سرمازدگی 10 تا 100 درصدی محصولات باغی و کشاورزی جنوب استان همدان

به گزارش مجله همراهان، مدیریت بحران جهاد کشاورزی همدان گفت: بین 10 تا 100 درصد محصولات باغی و کشاورزی جنوب همدان دچار سرمازدگی شده است.

سرمازدگی 10 تا 100 درصدی محصولات باغی و کشاورزی جنوب استان همدان

جهت دریافت خدمات طراحی محوطه باغ و ویلا ایرانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگار از، ظفری، رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: با وجود هشدار های به موقع مناطق جنوبی استان همدان، به دلیل اینکه سرعت رویشی محصولات این منطقه بیشتر است شکوفه ها و جوانه های آن از سرما آسیب دیدند که این آسیب دیدگی 206 هزار هکتار باغ و زراعت را شامل می گردد.

ظفری با بیان اینکه 204 میلیارد تومان بر اثر این سرمازدگی خسارت وارد شد، اضافه کرد: کشاورزان و باغداران به موقع محصورات خود را بیمه نموده اند.

او وسعت مناطق و باغ های بیمه شده را 149 هزار هکتار مزرعه و 138 هزار هکتار باغ بیان نمود و گفت: صاحبان این باغ ها و اراضی می توانند با مراجعه به دفاتر بیمه و ارائه مدارک، درخواست خود را اعلام نمایند.

سال جاری 10 تا 50 درصد باغ ها شامل بادام، گردو و 10 تا 100 درصد زراعت شامل چغندرقند، کلزا و جو در جنوب استان همدان دچار سرمازدگی شده اند.

ا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1594

به "سرمازدگی 10 تا 100 درصدی محصولات باغی و کشاورزی جنوب استان همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمازدگی 10 تا 100 درصدی محصولات باغی و کشاورزی جنوب استان همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید