سکوی صادرات آبزیان در قصرشیرین ایجاد می گردد

به گزارش مجله همراهان، خبرنگاران/کرمانشاه معاون امور مالی استانداری کرمانشاه از ایجاد سکوی صادرات آبزیان در قصرشیرین اطلاع داد.

سکوی صادرات آبزیان در قصرشیرین ایجاد می گردد

راهنمایی حاتمی در جلسه حل مسائل مزرعه داران پرورش ماهی شهرستان قصرشیرین، گفت: ظرفیت های استان کرمانشاه در زمینه پرورش ماهی های سردابی وگرمابی، ماهی خاویاری و میگو بسیار بالاست و بخشی از فراوری استان به کشور عراق و اقلیم کردستان صادر می گردد.

وی شهرستان قصرشیرین را یکی از قطب های اصلی پرورش ماهی دانست و گفت: توسعه شیلات در این شهرستان یکی از سیاست های شیلات استان است و از هرگونه سرمایه گذاری در این زمینه بطور کامل حمایت می کنیم.

معاون استاندار کرمانشاه اضافه کرد: ایجاد مرکز پرورش و تکثیر بچه ماهی برای برطرف احتیاج مزرعه داران یکی از اولویت های ما در شهرستان قصرشیرین است که تحقق این امر ضمن تامین احتیاجهای داخلی استان، زمینه تامین احتیاج استان های همجوار را نیز فراهم می نماید.

حاتمی راه اندازی بارانداز و سکوی صادراتی مخصوص شیلات با موضوع شرکت تعاونی پرورش دهندگان ماهی قصرشیرین را یکی دیگر از برنامه های استان ذکر کرد وگفت: برای تحقق این امر چهار هزار متر زمین در منطقه ویژه مالی اختصاص داده ایم که می تواند تاثیر بسیار زیادی بر توسعه صادرات شیلات داشته باشد.

حاتمی همچنین از اجرای طرح پرورش گاومیش1500 راسی در قصرشیرین اطلاع داد و گفت: با توجه به اینکه امکان پرورش گاومیش در مزارع پرورش ماهی وجود دارد و با استقبال مزرعه داران نیز روبرو شده مقرر کردیم با اختصاص اعتباری به مبلغ 100 میلیارد ریال امکان پرورش 1500 راس گاومیش فراهم گردد که اشتغالزایی حدود 300 نفر را نیز فراهم می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1182

به "سکوی صادرات آبزیان در قصرشیرین ایجاد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سکوی صادرات آبزیان در قصرشیرین ایجاد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید