نخستین کشتی کانتینری ایران راهی اروپا شد

به گزارش مجله همراهان، به گزارش خبرنگاران، محمد سعیدی با اعلام خبر پهلوگیری اولین کشتی ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بنادر اروپا در روزهای آینده گفت: اولین کشتی کانتینری ایرانی پس از پنج سال تحریم در روزهای گذشته روانه بنادر اروپا شد و پیش بینی می کنیم طی چند روز آینده در بنادر اروپا پهلو بگیرد.

نخستین کشتی کانتینری ایران راهی اروپا شد

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

وی با اعلام اینکه ایران از سال های گذشته دارای ناوگان حمل و نقل دریایی بوده که کشورهای اندکی دارای چنین مزیتی هستند، اضافه نمود: در زمان تحریم ها کشور های اروپایی به اتفاق، راه های ورود کشتی های ایرانی به بنادر کشورهایشان را مسدود کردند و متاسفانه کشتی های ما اجازه پهلوگیری در بنادر اروپایی را نداشتند.

مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: خوشبختانه با برطرف تحریم ها و اجرایی شدن برجام طی پنج ماه گذشته، اقدامات جدیدی توسط این شرکت صورت گرفت به طوری که توانستیم دوباره ارتباط دریایی و همچنین خطوط کشتیرانی خود به سمت اروپا را بازگشایی کنیم.

سعیدی با اعلام اینکه برای پوشش کامل اروپا از شمال تا جنوب برنامه های لازم تبیین شده است، اضافه نمود: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران توانست با رایزنی های اخیر با دو کشورآلمان و ایتالیا برای پوشش مناطق شمال و جنوب اروپا درقالب تاسیس شرکت مشترک کشتیرانی اقدام کند تا بدین ترتیب بتواند به صورت کامل از ظرفیت های ارتباط مجدد بهره مند گردد.

وی، محموله اولین کشتی به مقصد اروپا را محصولات پتروشیمی ذکر کرد و ادامه داد: این رویداد بزرگی است که با کوشش مدیران و کارکنان توانستیم بعد از پنج سال دوباره خط کشتیرانی به سمت اروپا را احیا نموده و قفل حمل و نقل دریایی به اروپا را بازکنیم.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تاکید نمود: این شرکت همچنین در برنامه های آینده خود میخواهد در ابتدا با ایجاد خط منظم کشتیرانی، بنادر خلیج فارس را به بنادر آمریکای لاتین متصل و سپس خط کشتیرانی پایداری بین آسیای شرقی و آمریکای لاتین ایجاد کند.

وی توضیح داد: برنامه هایی نیز برای بنادر آمریکای مرکزی و سپس آمریکای شمالی با موضوع کانادا در دست تدوین داریم و پیش بینی می کنیم با برطرف تحریم ها توسط دولت کانادا بتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم.

سعیدی با بیان اینکه در حال حاضر شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در مجموع صاحب 160 فروند کشتی است و برنامه هایی برای توسعه این ناوگان دارد، گفت: به همین دلیل با کشورهای خارجی و همچنین سازندگان داخلی در حال مذاکره هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در دوران تحریم شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران علیرغم تمام مسائل ناشی از تحریم اجازه ایجاد خلل در روند صادرات و واردات کشور را نداد، اضافه نمود: این در حالی بود که تمامی خطوط کشتیرانی بزرگ و بین المللی بنادر ایران را تحریم و ارتباط خود را قطع نموده بودند.

سعیدی تاکید نمود: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین ناوگان ملی حمل و نقل دریایی کشور در منطقه خاورمیانه از تمامی وزارتخانه های ذی ربط انتظار دارد در دوران پسابرجام، در راستای حمایت از توسعه ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران امکانات و تسهیلات بندری و ترمینالی را برای ناوگان فراهم سازند.

مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: هم اکنون ظرفیت فعلی ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بیش از پنج میلیون تن (DWT) است که با توجه به افزایش صادرات کشور به خصوص به کشورهای اروپایی، در حال طراحی شرایطی برای اضافه نمودن به این ظرفیت هستیم.

وی با بیان این موضوع که به دنبال فعال سازی دوباره کشتی سازان داخلی و ارتقای توانمندی های آنان در داخل کشور هستیم، اضافه نمود : علاوه بر این، با کشتی سازانی از کشورهای اروپایی، کره جنوبی و همچنین چین نیز در حال مذاکره برای ساخت کشتی های مورد احتیاج هستیم.

سعیدی درباره آخرین وضعیت کشتی سفارشی کشتیرانی جمهوری اسلامی به شرکت ایزوایکو اضافه نمود: این شرکت در حال طی کردن آخرین مراحل تکمیل کشتی سفارشی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است که پس از تکمیل، موسسه رده بندی ایرانیان باید به لحاظ فنی و استانداردهای مورد احتیاج آنالیز های لازم را انجام دهد تا بتوانیم آخرین کشتی سفارشی را تحویل بگیریم، لذا منتظریم پیمانکار به وعده خود عمل نموده و طی هفته های آینده شرایط تحویل سومین کشتی سفارشی را محیا کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 439

به "نخستین کشتی کانتینری ایران راهی اروپا شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "نخستین کشتی کانتینری ایران راهی اروپا شد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین کشتی کانتینری ایران راهی اروپا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید