احتیاج مبرم دانشجویان دانشکده های هنری به آموزش های آزاد

به گزارش مجله همراهان، رئیس گروه آموزش های آزاد معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه هنر با اشاره به استقبال خوب هنرجویان از کارگاه های یک روزه سینما و تئاتر که اخیراً برپا شد، گفت: نظام آموزشی فعلی چه در مدارس و چه دانشگاه ها، همپای احتیاجهای روز دانش آموزان و دانشجویان پیشروی نکرده و دانشجویان احتیاج دارند برای تکمیل آموزش و مهارت افزایی، دوره هایی را به صورت آزاد بگذرانند.

احتیاج مبرم دانشجویان دانشکده های هنری به آموزش های آزاد

رامین فنائیان؛ رئیس گروه آموزش های آزاد معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه هنر، در گفت وگو با خبرنگاران، در خصوص لزوم ایجاد جریان آموزشی به موازات آموزش های آکادمیک در دانشکده های هنری و به ویژه دانشکده سینما تئاتر، ضمن ارائه تعریفی از آموزش های آزاد و هدف از برگزاری آنها در محیط های دانشگاهی گفت: آموزش های آزاد چنان که از نامش پیداست شامل آن دسته از آموزش هایی می گردد که فراتر و فارغ از دروس اجباری دانشجویان در مقاطع مختلف به صورت کوتاه مدت و بلندمدت ارائه شده و هدف از برگزاری آنها مهارت افزایی و پُر کردن خلأهای احتمالی است.

وی ادامه داد: نظام آموزشی فعلی چه در عرصه آموزش و پرورش و چه در دانشگاه ها همپای احتیاجهای روز دانش آموزان و دانشجویان پیشروی ننموده و چه بسا دانشجویان احتیاج دارند برای تکمیل آموزش و مهارت افزایی، دوره هایی را به صورت آزاد نیز بگذرانند که برنامه های این مرکز به ویژه در خصوص اخیر که آن را پشت سر گذاشتیم به همین دلیل به انجام رسید.

رئیس گروه آموزش های آزاد معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه هنر در پاسخ به سوالی در خصوص مبنای برگزاری دوره آموزشی و کارگاه های هنری ذیل نام مرکز آموزش های آزاد دانشگاه هنر اعلام کرد: سعی می کنیم با یاری آن دسته از اعضای هیئت علمی که دغدغه بیشتری در این باره دارند و با نظارت دانشکده ها و معاونت آموزشی دانشگاه هنر، مهارت و توان علمی و اجرایی هنرجویان را بالاتر ببریم. احتیاجسنجی و طراحی این دوره ها نیز هدفی است که در آموزش های آزاد آن دنبال می کنیم و باید بگویم که این نگاه محدود و منحصر به دانشجویان شاغل به تحصیل در این دانشگاه و سایر مراکز آموزش عالی هنری نیست و افرادی که به هر طریق در حرفه های مختلف هنری مشغول به کارند نیز قادر خواهند بود از این کلاس ها و برنامه های کارگاهی هنر بهره برداری نمایند.

فنائیان در ادامه تاکید نمود: کلاس های آزاد مبتنی بر احتیاجهای روز هنرمندان و هنرجویان طراحی می گردد و در پی فراهم سازی زمینه مهارتی بیشتر برای هنرجویان با هدف اشتغال زایی آنها است. مقوله هنر در ارتباط با مخاطب معنی پیدا می نماید و کسانی که در این حوزه کار نموده و زیست می نمایند، احتیاج دارند همیشه معلومات و داشته های خود را به روز نمایند.

رئیس گروه آموزش های آزاد معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه هنر در خاتمه اعلام کرد: ما در آموزش های آزاد وظیفه داریم جریان روزآمد هنرهای مختلف را وارد دانشگاه کنیم و از علاقه مندان دعوت کنیم با ما همراه شوند. تمامی دوره های کوتاه مدت و بلندمدت آموزشی ما با همین هدف و چشم انداز طراحی و اجرا می گردد. خوشبختانه باید بگویم که استقبال دانشجویان و هنرجویان آزاد نیز از این کارگاه ها خوب بوده و امیدواریم در آینده با همکاری بخش های مختلف دانشگاه در این عرصه منشأ خیر و خدمات بیشتری باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 249

به "احتیاج مبرم دانشجویان دانشکده های هنری به آموزش های آزاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتیاج مبرم دانشجویان دانشکده های هنری به آموزش های آزاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید