لغو ویزا میان پاکستان و مالزی گامی برای توسعه همکاری دو کشور

به گزارش مجله همراهان، به دنبال سفر نخست وزیر پاکستان به مالزی و دیدار وی با سران این کشور معاهدات همکاری جدیدی میان اسلام آباد و کوالالامپور امضا شد.

لغو ویزا میان پاکستان و مالزی گامی برای توسعه همکاری دو کشور

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش دفتر منطقهای خبرنگاران به نقل از جیو تی وی، اسلام آباد و کوالالامپور در راستای گسترش همکاریهای مشترک اقدام به لغو ویزا برای اتباع هم کردند.

گزارش ها حاکی است مهاتیر محمد نخست وزیرمالزی دعوت عمران خان نخست وزیر پاکستان را به برای سفر به این کشور پذیرفته است و به زودی دور جدیدی از مذاکرات در پاکستان شروع خواهد شد.

دیدار هیئت پاکستانی که علاوه برنخست وزیر این کشور از اسد عمر وزیر خزانه داری و شاه محمود قریشی وزیر خارجه تشکیل شده بود با شورای مبارزه با فساد مالی مالزی یکی از مهمترین برنامههایی بود که در این سفر انجام شد.

عمران خان در این خصوص گفت: یکی از اهدف اصلی سفر ما به مالزی این بود که نحوه برخورد این کشور با مفسدان مالی را ببنیم و از آن الگو بگیریم.

وی توضیح داد: مالزی تجربیات خوبی در زمینه گسترش صنعت توریسم دارد و این خود میتواند یکی دیگر از بخشهایی باشد که برای پاکستان بار آموزشی دارد و ما میتوانیم از تجربه آنان استفاده کنیم.

سرمایه گذاری مالزی در بخش انرژی پاکستان یکی دیگر از دست آوردهای سفر عمران خان به این کشور تلقی میگردد.

همچنین یک قرار داد دفاعی و امنیتی میان دو کشور به امضا رسیده است که جزئیاتی در خصوص آن منتشر نشده و ممکن است در سفر هیئت مالزیایی به پاکستان جزئیاتی از آن بیان گردد.

لازم به ذکر است نخست وزیر پاکستان در راستای جلب همکاری های بین المللی مالزی برای دفاع از مسلمانان مظلوم کشمیری، نخست وزیر این کشور را در جریان اقدامات وحشیانه نظامیان هندی قرار داد.

سفر نخست وزیر پاکستان به مالزی با هدف گسترش همکاری ها

این چهارمین مقصد خارجی سفرهای عمران خان بود و آنگونه که خود وی اعلام نموده است هدف او از سفرهایش برطرف مسائل مالی پاکستان و دریافت الگو در زمینه مبارزه با فساد مالی از کشورهای مقصد است.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 523

به "لغو ویزا میان پاکستان و مالزی گامی برای توسعه همکاری دو کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو ویزا میان پاکستان و مالزی گامی برای توسعه همکاری دو کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید