سامانه ملی ثبت فعالیت های نوآورانه آموزشی اساتید علوم پزشکی راه اندازی شد

به گزارش مجله همراهان، سامانه ملی فعالیت های نوآورانه آموزشی برای اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی راه اندازی شد.

سامانه ملی ثبت فعالیت های نوآورانه آموزشی اساتید علوم پزشکی راه اندازی شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، سامانه تازه ثبت فعالیت های نوآورانه آموزشی اعضای هیات علمی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور به نشانی meded 1.behdasht.gov.ir راه اندازی شد.

اعضای هیات علمی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور از این پس می توانند درخواست های دانش پژوهی، دانش پژوهانه و طرح های نوآورانه آموزشی را جهت بهره مندی از امتیازات مربوطه (مندرج در بند دانش پژوهی آئین نامه ارتقاء اعضای هیئت علمی) در این سامانه ثبت نمایند.

سامانه ملی فعالیت های نوآورانه آموزشی به منظور راهنمایی، ارزیابی و مدیریت پروپوزال های نوآورانه آموزشی (اعطای گرنت آموزشی)، امتیازدهی دانش پژوهی و مدیریت مشاوره در این موارد ترتیب داده شده و در دو بخش دانشگاهی و کشوری پیش بینی شده است.

از اهداف فرعی این سامانه می توان به ذخیره، آرشیو، انتشار و به اشتراک گذاری فرایند های نوآورانه آموزشی ارزشیابی شده در سطح دانشگاهی و ملی و قابلیت جستجو و بازیافت فرایند های نوآورانه آموزشی دانشگاهی و کشوری اشاره نمود.

بعلاوه شناسایی و تسهیل دسترسی به سرمایه های انسانی در حوزه آموزش پزشکی در سطح دانشگاهی و ملی و آرشیو فرایند های برگزیده جشنواره های کشوری شهید مطهری از دیگر اهداف این سامانه است که در مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی وزارت بهداشت راه اندازی شده است.

بر اساس بند 6 ماده 2 آیین نامه ارتقاء اعضای هیات علمی دانشگاه ها فعالیت های دانش پژوهی آموزشی دارای امتیاز برای ارتقاء اعضای هیات علمی علوم پزشکی هستند.

فعالیتی به اسم دانش پژوهی آموزشی محسوب می گردد که مرتبط با حوزه آموزش یکی از رده های فراگیران علوم پزشکی یا اعضای هیات علمی باشد، در عمل به اقدامی برای بهبود کیفیت آموزش منجر شده باشد، در زمان داوری در حال انجام باشد و به مقدار کافی در آموزش دانشگاه استقرار پیدا نموده باشد.

بعلاوه فرآیند باید دارای معیار های شش گانه از جمله اهداف تعیین، آماده سازی کافی، استفاده از روش های مناسب، ارائه نتایج مهم، معرفی موثر برنامه و برخورد نقادانه باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 شهریور 1400 بروزرسانی: 24 شهریور 1400 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1829

به "سامانه ملی ثبت فعالیت های نوآورانه آموزشی اساتید علوم پزشکی راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه ملی ثبت فعالیت های نوآورانه آموزشی اساتید علوم پزشکی راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید