ملاقات ظریف با وزیر خارجه آذربایجان خبرنگاران

به گزارش مجله همراهان، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه کنفرانس قلب آسیا در تاجیکستان با جیحون بایرام اف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان ملاقات و مصاحبه کرد.

ملاقات ظریف با وزیر خارجه آذربایجان خبرنگاران

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه شنبه) در حاشیه کنفرانس قلب آسیا - فرایند استانبول در تاجیکستان با جیحون بایرامف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان ملاقات و گفت و گو کرد.

در این ملاقات طرفین در خصوص آخرین تحولات منطقه قفقاز، همکاری های دو کشور در خزر و سایر موضوعات مورد علاقه در زمینه های سیاسی و مالی گفتگو کردند.

وزیر امور خارجه ایران که شامگاه یکشنبه برای شرکت در این کنفرانس و ملاقات با مقامات تاجیکستان وارد دوشنبه شد، دیروز در حاشیه این نشست با رئیس جمهور تاجیکستان، وزرای خارجه هند و افغانستان و دبیر اجرایی سیکا ملاقات و گفت و گو کرد.

نهمین کنفرانس قلب آسیا - فرایند استانبول از روز دوشنبه به مدت دو روز در دوشنبه پایتخت تاجیکستان در حال برگزاری است.

15 کشور عضو قلب آسیا شامل جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، تاجیکستان، پاکستان، چین، روسیه، هند، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان، ازبکستان، ترکیه، آذربایجان، عربستان سعودی و امارات متحده عربی هستند. آمریکا، استرالیا، کانادا، دانمارک، مصر، فرانسه، فنلاند، آلمان، عراق، ایتالیا، ژاپن، نروژ، لهستان، اسپانیا، سوئد و انگلیس هم کشورهای حامی قلب آسیا به شمار می فرایند.

کنفرانس قلب آسیا از سال 2011 تا 2019 در استانبول، کابل، آلماتی، پکن، اسلام آباد، امریتسار، باکو و استانبول برگزار شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1400 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1609

به "ملاقات ظریف با وزیر خارجه آذربایجان خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات ظریف با وزیر خارجه آذربایجان خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید