علت گرانی خودرو از زبان سرپرست وزارت صمت ، مردم انتظار گرانی خودرو نداشته باشند

به گزارش مجله همراهان، به گزارش خبرنگاران، جعفر سرقینی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت ، در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قیمت های بازاری خودروها غیرواقعی است و تفاوت قیمت کارخانه ای و بازاری خودروها نباید این قدر زیاد باشد و گرانی خودرو در بازار، بیشتر یک امر روانی است و مردم دوست دارند پول های در دست خود را تبدیل به کالا نمایند.

علت گرانی خودرو از زبان سرپرست وزارت صمت ، مردم انتظار گرانی خودرو نداشته باشند

به گفته وی، فراوری روزانه دو خودروساز عظیم کشور سه هزار و 600 دستگاه است که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد 25 درصدی دارد

سرقینی ادامه داد: تحویل ایران خودرو و سایپا در این مدت در همسنجی با پارسال رشد سه درصدی داشته و از ابتدای سال جاری تا به امروز بیش از 342 هزار دستگاه خودرو بابت تعهدات قبلی و جاری شان خودرو تحویل مردم داده اند.

وی با بیان اینکه همچون گذشته خودروسازان تعهدات معوق نگران نماینده ندارند و آمار تعهدات کاهش چشمگیری یافته است، افزود: امروز به طور نمونه تعهدات ایران خودرو به کمتر از 40 هزار دستگاه رسیده و بی تردید با این فرایند فراوری، همه تقاضاها را جوابگو خواهیم بود.

سرپرست وزارت صنعت اعلام کرد: برای رسیدن مردم به خودروی مورد احتیاجشان نیز دستور داده شده تا برنامه ثبت نام خودرو به طور مداوم و با برنامه های بیشتر ادامه یابد.

وی یادآور شد: در حالی که در نخستین برنامه قرعه کشی خودروهای ثبت نامی، بیش از چهار میلیون نفر برای حدود 40 هزار دستگاه خودرو ثبت نام نموده بودند، امروز این رقم به کمتر از 200 هزار نفر متقاضی رسیده که بیانگر کاهش عطش خرید نزد مردم است.

سرقینی اعلام کرد: در صورت تداوم و افزایش ثبت نام ها، قیمت خودروها بیش از پیش افت خواهد نمود و شانس افراد برای خودرودار شدن بیشتر خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به نقدها از شیوه ثبت نام ها، یادآوری کرد: زمانی که ثبت نام ها به صورت عادی انجام می شد و خبری از قرعه کشی نبود نیز منتقدان صحبت از وجود ربات می کردند، امروز اما قرعه کشی خودروها در حضور نهادهای متعدد نظارتی انجام می گردد و حتی از نظارت های بیشتر استقبال خواهیم کرد.

وی توضیح داد: با انجام نظارت ها در حضور مسئولان، کسی جرات تخلف نخواهد داشت و مردم باید شکیبا باشند تا روال کنونی را هرچه بهتر تنظیم کنیم.

سرقینی درخصوص برنامه های تحویل فوری خودرو گفت: تحویل فوری ها نیز می تواند بازار را آرام کند، اما باید مکانیزم آن تعریف گردد.

وی افزود: هرگونه برنامه تحویل فوری خودرو در شرایط کنونی به هجوم مردم برای خرید خواهد انجامید، اما اگر هم برنامه ای تعریف گردد با انجام قرعه کشی خواهد بود.

سرپرست وزارت صنعت توضیح داد: صندلی دولت این است در کالاهایی که تقاضای بیشتری وجود دارد، عرضه را افزایش دهد و به مردم بگوید که پول تان را جایی نبرید که فردا ضرر کنید؛ اگر خدای نانموده زمانی خودروسازی متوقف شده بود، سرمایه گذاری و انتظار گرانی در این حوزه منطقی بود، اما خودرو هر روز بیشتر از قبل فراوری می گردد؛ اگر زمانی کاهش فراوری خودرو وجود داشت به مردم حق می دادم که نگران افزایش قیمت ها باشند، اما با توجه به اینکه آمار به ما می گوید نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش فراوری خودرو در کشور داشته ایم، دیگر نباید انتظاری برای افزایش قیمت وجود داشته باشد و مردم تنها احتیاج خود را در این بخش تامین نمایند.

منبع: خبرآنلاین

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1248

به "علت گرانی خودرو از زبان سرپرست وزارت صمت ، مردم انتظار گرانی خودرو نداشته باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت گرانی خودرو از زبان سرپرست وزارت صمت ، مردم انتظار گرانی خودرو نداشته باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید