هفت سین ایرانی در آتن

به گزارش مجله همراهان، گروهی از هنرمندان ایرانی به سرپرستی علی اسدی مجری صدا و سیما هفت سین نوروز را در یونان برگزار می نمایند.

هفت سین ایرانی در آتن

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، برای نخستین بار یک گروه، متشکل از هنرمندان و چهره های فرهنگی ورزشی ایرانی در ایام نوروز، ضمن معرفی میراث فرهنگی و جاذبه های جهانگردی ایران به یونان، از اماکن و میراث فرهنگی یونان ملاقات می نمایند.

در این راستا سفیران فرهنگ و صلح ایران و یونان، برنامه های خود را با پیغام نوروز میراث صلح و همبستگی فرهنگی بشر اجرا خواهند کرد و جشن نوروز را به طور نمادین برای همبستگی مهمترین خواستگاه تمدن غرب (یونان) و باشکوه ترین تمدن شرق (ایران) برپا خواهند داشت.

همچنین این گروه فرهنگی هنری با همکاری وزارت جهانگردی یونان و فعالان بخش خصوصی این کشور بعضی آیین های نوروز را به عنوان بزرگترین میراث ناملموس جهانی ثبت شده در سازمان یونسکو، با حضور خانواده های ایرانی و یونانی برگزار می نمایند

به همین دلیل برنامه نوبهار شبکه جهانی جام جم ایران به تهیه نمایندگی حسن صدخسروی و طراحی و هماهنگی رکسانا حاتمی پور، از آتن به صورت زنده روی آنتن می رود.

در این رابطه حسن صدخسروی - تهیه نماینده این برنامه به خبرنگاران مطرح کرد: این ویژه برنامه سال تحویل، بعد از زمان تحویل سال در ساعت 8:8 دقیقه صبح روز اول فروردین 1395 از فضای تاریخی آکروپولیس در آتن برای ایرانیان به صورت زنده اجرا می گردد که مجری این برنامه علی اسدی خواهد بود که پیش از این نیز سال گذشته اجرای برنامه سال تحویل شبکه جام جم را برعهده داشت.

هنرمندان حاضر در این گروه بعد از این برنامه همچنین ملاقاتهایی با چهره های فرهنگی و هنری یونان خواهند داشت و هدایای صلحی را به آنها اهدا می نمایند و قرار است مستندی از حضور آنها در این اماکن تاریخی و ملاقاتها با اصحاب فرهنگ و هنر دو کشور تهیه شده و از یکی شبکه های سیما پخش گردد.

بر اساس اعلام النا کونتورا - وزیر جهانگردی یونان - صنعت جهانگردی 20 درصد از فراوری ناخالص ملی این کشور را به خود اختصاص می دهد و علی رغم بحران مهاجرت و مسائل مالی این کشور، سال گذشته 22 میلیون جهانگرد از این کشور بازدید کردند و پیش بینی می گردد این رقم در امسال به 25 میلیون نفر افزایش یابد که یک رکورد ملی برای این کشور خواهد بود.

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در ملاقات اخیر خود با نخست وزیر یونان در تهران، ایران و یونان را به عنوان دروازه های تمدن شرق و غرب خوانده و بر تحکیم روابط فرهنگی و مالی دو کشور تاکید نموده بود.

منبع: تسنیم
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1015

به "هفت سین ایرانی در آتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفت سین ایرانی در آتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید