رونمایی هوآوی از جدیدترین گوشی تاشو و خودرو هیبریدی هوشمند

به گزارش مجله همراهان، شرکت هواوی پنجشنبه دوم دی ماه 1400 طی یک رویداد جهانی از چند محصول پرچمدار تازه رونمایی کرد. این محصولات تازهترین و به روزترین تکنولوژی های هواوی را به رخ کشیدند و راهکارهای نوینی را برای زندگی هوشمند ارائه دادند. هواوی در این رویداد از پنج محصول شامل گوشی موبایل تاشو P50 Pocket، عینک هوشمند Eyewear، ساعت هوشمند Watch D با قابلیت محاسبه ECG و فشارخون، لپ تاپ Matebook X Pro و خودرو هیبریدی هوشمند AITO M5 رونمایی کرد.

رونمایی هوآوی از جدیدترین گوشی تاشو و خودرو هیبریدی هوشمند

همچنین در شروع این مراسم به پیشرفت و تکمیل سیستم عامل هارمونی هواوی اشاره شد که می تواند اکوسیستم یکپارچه و هوشمندی را در زندگی روزمره تمام افراد ایجاد کند و به بهترین و روان ترین شکل ممکن تمامی این ابزارها را به یکدیگر متصل کند. این سیستم عامل در زمان انتشار این خبر بیش از 220 میلیون کاربر فعال روی دستگاه های هواوی و بیش از 100 میلیون کاربر روی دستگاه های ساخت دیگر شرکت ها دارد که تعداد آنها را در سراسر دنیا به بیش از 320 میلیون نفر می رساند. در ادامه به بررسی کوتاه این محصولات خواهیم پرداخت.

گوشی موبایل تاشو P50 Pocket

گوشی های موبایل سری P هواوی همیشه پرچمداران این شرکت بوده اند و از تازهترین تکنولوژی ها و قابلیت های پیشرفته عکاسی در طراحی و ساخت آنها استفاده شده. مدتی پیش بود که دو مدل P50 و P50 Pro معرفی شدند که مدل P50 Pro در حال حاضر به گفته معتبهترین وب سایت بررسی دوربین گوشی های هوشمند (DXO Mark) قدرتمندترین دوربین در بین تمامی گوشی های هوشمند دنیا را دارد. حال در این رویداد از مدل P50 Pocket رونمایی شد که در کنار قابلیت های همیشگی سری P، از ساختار تاشو صدفی هم برخوردار است.

این محصول دارای صفحه نمایش 6.9 اینچی با نرخ به روز رسانی 120 هرتز است که قابلیت تا شدن از وسط به صورت عمودی را دارد. همچنین در قسمت پشتی این گوشی دو عدد دایره بزرگ تعبیه شده که یکی از آنها سه ماژول دوربین را در خود جای داده و دیگری هم یک صفحه نمایش 1.04 اینچی است. این صفحه نمایش مجذوب کننده قابلیت نمایش اعلان ها، تصویر دوربین سلفی، نمایش جهت های مسیریابی و بسیار امکانات دیگر را در اختیار کاربر قرار می دهد. دوربین اصلی این گوشی ترکیبی از سه لنز 40، 13 و 32 مگاپیکسلی است و از یک دوربین سلفی 10.7 مگاپیکسلی هم بهره می برد.

این گوشی با وجود باتری 4000 میلی آمپر ساعتی، تنها 190 گرم وزن دارد و به پردازنده مرکزی 8 هسته ای Snapdragon 888 در کنار 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است. این گوشی طراحی بسیار مجذوب کننده با دو رنگ سفید و بژ طلایی دارد و گزینه ای فوق العاده برای کاربرانی است که به خاص بودن و ظاهر گوشی در کنار عملکرد عالی اهمیت ویژه ای می دهند.

ساعت هوشمند Watch D

هواوی تا کنون مدل های متنوعی از ساعت ها و مچ بندهای هوشمند را معرفی و روانه بازارکرده و یکی از پرفروش ترین برندهای ابزارهای پوشیدنی هوشمند در دنیا به شمار می رود. این ابزارها به خصوص طی دو سه سال گذشته پیشرفت بسیار زیادی داشته اند و در شرایط همه گیری کرونا کمک بسکمک به انسان ها کرده اند تا بتوانند لحظه به لحظه شرایط سلامت و جسمانی شان را تحت نظر داشته باشند.

تازهترین محصول هواوی ساعت هوشمند مدل Watch D است که از دو قابلیت بسیار مجذوب کننده بهره می برد و آن هم قابلیت مقدار گیری ECG و فشار خون است. شاخص ECG به طور خلاصه نشان دهنده سلامت عملکرد قلب است و ساعت Watch D توانایی تشخص انواع آریتمی از جمله کاهش یا افزایش ضربان یا تپش نامنظم قلب را دارد.

همچنین این ساعت هوشمند توانایی مقدار گیری لحظه به لحظه فشار خون را دارد و می تواند شرایط خطرناک را به شما اعلام کند. شرایطی که به دلایل مختلف از جمله استرس بالا یا مسائل قلبی شما دچار افزایش یا کاهش فشار خون و آریتمی قلبی می شوید.

علاوه بر این، Watch D قابلیت شناسایی بیش از 70 نوع فعالیت ورزشی و بررسی شرایط سلامتی جسمی را دارد. صفحه نمایش این ساعت هوشمند 1.64 اینچ با کیفیت HD است که کار کردن و لمس آیکون ها روی آن را بسیار راحت و کاربرپسند می کند.

عینک هوشمند Eyewear

دیگر محصول تازه هواوی عینک هوشمند مدل Eyewear است. این محصول طراحی فریم کاملا مشابه با عینک های کلاسیک و معمولی دارد و به سختی می توان تشخصی داد که در بدنه و دسته های آن چند اسپیکر و سنسور تعبیه شده است.

این عینک با فریم های مختلف دایره ای و چهارضلعی طراحی شده است. همچنین طراحی فریم و نحوه اتصال آن به دسته ها به نحوی است که به راحتی می توان آن را از کاربری طبی به دودی تغییر داد یا حتی این کار را برای لنزهای دوربین و نزدیک بین انجام داد.

اما نکته اصلی در دسته های این عینک است که در آنها دو اسپیکر تعبیه شده که عملکردی دوگانه دارند. به ترتیبی که هم امکان پخش موسیقی را دارند و هم قابلیت کاهش نویزهای محیط. توجه داشته باشید که برای پخش موسیقی نیازی به گذاشتن هدفون داخل گوش نیست و صدا از طریق اسپیکرها با طراحی بسیار خاص برای شما پخش خواهد شد.

همچنین سنسورهای بسیار حساسی در دسته های این عینک وجود دارد که می تواند بسته به صدای محیط و نویزهای اطراف صدای پخش شده از اسپیکرها را در لحظه کم و زیاد کند تا حریم شخصی تان حفظ شود و افرادی که در نزدیکی شما هستند نتوانند به راحتی صدای پخش شده از طریق اسپیکرها را بشنوند. این عینک هوشمند هم از سیستم عامل هارمونی بهره می برد و امکان اتصال همزمان به دو دستگاه مختلف را دارد.

همچنین به واسطه سنسور ژیروسکوپ تعبیه شده در بدنه، این عینک می تواند به شما هشدار دهد که زمان زیادی است که سرتان را به پایین خم کرده اید و در حال کار با گوشی یا لپ تاپ هستید و بهتر است مدتی به گردن تان استراحت دهید، هشداری که این روزها بسکمک از ما به آن نیاز اساسی داریم.

لپ تاپ Matebook X Pro 2022

شرکت هواوی لپ تاپ های خود را در چهار سری مختلف دسته بندی کرده است که برای کاربری های مختلفی طراحی شده اند. از سری Matebook D و سری Matebook برای کاربری های روزمره گرفته تا سری قابل تبدیل Matebook E. اما قدرتمندترین سری از لپ تاپ های هواوی سری Matebook X Pro است که در ساخت آن از به روزترین و قدرتمندترین سخت افزارها استفاده شده و گزینه بسیار خوبی برای کاربری های حرفه ای هستند. البته سری Matebook X Pro در کنار قدرت بالا، طراحی بدنه باریک و سبک تمام آلومینیومی دارد که به مجذوب کنندهیت و دوام آن کمک بسیار زیادی می کند. این محصول از صفحه نمایش 14.2 اینچی با کیفیت 3K، نرخ به روز رسانی 90 هرتز و شدت روشنایی 500 نیت بهره می برد و با این حال تنها 1.38 کیلوگرم وزن دارد. این لپ تاپ در دو رنگ نقره ای خاکستری (Space Gray) و سبز تیره (Emerald Green) عرضه خواهد شد. این لپ تاپ در سه کانفیگ مختلف با پردازنده مرکزی Core i5 و Core i7 نسل یازدهم اینتل در کنار 16 گیگابایت رم و حافظه های 512 گیگابایتی و 1 ترابایتی SSD عرضه خواهد شد.

خودرو هیبریدی هوشمند AITO M5

اما یکی از مجذوب کنندهترین و متفاوت ترین محصولاتی که در سرانجام این رویداد معرفی شد اولین خودرو تولید انبوه هواوی بود. این خودرو که تحت برند AITO تولید و عرضه خواهد شد از پیشرانه ترکیبی برق و بنزین بهره می برد. این خودرو پلتفرم SUV یا هماه شاسی بلند دارد و از طراحی بدنه و طراحی داخلی مینیمال و مجذوب کنندهی بهره می برد.

نقطه قوت اصلی AITO M5 سیستم عامل هارمونی است که نقش مغز و کنترلر اصلی خودرو را ایفا می کند. استفاده از این سیستم عامل باعث ایجاد یکپارچگی بی نظیری در این محصول با دیگر محصولات هواوی خواهد شد که نمونه مشابه آن در هیچ محصول دیگری وجود نداشته.

چراکه همیشه خودروها، ابزارهای هوشمند و سیستم عامل ها از طریق سه شرکت مختلف تولید شده اند، اما اینجا هر سه از طریق یک شرکت و با یک تکنولوژی یکپارچه تولید شده اند و این امر هماهنگی فوق العاده ای بین آنها ایجاد می کند.

شما می توانید بسکمک از کنترل ها را از طریق مانیتور و میکروفون و اسپیکر هواوی تعبیه شده در این خودرو انجام دهید، از ساعت هوشمندتان به عنوان سوییچ برای باز کردن در و روشن کردن خودرو استفاده کنید و حتی از این طریق خانه یا دفتر کار هوشمندتان را هم تحت نظر داشته باشید. خودرو AITO M5 هواوی می تواند حس یک خودرو لوکس در کنار لذت رانندگی نرم و راحت و کنترل هوشمندانه تمامی ابزارهایتان را در یک اکوسیستم هوشمند برایتان فراهم کند.

برای مشاهده تمامی محصولات هواوی به این لینک مراجعه کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 18 بهمن 1400 بروزرسانی: 18 بهمن 1400 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1989

به "رونمایی هوآوی از جدیدترین گوشی تاشو و خودرو هیبریدی هوشمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی هوآوی از جدیدترین گوشی تاشو و خودرو هیبریدی هوشمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید