لیپی: کالچوپولی باعث اتحاد بیشتر بازیکنان ایتالیا در جام جهانی 2006 شد

به گزارش مجله همراهان، سرمربی پیشین تیم ملی ایتالیا و یوونتوس از علاقه اش برای بازگشت به حرفه مربیگری گفت و تأکید کرد که ماجرای کالچوپولی انگیزه بازیکنان تیم ملی ایتالیا در جام جهانی 2006 را بالا برده بود.

لیپی: کالچوپولی باعث اتحاد بیشتر بازیکنان ایتالیا در جام جهانی 2006 شد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، مارچلو لیپی که پس از به قهرمانی رساندن گوانجو اورگراند چین در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2013 از دنیای مربیگری اعلام بازنشستگی کرد، در مصاحبه با روزنامه کوریره دلو اسپورت ایتالیا از علاقه اش برای بازگشت به حرفه مربیگری گفت.

این مربی 67 ساله گفت: پس از به قهرمانی رساندن گوانجو گفتم که قصد بازنشستگی دارم. هرچند پس از مدت کوتاهی متوجه شدم حتی با تماشای بازی ها، خودم را روی نیمکت حس می کنم و همان حس دوران مربیگری را دارم. در نهایت هم به این نتیجه رسیدم که دیگر نمی توانم از خانه ام دور باشم. بله، این حقیقت دارد که می خواهم به حرفه مربیگری باز گردم و اگر پیشنهاد خوبی دریافت کنم به طور حتم آن را آنالیز خواهم کرد.

لیپی که یکی از گزینه های احتمالی سرمربیگری لاتزیو است، در مورد یوونتوسی که وی در دهه 90 راهنماییش را بر عهده داشت و با آن تیم از اسکودتو گرفته تا لیگ قهرمانان را فتح کرد، گفت: وقتی راهنمایی یوونتوس را بر عهده گرفتم، این تیم 10 سال عنوان قهرمانی به دست نیاورده بود. من ذهنیت آنها را تغییر دادم و تاکتیک های جدید را در یوونتوس به کار گرفتم. البته من هم پیش از پیوستن به یووه هیچ عنوان قهرمانی به دست نیاورده بودم اما در طول یک سال با این تیم قهرمانی در هر رقابتی را تجربه کردم.

وی همچنین در مورد حضور کوتاه مدتش در اینتر (1999 تا اکتبر 2000) عنوان نمود: مربیگری در اینتر تجربه متناقصی بود. رابطه من و اینتری ها خراب شده بود و بعداً متوجه شدم که جو خوبی حاکم نیست، از این رو نزد ماسیمو موراتی، رئیس اینتر رفتم و گفتم که بهتر است به همکاری مان انتها بدهیم. به نظر موراتی هم موافق این موضوع بود، ولی او با من تماس گرفت و حتی با مارکو ترونچتی پیشم آمدند تا مرا برای ماندن متقاعد نمایند. ما با اینتر فصل را بعد آغاز کردیم و در همان دور اول از گردونه مسابقات لیگ قهرمانان حذف شدیم. به بازیکنان گفتم که اگر جای رئیس باشگاه بودم، مربی را اخراج و بازیکنان را هم بیرون می کردم. در نهایت من از مربیگری اینتر اخراج شدم.

لیپی پس از اینکه به یوونتوس بازگشت و موفقیت های خود را با این تیم تداوم بخشید، در سال 2004 راهنمایی تیم ملی ایتالیا را بر عهده گرفت و در یکی از آشفته ترین دوران فوتبال ایتالیا (ماجرای کالچوپولی) آتزوری را در جام جهانی 2006 به قهرمانی رساند. او در این باره عنوان نمود: من در تیم ملی ایتالیا بازیکنان شگفت انگیزی داشتم. ماجرای کالچوپولی هم به نوعی یاری کرد تا بازیکنان با هم متحدتر شوند. در فینال جام جهانی 2006 هم ضربه سری که زین الدین زیدان به ماتراتزی زد، اولین باری نبود که این بازیکن چنین کاری می کرد. زیدان در زمان حضورش در یوونتوس ضربه سری به بازیکن هامبورگ زده بود. به هر حال زین الدین بازیکن و انسانی بزرگ است که با یک اشتباه بزرگ نمی گردد او را نادیده گرفت.

منبع: تسنیم
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 590

به "لیپی: کالچوپولی باعث اتحاد بیشتر بازیکنان ایتالیا در جام جهانی 2006 شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "لیپی: کالچوپولی باعث اتحاد بیشتر بازیکنان ایتالیا در جام جهانی 2006 شد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیپی: کالچوپولی باعث اتحاد بیشتر بازیکنان ایتالیا در جام جهانی 2006 شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید