ساختار های نانویی درمانی نوین برای آسیب های نخاعی شناخته شدند

به گزارش مجله همراهان، با کوشش محققان اسپانیایی ساخت الکترود های زیست سازگار جدید در آینده میت وانند به درمان آسیب های نخاعی یاری نمایند.

ساختار های نانویی درمانی نوین برای آسیب های نخاعی شناخته شدند

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، اطلاع از شرایط سلول های پستانداران، به ویژه سلول های عصبی به پیشرفت های مبتنی بر فناوری نانو وابسته است. فناوری نانو با افزودن ویژگی هایی در مقیاس نانو برای یک برهمکنش نزدیک تر با نورون ها، امکانات فنی جدیدی را ارائه می دهد. در این راستا، میکروالکترود های غیرتهاجمی با طراحی بهبود یافته و آمپدانس پایین بسیار مطلوب هستند. تا به امروز، الکترود های انعطاف پذیر بسیاری پیشنهاد شده است، اما تنها تعداد کمی از آن ها انعطاف پذیری را با ساختارنانویی و آمپدانس پایین ترکیب می نمایند.

گروهی از محققان با همکاری موسسه علوم نانویی انستیتوی مطالعات پیشرفته مادرید (IMDEA) الکترود های فلزی نازک قابل انعطافی طراحی کردند که می تواند یک راهکار مناسب باشد. سطح الکترود پیشنهادی با آرایه ای از نانوسیم های فلزی عمودی نانوسازی شده تا با کاهش مقاومت و ارتباط نزدیک ترسلول های عصبی منفرد و با حفظ سطح تخت الکترود ها عملکرد را بهبود بخشد.

این الکترود ها به راحتی می توانند در سطح اتصال عصبی موجود کنونی برای القای مزمن منسجم شده، خطر واکنش های جسم خارجی و کپسوله شدن گلیال در دراز مدت را به حداقل برساند و درنتیجه عمر کاشت های پزشکی را افزایش دهد.

الکترود ها می توانند در فناوری های بیماری های تخریب نماینده عصب کاربرد داشته باشند. بیشتر بیماری های عصبی مزمن یا در معرض حاد شدن، بوده و ناتوانی های شناختی و حرکتی بسیار مهمی ایجاد می نمایند. برای جستجوی دانش و روش های درمانی، الکترود هایی با ویژگی های خاص برای مطالعه سیستم عصبی و تعامل با آن مورد احتیاج است.

لوکاس پرز یکی از اعضای گروه تحقیقاتی می گوید: آنچه ما توسعه داده ایم یک رویکرد جدید برای ساختن الکترود های نانوساختار است که به راحتی ساخته و ادغام می شوند و تمام خصوصیات مورد انتظار برای الکترود های عصبی یعنی آمپدانس کم و تهاجم کاهش یافته را ترکیب می نمایند. طراحی این الکترود ها به سلول های عصبی نزدیک بوده و پاسخ های خوبی را از سلول ها دریافت می نمایند؛ از جمله استفاده از تحریک الکتریکی که راه را برای رسیدن به کاربرد های درمانی برای تحریک بافت عصبی و بازسازی آن باز می نماید.

بیماری های عصبی مانند آسیب نخاعی می توانند هدف روشنی برای کاربرد درمانی این الکترود ها باشد. دکتر پرز اظهار داشت: ما به درک بهتری از سیستم عصبی خود احتیاج داریم و به دنبال ابزار هایی برای تعامل با سلول های عصبی هستیم. معتقدیم که می توانیم در کوتاه مدت عملکرد الکترود های فعلی را بهبود ببخشیم و در آینده می خواهیم یک راه جدید برای آسیب های نخاع ایجاد کنیم.

افزایش کارایی و زیست سازگاری الکترود ها باعث تسهیل و گسترش استفاده از آن ها برای درمان بیماری های عصبی و ایجاد رابط های مغز و دستگاه های ماشینی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1277

به "ساختار های نانویی درمانی نوین برای آسیب های نخاعی شناخته شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساختار های نانویی درمانی نوین برای آسیب های نخاعی شناخته شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید