفونت کرونا شروع به کاهش کند، میزان تکثیر باید به زیر یک برسد. کارشناسان می گوید گستردگی واقعی انتشار ویروس کرونا در هند معلوم نیست، چرا که این کشور با توجه به جمعیت عظیمش باید شمار بسیار بیشتری آزمایش انجام دهد.

پاکستان

تدروس آدهانوم دبیر کل سازمان بهداشت دنیای در گفتگوی ویدیویی با عمران خان نخست وزیر پاکستان نحوه اعمال طرح قرنطینه هوشمند را کاملا پیروزیت آمیز توصیف کرد.

وی شرح داد: پاکستان از طریق اعمال قرنطینه هوشمند پیروز به کم کردن قابل توجه تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این بیماری شده است. کاهش قابل توجه تعداد مبتلایان به کرونا در پاکستان قابل تقدیر است و ما اطمینان داریم همکاری میان تمام کشورهای دنیا باعث از بین رفتن این بیماری خواهد شد.

شمار مبتلایان بیماری کووید 19 در این کشور با ثبت 3,359 مورد تازه به240,848 تن رسیده است. در شبانه روز گذشته61 نیز تن جان خود را از دست دادند تا جمع افراد فوت شده به رقم 4,983 تن برسد.

بنگلادش

شمار مبتلایان بیماری کووید 19 در این کشور با ثبت3,360 مورد تازه به175,494 تن رسیده است. در شبانه روز گذشته نیز 41تن جان خود را از دست دادند تا جمع افراد فوت شده به رقم2,238 تن برسد.

مکزیک

782 موردی مرگ و میر ناشی از کووید-19 در طول یک روز گذشته در مکزیک به ثبت رسیده است تا مجموع کل قربانیان کرونا در این کشور به 32,796 نفر رسیده است.

همچنین با ابتلای 6,995 تن دیگر، مجموع کل مبتلایان به کرونا در مکزیک به 275,003 نفر افزایش یافته است.

تا به امروز 167,795 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا نیز در این کشور بهبود یافته اند. اولین مورد ابتلا به کرونا در مکزیک روز 28 فوریه و اولین مورد فوتی نیز 19 مارس به ثبت رسید.

شیلی

شمار مبتلایان بیماری کووید 19 در این کشور با ثبت 3,133 مورد تازه به306,216 تن رسیده است. در شبانه روز گذشته نیز 109تن جان خود را از دست دادند تا جمع افراد فوت شده به رقم 6,682 تن برسد.

عربستان سعودی

به گزارش روزنامه سعودی عکاظ، وزارت بهداشت عربستان به جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در این کشور اشاره کرد.بر همین اساس، طی ساعات گذشته 3 هزار و 183 نفر دیگر در عربستان به کرونا مبتلا شده اند که با احتساب موارد جدید، شمار مبتلایان به کووید -19 به 223 هزار و 327 نفر افزایش یافت.

مقامات بهداشتی سعودی همچنین از بهبودی 3 هزار و 46 نفر از چنگال کرونا هم خبر دادند.وزارت بهداشت عربستان گفت که طی 24 ساعت گذشته 41 نفر دیگر بر اثر کرونا فوت کرده اند که به این ترتیب شمار فوتی های ناشی از کرونا در عربستان به 2100 نفر رسید. همچنین مقامات بهداشتی سعودی از وخامت وضع جسمانی 2 هزار و 225 کرونایی هم در این کشور خبر دادند.

ایران

اما در ایران سیما لاری سخنگوی وزارت بهداشت در تشریح آخرین آمار گفت: از دیروز تا امروز 19 تیر 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 79 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که 995 مورد بستری شدند و مجموع بیماران کووید19 در کشور به 250 هزار و 458 نفر رسید. متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 221 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند که این بیشترین تعداد موارد مرگ روزانه بیماران در کشور است و مجموع جان باختگان این بیماری به 12 هزار و 305 نفر رسید.

خوشبختانه با لطف خدا و تلاش همکاران مان تا کنون 212 هزار و 176 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند البته سه هزار و 324 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت تا کنون یک میلیون و 897 هزار و 803 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شده است.

لاری اضافه کرد: همانند روزهای گذشته استانهای خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان های غربی و شرقی و خراسان رضوی در شرایط قرمز قرار دارند. استانهای تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان و اردبیل نیز در شرایط هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت در پایان یادآور شد: در طول 5 روز گذشته، یک میلیون نفر به مجموع مبتلایان کووید19 در دنیا اضافه کرده شد و شمار مبتلایان کرونا در دنیا از مرز 12 میلیون نفر عبور کرد و این نشان دهنده فرایند افزایشی شیوع و ابتلا به این بیماری در همه کشورهای دنیا است.

بیشتر بخوانید: خوددرمانی ترامپ برزیل با داروی خطرناک/تعداد فوتی های ایران از 12هزار تن عبور کرد

بیشتر بخوانید: میانگین سن ابتلا در آمریکا 15 سال کاهش یافت/تداوم افزایش مبتلایان در ایران

بیشتر بخوانید:آمریکا سه میلیونی شد/ هند سومین کشور آلوده دنیا شد

بیشتر بخوانید:آمریکا بار دیگر رکورد زد/استفاده از ماسک در ایران اجباری شد

بیشتر بخوانید: آخرین آمار دنیای کرونا؛ شمار مبتلایان به 10میلیون و 330هزار رسید

بیشتر بخوانید: جهش و رکورد تازه آمریکا در تعداد مبتلایان/ ادعای عجیب ترامپ برزیل

بیشتر بخوانید: تعداد فوتی ها در آمریکا به 128,244تن رسید/ انگلیس در صدر اروپا و در جایگاه سوم دنیا قرار گرفته است

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1153

به "آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به 12میلیون و300هزار نزدیک شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به 12میلیون و300هزار نزدیک شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید