فلسفه تازه فرهاد مجیدی برای پیروزی

به گزارش مجله همراهان، فوتبال مالکانه و مبتنی برپاسکاری که با جذابیت های بصری هم همراه باشد یکی از دستاورد های لیگ بیستم است. حضور تیم هایی در صدر جدول که مربیانشان این فلسفه را در فکر دارند باعث مقبولیت بیشتر این مدل بازی شده است. حضور مربیان جوان هم به فراگیری این سبک از بازی یاری نموده و حالا تیم های زیادی را در لیگ می توان پیدا کرد که در پی نتیجه گیری با بازی زیبا هستند. سوال مهم در این میان، اما این است که این مربیان تا چه زمانی به این سبک از بازی وفادار می مانند. اگر نتایج تیم ها و موقعیتشان در جدول و به تبع آن موقعیت مربیان روی نیمکت ها به خطر بیفتد آن ها باز هم به این مدل بازی وفادار خواهند ماند یا نه.

فلسفه تازه فرهاد مجیدی برای پیروزی

یکی از مربیانی که به نظر می رسد جوابش به این سوال منفی باشد فرهاد مجیدی است. استقلال تا مقطعی از لیگ رقیب جدی پرسپولیس و سپاهان در رکورد پاس گل و مالکیت توپ بود. این اتفاقی است که در چند بازی آخر این تیم، اما کمتر دیده می گردد. از دست رفتن شانس قهرمانی و بعد از آن در خطر قرار گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان آسیا و بعلاوه مصدومیت و مسائل چند بازیکن فرهاد مجیدی را به سمت بازی و نتایج مالی پیش برد. فرهاد مجیدی به اسم مدافع اصلی فوتبال هجومی که همواره فلسفه اش را این طور بیان می کرد که دوست دارد تیمش 3 گل بخورد، اما 5 گل بزند ترکیبش را با حضور 6 یا 7 بازیکن دفاعی در هر هفته به میدان فرستاد. نتیجه این ترکیب محافظه کارانه پایین آمدن خلاقیت و بار فانتزی و هجومی تیم بود. مهدی قایدی به اسم تنها بازیکنی با این خصوصیات در ترکیب باید تمام این بار را به دوش می کشید و از آن سو نیم نگاهی هم به گلزنی داشت. این تغییر مدل بازی مجیدی نتیجه داد و استقلال در 6 هفته اخیر تنها دو امتیاز از دست داده و هرگز نباخته است. نگاهی به گل های این تیم نشان می دهد که آن ها با حداقل پاس و البته در برخی از بازی ها با تکیه بر اشتباهات حریف توانستند به فزونی برسند.

صنعت نفت آبادان

عارف غلامی توپ با یک دفع توپ در یک ضد حمله و رساندن توپ به آرمان رمضانی باعث شد تا استقلال سه امتیاز شیرین را در دقیقه آخر به دست بیاورد. (زمان گرفتن توپ تا به ثمررسیدن گل 10 ثانیه)

پدیده

بازیکنان پدیده حمله ای در تدارک حمله بودند که محمد نادری توپ را از آن ها گرفت و به مهدی قایدی رساند و پاس او به آرمان رمضانی اولین گل استقلال را رقم زد. (زمان گرفتن توپ تا به ثمررسیدن گل 15 ثانیه)

توپ با دخالت حسین حسینی به تیرک برخورد می نماید. در برگشت آرش داجلیری در جناح راست استقلال توپ را به ارسلان مطهری می دهد و او هم با یک پاس به مهدی قایدی او را به گل دوم این تیم می رساند. (زمان گرفتن توپ تا به ثمررسیدن گل 13 ثانیه)

گل گهر

ضربه ایستگاهی مهدی مهدی پور را محمد حسین مرادمند در آستانه دروازه تبدیل به گل کرد.

گل دوم گل گهر گلی است که روی پاس کاری از خط دفاع به ثمررسید.

آلومینیوم

استقلال پیروز به زدن گل نشد.

تراکتور

خطای بازیکن تراکتور روی بازیکن استقلال باعث آغاز مجدد بازی شد. در آغاز مجدد توپ به احمد موسوی در جناح راست رسید و ارسال بلند او به محوطه جریمه با اشتباه بازیکن تراکتور به مهدی قایدی رسید و ضربه این بازیکن هم با ضربه کمکی دیگر مدافع سرخ های تبریزی وارد دروازه شد. (زمان گرفتن توپ تا به ثمررسیدن گل 13 ثانیه)

اشتباه محمدرضا اخباری در آغاز مجدد بازی، توپ را به مسعود ریگی رساند و ضربه سر او به قایدی رسید و استقلال گل دومش را در این بازی با استفاده از یک اشتباه دیگر از تراکتوری ها به ثمررساند. (زمان گرفتن توپ تا به ثمررسیدن گل 8 ثانیه)

سایپا

گل اول استقلال روی ضربه پنالتی به دست آمد.

سایپایی ها در حال حمله بودند که دانشگر توپ را از آن ها گرفت و با نفوذ و پاسی که به ارسلان مطهری داد زمینه ساز گل دوم تیمش شد. (زمان گرفتن توپ تا به ثمررسیدن گل 12 ثانیه)

این آمار نشان می دهد که در 7 هفته اخیر به غیر از گل دوم استقلال مقابل گل گهر تمام گل های این تیم در کمتر از 15 ثانیه از محوطه جریمه خودی به داخل دروازه حریف رسیده است. استقلال در این چند هفته در برخی از بازی ها مثل بازی با گل گهر فقط 350 پاس داشته است. آن ها مقابل آلومینیوم اراک و گل گهر سیرجان امید گل زیر 0.5 را ثبت کردند و این ها آمار هایی است که شاید در نیم فصل اول کمتر از این تیم دیده باشیم. شاگردان مجیدی هفته هاست که در میان رکوردداران فوتبال مالکانه جایی ندارند. بعلاوه پاس های آن ها بیشتر پاس های عرضی و کم ارزش بوده است. با این حال فرهاد مجیدی و طرفداران به آن چه می خواستند رسیدند و با 16 امتیاز این 6 هفته با فاصله زیاد از مدعیان پایین تر خود را به آسیا رساندند.

فوتبال 360

منبع: فرارو
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1756

به "فلسفه تازه فرهاد مجیدی برای پیروزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فلسفه تازه فرهاد مجیدی برای پیروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید