بیشتر اروپایی ها می گویند چین در عرض یک دهه جای آمریکای را می گیرد

به گزارش مجله همراهان، یک مطالعه تعیین کرد درصد اروپایی هایی که می گویند به آمریکا بعد از چهار سال ریاست جمهوری ترامپ دیگر نمی توان اعتماد کرد بیشتر از درصد مخالفان این گفته است.

بیشتر اروپایی ها می گویند چین در عرض یک دهه جای آمریکای را می گیرد

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به نقل از روزنامه گاردین، بر اساس این مطالعه، بیشتریت اروپایی ها معتقدند نظام سیاسی آمریکا خراب شده، اینکه چین در عرض یک دهه دیگر قدرت رهبری نماینده دنیا خواهد بود و اینکه جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا نخواهد توانست جلوی افول کشورش را در عرصه دنیای بگیرد.

در حالی که بسیاری از پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر آمریکا استقبال کردند اما بر اساس این مطالعه اجرا شده از سوی شورای روابط خارجی اروپا، تعداد اروپایی هایی که احساس می نمایند به آمریکا بعد از چهار سال ریاست جمهوری دونالد ترامپ دیگر نمی توان اعتماد کرد بیشتر از مخالفان آن است.

این مطالعه از 15000 نفر در 11 کشور اروپایی و در سرانجام سال گذشته میلادی اجرا شده و دریافت که تغییر در احساس اروپا در قبال آمریکا بعد از ریاست جمهوری ترامپ منجر به یک بی میلی به حمایت از واشنگتن در مناقشات بالقوه بین المللی از این بابت شده است.

به عنوان مثال دست کم نیمی از پاسخگویان در تمامی 11 کشوری که مورد مطالعه قرار دریافتد این احساس را داشتند که دولتشان باید در هر نزاعی بین آمریکا و چین بی طرف بماند و میزان حمایت نمایندگان از واشنگتن علیه روسیه در هر یک از این کشورها از 40 درصد بیشتر نبود.

ایوان کراستف، رئیس مرکز استراتژی های لیبرال، یک سازمان غیردولتی در شهر صوفیه و یک عضو هیات مدیره شورای روابط خارجی اروپا گفت: این روشن است که ریاست جمهوری پرتلاطم دونالد ترامپ تاثیری غیر قابل حذف بر نگرش اروپا در قبال آمریکا گذاشته است. بیشتریت اروپایی ها اکنون نسبت به ظرفیت آمریکا برای شکل دادن به دنیا تردید دارند. این به درست یا غلط سبب می گردد که بسیاری خواهان یک نقش مستقل تر برای اروپا در دنیا شوند.

لئونارد و کراستف، در گزارششان متذکر شدند در حالی که بیش از 60 درصد شرکت نمایندگان در این نظرسنجی اعتقاد به خراب بودن آمریکا دارند، بیشتر آنها ارزیابی بسیار مثبت تری نسبت به اتحادیه اروپا و کشورهای خودشان دارند؛ آنها استدلال می نمایند که این یک فرصت برای به دست دریافت قدرت جمعی این بلوک در جهت نفع و محافظت از شهروندانش است.

این مطالعه دریافت که 51 درصد از پاسخگویان این نظرسنجی با این که آمریکا تحت ریاست جمهوری بایدن احتمالا اختلافات داخلی اش را حل نموده و به دنبال رسیدگی به مسائل بین المللی نظر تغییرات آب و هوایی، صلح در خاورمیانه، روابط با چین یا امنیت اروپا می رود موافق نیستند.

79 درصد از پاسخگویان در اسپانیا، 72 درصد از پاسخگویان در پرتغال، 72 درصد در ایتالیا و 63 درصد در فرانسه گفتند فکر می نمایند چین در عرض دهه آینده جای آمریکا را به عنوان ابرقدرت رهبری نماینده در دنیا بگیرد.

تنها بالغ بر 32 درصد کل پاسخگویان و میزان 53 درصد از پاسخگویان در کشور آلمان احساس می نمایند که آمریکایی ها بعد از رای دادن به ترامپ قابل اعتماد نیستند. تنها در مجارستان و لهستان تعداد چشمگیری از مردم با این دیدگاه بیشتر مخالفت نموده اند تا موافقت.

تنها 10 درصد آنهایی که مورد نظرسنجی قرار گرفته اند آمریکا را شریک امنیتی قابل اعتماد که همیشه از اروپا محافظت می نماید یافته اند در حالی که دست کم 60 درصد در همه کشورهای مورد پرسش قرار گرفته، گفتند تردید دارند که کشورشان بتواند در زمان یک بحران به حمایت آمریکا متکی باشد.

تویسندگان این گزارش می گویند تبعات ژئوپلتیکی این تغییر چشمگیر هستند: دو سوم از شرکت نمایندگان در این نظرسنجی گفتند اکنون این مهم است که اروپا از مساله دفاع از خودش مراقبت کند که شامل 72 درصد در پرتغال، 71 درصد در سوئد، 70 درصد در فرانسه و 69 درصد در لهستان می شوند.

دست کم نیمی از پاسخگویان در هر کشور مورد پرسش قرار گرفته، گفتند ترجیح می دهند که دولتشان در نزاعی میان آمریکا و چین بی طرف باشد. در سراسر 11 کشور این مطالعه، تنها 23 درصد از پاسخگویان گفتند که فکر می نمایند کشورشان باید طرف واشنگتن را علیه روسیه بگیرد در حالی که 59 درصد ترجیح به بی طرف باقی ماندن داشتند.

بین 38 و 48 درصد از پاسخگویان در هفت کشور معتقد بودند که اتحادیه اروپا باید یک موضع بین المللی سرسختانه تر در زمینه مسائلی همچون تجارت، وضع مالیات و قوانین در پیش بگیرد در حالی که بیشتر کشورها آلمان را کشوری مهمتر برای داشتن روابط خوب نسبت به آمریکا دانستند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 بهمن 1399 بروزرسانی: 27 بهمن 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1472

به "بیشتر اروپایی ها می گویند چین در عرض یک دهه جای آمریکای را می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشتر اروپایی ها می گویند چین در عرض یک دهه جای آمریکای را می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید