آموزش طرز تهیه 4 سینی فینگر فود ساده و کم هزینه و بدون فر برای تولد و مهمانی

به گزارش مجله همراهان، انواع فینگر فود سرد و گرم ساده و خوشمزه از جمله محبوب ترین وعده های مراسم تولد و مهمانی و دورهمی محسوب می شوند. انواع فینگرفود با مرغ، سوسیس، کالباس، ژامبون، الویه و سیب زمینی و … هم برای بچه های جز غذاهای جذاب محسوب می شوند و هم میز مهمانی شما را حسابی پر و پیمان و چشمگیر می نمایند. آموزش طرز تهیه 4 سینی فینگر فود خوشمزه و آسان برای تولد و مهمانی و دورهمی و حتی مراسم عقد، نامزدی و عروسی را در مجله خبرنگاران بخوانید.

آموزش طرز تهیه 4 سینی فینگر فود ساده و کم هزینه و بدون فر برای تولد و مهمانی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل دکتری در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

آموزش طرز تهیه سینی فینگر فود ژامبون و پنیر و سیب زمینی

مدت زمان پخت: 10 دقیقه

مواد لازم

پنیر ورقه ای: 14 تکه

ژامبون با طعم دلخواه: 14 تکه

سیب زمینی آب پز له شده: 4 لیوان فرانسوی دسته دار

تخم مرغ: 1 عدد درشت

نمک: 1 و ½ قاشق چایخوری

فلفل: 1 و ½ قاشق چایخوری

تخم مرغ هم زده درشت: 4 عدد

مواد لازم برای سوخاری

آرد سفید: 1 لیوان فرانسوی دسته دار

آرد سوخاری: 1 و نیم لیوان فرانسوی دسته دار

طرز تهیه

یک فینگر فود ساده و کم هزینه که در عرض 10 دقیقه تهیه می گردد. برای درست کردن این فینگر فود خوشمزه و مقوی ابتدا سیب زمینی ها را آبپز کنید. سپس رنده ریز یا با غذاساز پوره کنید. نمک، فلفل و یک عدد تخم مرغ را با سیب زمینی ها مخلوط کنید. تمام ورقه های ژامبون و پنیر را روی هم بگذارید و به صورتی مربعی به اندازه دلخواه برش بزنید. از سیب زمینی پوره شده به اندازه یک نارنگی بردارید، کف دست مقداری آن را باز کنید و تکه های مربعی ژامبون و پنیر را وسط آن بگذارید و سیب زمینی را به صورت توپک یا مربعی شکل دهید و ببندید. تمام فینگر فودها را در یک سینی بچینید و به مدت 2 ساعت در فریزر قرار دهید تا خودشان را خوب بگیرند. در این فاصله تخم مرغ ها را بشکنید و هم بزنید. سینی فینگر فود را از فریزر بیرون بیاورید و به ترتیب ابتدا در آرد سفید، سپس در تخم مرغ زده شده و در آخر در پودر سوخاری خوب بغلتانید. فینگر فودها را در روغن داغ داغ سرخ کنید و سپس روی دستمال آشپزخانه تمیز بگذارید تا روغن اضافی گرفته گردد. توجه داشته باشید که مقدار روغن کم نباشد چون در این صورت فینگر فود خیلی روغن به خودش می گیرد.

آموزش طرز تهیه سینی فینگر فود سرد با نان تست

این سینی فینگر فود سرد با نان تست هم می تواند با درست گردد، هم با الویه و هم مواد یا تکه های ژامبون و پنیر گودا. اما یک سینی فینگر فود سرد متفاوت می تواند شامل این ترکیب باشد:

مدت زمان آماده سازی: 5 دقیقه

مواد لازم

تن ماهی در روغن: 2 عدد

کره: 50 گرم

نخود فرنگی: 2 قاشق غذاخوری

نان تست: 1 بسته یا بیشتر

گشنیز ساطوری خرد شده و خیارشور ریز خرد شده: به مقدار لازم

طرز تهیه

نان تست ها را از وسط به صورت مثلثی برش بزنید. تن ماهی را به مدت 20 دقیقه بجوشانید. روغن تن ماهی را دور بریزید و آن را ریز کنید. حالا کره و تن ماهی را در میکسر یا غذاساز بریزید و به صورت پوره درآورید. این ترکیب را به مقدار دلخواه روی یک برش نان تست بریزید (برای هر تکه نان تست یک قاشق غذاخوری کافی است) مقداری خیارشور و گشنیز یا جعفری ساطوری خرد شده را روی آن بریزید و یک تکه دیگر نان تست را روی آن بگذارید. به جای نان تست از انواع تارت شوز مخصوص فینگر فود هم می توانید بهره ببرید.

سینی فینگر فود توپک مرغ پنیری برای تولد کودک

مواد لازم

هویج: 4 عدد متوسط

تخم مرغ: 2 عدد

پنیر خامه ای: 150 گرم

سیر: 2 حبه

سینه مرغ بدون پوست و استخوان: 200 گرم

ماست چکیده یا سس مایونز: 4 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل: به مقدار دلخواه

طرز تهیه

ابتدا هویج ها را بشورید و با پوست بپزید. بعد از پخت هویج پوست آن را بگیرید و با رنده ریز رنده کنید. تخم مرغ ها را هم آب پز کنید و با رنده ریز رنده کنید. پنیر را هم به تخم مرغ رنده شده اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید. سیر را ریز رنده کنید و به ترکیب پنیر و تخم مرغ اضافه کنید. سس مایونز (یا ماست چکیده) و نمک را هم اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یک خمیر یکدست درست گردد. سینه مرغ را با مقداری نمک و زرچوبه و پیاز بپزید و بعد از پخت ریش ریش کنید. به مرغ ریش ریش شده مقداری سس مایونز یا ماست چکیده و نمک و فلفل اضافه کنید و به اندازه یک گردو بردارید و چند تا توپک درست کنید.

روی یک سلفون خمیر به دست آمده با پنیر و تخم مرغ را پهن کنید. با یک قالب دایره ای روی خمیر قالب بزنید. در هر دایره یک توپک مرغ بگذارید و خمیر را گرد کنید. این توپک گرد که حالا به اندازه یک نارنگی شده را در هویج رنده شده بزنید و به صورت سرد سرو کنید.

آموزش طرز تهیه سینی فینگر فود راتا مرغ و ژامبون

راتا چیست؟ راتا در واقع فینگر فودی است که به صورت طبقه ای یا لایه لایه چیده می گردد و انواع مختلفی دارد. راتا مرغ و گردو، راتا مرغ و شوید، راتا مرغ و قارچ و راتا مرغ و ژامبون از انواع مشهور و محبوب راتا هستند. برای تهیه راتا مرغ و ژامبون خوشمزه به مواد زیر احتیاج دارید:

مواد لازم

سینه مرغ: 1 عدد

سیب زمینی بزرگ: 1 عدد

هویج متوسط: 1 عدد

خیارشور: 4 عدد

سس مایونز: به مقدار لازم

ژامبون: 200 گرم

نمک و فلفل: به مقدار دلخواه

پودر سیر: ½ قاشق چایخوری

نان تست: به مقدار لازم

جعفری تازه و ساطوری خرد شده: 2 یا 3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه

سینه مرغ را با پیاز و نمک و ادویه بپزید و بعد از پخت ریش ریش کنید. سیب زمینی و هویج را هم بپزید. سیب زمینی را با رنده ریز رنده کنید و هویج را هم ریز و نگینی خرد کنید. خیارشور و ژامبون را هم نگینی خرد کنید. تمام مواد را با هم مخلوط کنید و حتی با دست ورز دهید تا مواد خوب با هم مخلوط و یکدست شوند. روی هر نان تست یک قالب گرد یا مربعی بگذارید و داخل قالب را با مایه راتا پر کنید. سپس با احتیاط قالب را بردارید تا تزیین راتا به هم نخورد. روی راتا را با گوجه گیلاسی و جعفری ساطوری خرد شده یا در صورت دلخواه زیتون تزیین کنید. این راتا را با سایر موادی که در بالا گفته شده یعنی مرغ و گردو یا فقط ژامبون بدون مرغ یا هر ترکیب دیگر به علاوه مرغ یا بدون مرغ می توانید درست کنید. در این مقاله طرز تهیه چند فینگر فود ساده و کم هزینه دیگر برای مهمانی و تولد را هم بخوانید. اینجا را کنید.

منبع: افق کوروش
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 845

به "آموزش طرز تهیه 4 سینی فینگر فود ساده و کم هزینه و بدون فر برای تولد و مهمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش طرز تهیه 4 سینی فینگر فود ساده و کم هزینه و بدون فر برای تولد و مهمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید