طرز تهیه خوراک راگو فرانسوی ساده و خوشمزه

به گزارش مجله همراهان، راگو یک خوراک فرانسوی سرشار از ویتامین است. در تهیه این غذا از ترکیب گوشت، هویج، لوبیا سبز و سیب زمینی استفاده می گردد؛ که همگی کالری، ویتامین و پروتئین مورد احتیاج بدن را تامین می نمایند. سیب زمینی یکی از سبزیجات به صرفه و حاوی ویتامین است که توصیه می گردد در طول هفته چندین بار مصرف گردد. محققان به این نتیجه رسیده اند که سیب زمینی بسیار مفید بوده و در صورت مصرف به مقدار، منجر به چاقی نمی گردد. هویج هم منبع غنی بتاکاروتن است که در بدن تبدیل به ویتامین A می گردد. ویتامین A برای تقویت سیستم ایمنی بدن، محافظت از پوست، ریه، دستگاه گوارش و بعلاوه رشد سلول ها اهمیت دارد.

طرز تهیه خوراک راگو فرانسوی ساده و خوشمزه

این غذای فوق العاده سالم علاوه بر خوش طعم بودن، مواد مغذی مورد احتیاج بدن را هم تامین می نماید. اگر در پی تهیه یک غذای سالم و رژیمی هستید، پیشنهاد ما به شما خوراک راگو است. تهیه این غذای فرانسوی وقت زیادی از شما نمی گیرد و مواد لازم برای تهیه آن را به راحتی می توانید در خانه پیدا کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه خوراک راگو فرانسوی ساده و خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه خوراک راگو فرانسوی، ساده و خوشمزه

  • گوشت مغز ران 300 گرم
  • هویج دو عدد
  • سیب زمینی سه عدد
  • لوبیا سبز 200 گرم
  • پیاز سه عدد
  • رب گوجه فرنگی یک و نیم قاشق غذاخوری
  • آرد یک قاشق مربا خوری
  • نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه لازم

طرز تهیه خوراک راگو فرانسوی، ساده و خوشمزه

مرحله اول

در ابتدا گوشت مغز ران بدون استخوان را به قطعات دو سانتی متری خرد نموده و آن را بشویید.

مرحله دوم

سپس یک قابلمه روی گاز قرار داده و اندازهی روغن داخل آن بریزید. پیازها را خلالی کنید. پیازها را به قابلمه اضافه نموده و کمی سرخ کنید. سپس گوشت خرد شده را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا آب اضافی آن گرفته گردد. لوبیا سبز، هویج و سیب زمینی را در قطعات دو سانتی متری برش دهید. زمانی که گوشت به خوبی تفت داده شد، هویج، سیب زمینی و لوبیا سبز را به آن اضافه نموده و کمی تفت دهید. رب گوجه فرنگی را به همراه نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به غذا اضافه کنید. مقدار نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به ذائقه شما بستگی دارد. بنابراین می توانید آن را کم یا زیاد کنید.

مرحله سوم

حدود دو لیوان آب به مواد گوشتی اضافه کنید و اجازه دهید حدود 40 دقیقه روی حرارت ملایم بپزد. خوراک راگو در این مرحله باید اندازهی غلیظ باشد. اگر غلیظ نبود آرد را با کمی روغن در یک ظرف جداگانه تفت دهید. اندازهی از آب راگو را داخل آن بریزید تا آرد در آن حل گردد و در دقایق آخر به راگو اضافه کنید. خوراک راگو فرانسوی ساده و خوشمزه شما آماده است. نوش جان.

چند نکته

  • اطمینان پیدا کنید که گوشت و سبزیجات خوب بپزد، اما در حدی نباشد که شکل خود را از دست دهد.
  • در صورت تمایل می توانید در تهیه راگو فرانسوی از گوجه فرنگی تازه یا قارچ بهره ببرید. گوجه فرنگی یا قارچ را به قطعات دو سانتی متری برش دهید و 20 دقیقه آخر به غذا اضافه کنید. اگر گوجه فرنگی یا قارچ را زود به خوراک راگو اضافه کنید، شکل خود را از دست می دهد.
  • اگر از هواداران غذاهای فرانسوی خاص هستید به شما پیشنهاد می کنیم طرز تهیه سوپ پیاز فرانسوی و طرز تهیه ژیگو را هم امتحان کنید.
منبع: کتاب کاله
انتشار: 17 شهریور 1401 بروزرسانی: 17 شهریور 1401 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 2171

به "طرز تهیه خوراک راگو فرانسوی ساده و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه خوراک راگو فرانسوی ساده و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید