قیمت مرغ به چند تومان رسید؟

به گزارش مجله همراهان، خبرنگاران: اسداله نژاد فرایند توزیع و قیمت نهاده های دامی و احتیاط مرغداران در امر جوجه ریزی را علت اصلی گرانی قیمت مرغ در بازار خاطرنشان کرد.

قیمت مرغ به چند تومان رسید؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران : حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی از فرایند افزایشی قیمت مرغ در بازار اطلاع داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 13 هزار تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها 19 هزار تومان است.

وی فرایند توزیع و قیمت نهاده های دامی و احتیاط مرغداران در جوجه ریزی را عامل افزایش قیمت مرغ دانست و اضافه کرد: افزایش تقاضا برای مرغ در رشد قیمت موثر بوده است.

اسداله نژاد ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز و مالی بودن نرخ مرغ، تقاضا برای مصرف این ماده پروتئینی بالا رفته است.

نایب رئیس کانون انجمن مرغداران کمبود نهاده دامی با نرخ مصوب را علت اصلی کمبود جوجه ریزی در بازار اعلام نمود و گفت: با توجه به اختلاف معنادار قیمت مصوب نهاده های دامی با بازار آزاد انتظار می رود که دولت قیمت منطقی مرغ را اعلام کند چرا که قیمت فعلی مرغ مطابقتی با هزینه های فراوری ندارد.

وی با اشاره به اینکه مرغداران از تامین و توزیع نهاده های دامی همچنان گلایه مند هستند، اعلام کرد: فراورینمایندگان در جوجه ریزی با ترس و احتیاط عمل می نمایند.

این مقام مسئول در سرانجام از کاهش قیمت جوجه یکروزه در بازار اطلاع داد و گفت: فراوری نمایندگان جوجه در حال زیان هستند و ادامه این شرایط ممکن است به خروج بسیاری از واحدهای مرغ مادر از چرخه فراوری منجر گردد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1192

به "قیمت مرغ به چند تومان رسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت مرغ به چند تومان رسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید