دولت انگلیس مجوز کرونایی کردن افراد سالم را صادر کرد

به گزارش مجله همراهان، به گزارش خبرنگاران به نقل از ایندپندنت، انگلیس اجازه اجرای تحقیقی را صادر نموده که طی آن برای نخستین بار داوطلبان سالم و جوان در معرض کووید 19 قرار می گیرند. هدف این تحقیق ارتقای درک انسان از ویروس است.

دولت انگلیس مجوز کرونایی کردن افراد سالم را صادر کرد

پژوهش مذکور قرار است در هفته های آینده برگزار گردد و طی آن 90 فرد بین 18 تا 30 سال با دقت زیاد انتخاب می شوند که ریسک ابتلای آنان به عوارض شدید کووید 19 کمتر است. در مرحله بعد آنها در محیطی ایمن و کنترل شده در معرض ویروس کرونا قرار می گیرند.

محققان در تحقیق مذکور از ویروس کرونایی استفاده می نمایند که در مارس 2020 وارد انگلیس شد. داوطلبان پس از قرار دریافت در معرض ویروس، تحت نظارت مداوم محققان و پزشکان قرار می گیرند. آنها حداقل 17 روز در قرنطینه نگهداری می شوند و فقط پس از آنکه معین شد بیماری را انتقال نمی دهند، می توانند به خانه شأن برگردند.

دولت برای انجام این پژوهش 33.6 میلیون پوند اختصاص داده که به پزشکان یاری می نماید به درک بهتری از سیستم ایمنی بدن در مقابل ویروس کرونا دست یابند و عواملی را شناسایی نمایند که روی انتقال آن تأثیرگذار هستند.

این فرایند به تحقیق چالش انسانی مشهور است و هدف مرحله نخست آن مشخص کمترین میزان ویروسی است که به ایجاد عفونت در بدن انسان منجر می گردد. محققان تخمین می زنند این مرحله حدود 2 ماه طول بکشد.

پس از تکمیل این مرحله با توجه به نتایج آزمایش، داوطلبان دیگری استخدام، واکسینه و در معرض ویروس قرار می گیرند تا به شناسایی کارآمدترین واکسن ها و توسعه آنها یاری گردد. البته اجرای این بخش از پژوهش هنوز تأیید نشده است.

تحقیق چالش انسانی با همکاری کارگروه واکسن دولت، امپریال کالج لندن، بنیاد NHS رویال فری لندن و شرکت hVIVO انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1539

به "دولت انگلیس مجوز کرونایی کردن افراد سالم را صادر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت انگلیس مجوز کرونایی کردن افراد سالم را صادر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید