هشدار: نیمی از خطوط ساحلی دنیا تغییرکرده است

به گزارش مجله همراهان، یک تحقیق جدید نشان داده در صورت ادامه راستا تغییر وضعیت آب و هوایی، تقریباً نیمی از سواحل دنیا با تغییر در ارتفاع موج، شکل و جهت آن روبرو خواهند شد.

هشدار: نیمی از خطوط ساحلی دنیا تغییرکرده است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از شینهوا، تحقیقات استرالیا روز سه شنبه نشان داده است که در صورت ادامه جهت تغییر وضعیت آب و هوایی، تقریباً نیمی از سواحل دنیا با تغییر در ارتفاع موج، شکل و جهت آن روبرو خواهند شد.

تیمی از دانشمندان به رهبری دانشگاه گریفیت استرالیا تقریباً از 150 مدل شبیه سازی شده برای پیش بینی تغییرات امواج تا خاتمه قرن استفاده نموده اند.

جائو موریم، نویسنده ارشد این پژوهش از دانشگاه گریفیت می گوید: تحت یک سناریو مالی معمول در آینده برای آب و هوا، ما در پیش بینی تغییرات آینده در ارتفاعات موج، طول و یا جهت 50 درصد از سواحل دنیا به توافق رسیدیم.

براساس نتایج به دست آمده از این گزارش، بعضی مناطق تغییر در فرکانس و طول موج را تجربه می نمایند که می تواند امواج را در سواحل افزایش دهد و خطر سیلاب موج را افزایش دهد.

این پژوهش که در نوع خود اولین است پیش بینی می نماید، 20 درصد از تغییر جهت امواج ساحلی خطرات بالقوه ای برای زیرساخت های آنها پدید آورد که سیل یکی از آنها خواهد بود.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 285

به "هشدار: نیمی از خطوط ساحلی دنیا تغییرکرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار: نیمی از خطوط ساحلی دنیا تغییرکرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید