واکنش باوفا به نتایج ضعیف فرنگی کاران در اوزان دوم

به گزارش مجله همراهان، به گزارش خبرنگاران، نمایندگان پنج وزن نخست کشتی فرنگی ایران در نخستین روز از رقابتهای جهانی 2019 استونی پیروز به کسب دو مدال طلا و دو مدال برنز شدند و توانستند با نمره قبولی از این آوردگاه بین المللی خارج شوند. این در حالی بود که فرنگی کاران پنج وزن دوم در عین شایستگی به هیچ عنوان در حد انتظارات ظاهر نشدند. بطوریکه سه نماینده ایران در پیکارهای پنج وزن دوم حذف شدند و یک فرنگی کار دیگر نیز به گروه بازنده ها رفت تا شاید به دیدار رده بندی برسد. در نهایت فقط ملی پوش وزن 82 کیلوگرم تیم ایران توانست به دیدار رده بندی راه یابد و بتواند برای کسب مدال برنز با حریف خود سرشاخ گردد.

واکنش باوفا به نتایج ضعیف فرنگی کاران در اوزان دوم

حمید باوفا سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان کشورمان در واکنش به نتایج مطلوب روز نخست و ناکامی شاگردانش در دومین روز از رقابتهای دنیای گفت: ما واقعا در پنج وزن دوم با بدشانسی و غافلگیری همراه شدیم و اصلا فکر نمی کردیم بچه های ما در بعضی اوزان با چنین نتایجی، غافلگیر شوند. این نتایج در حالی رقم خورد که ما در پنج وزن اول دو طلا و دو برنز گرفتیم و حتی می توانستیم در پنج وزن نخست، سه فینالیست داشته باشیم.

وی اضافه کرد: اتفاقات خاصی در این مسابقات رخ داد که ریسمان موفقیت های ما در اوزان دوم را قطع کرد. بعضی از این حوادث غیر قابل توجیه است، اما بعضی دیگر را باید به شرایط خاص مسابقات و بحث داروی مربوط دانست.

باوفا با اشاره به قهرمانی های متوالی دو سال گذشته تیمش در رقابتهای دنیای ادامه داد: به هیچ عنوان قصد توجیه عملکرد ضعیف در بعضی اوزان را ندارم و اصلا نمی خواهم که عملکرد تیم روسیه را زیر سوال ببرم، اما همه ما در محل برگزاری مسابقات شاهد نوعی هماهنگی و عزم جدی از سوی مسئولان برگزاری و داورها بودیم که می خواستند روسها به هر نحوی راهی دیدارهای فینال شوند. شاید هم روسیه قصد داشت با این روش ناکامی دو سال گذشته خود در کسب قهرمانی را جبران کند که به هر حال این اتفاقات در پنج وزن دوم گریبانگیر ما شد. بچه های ما در بعضی از کشتی ها با اقتدار از سد حریفان روس و دیگر رقبا گذشتند اما در بعضی از جدال های حساس، اسیر اتفاقات عجیب داوری شدند.

سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان کشورمان در انتها اضافه کرد: رقابتهای دنیای از سطح کمی و کیفی بسیار بالایی برخوردار است و نفراتی که در این مسابقات طی روز نخست مدال گرفتند همگی در رده بزرگسالان مدعی خواهند بود. فقط امیدوارم بتوانیم در روز دوم هم صاحب مدال شویم تا نتایج مطلوب روز نخست، با یک یا دو مدال در روز دوم کامل تر گردد.

به گزارش خبرنگاران، مسابقات پنج وزن نخست رقابت های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی دنیا روزهای 25 و 26 مردادماه در شهر تالین استونی برگزار گردید که در انتها محمد ناقوسی و علی اکبر یوسفی در اوزان 77 و 130 کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند و پویا دادمرز و شاهین بداغی در اوزان 55 و 63 کیلوگرم نیز صاحب مدال برنز شدند.

این در حالی بود که در پنج وزن دوم ، رضانژاد در وزن 60 کیلوگرم، مختاری در 67 کیلوگرم و سید مهدوی در وزن 97 کیلوگرم حذف شدند. حسین فروزنده در وزن 82 کیلوگرم به دیدار رده بندی رفت و رستمی هم در وزن 72 کیلوگرم راهی گروه بازنده ها شد. دیدارهای رده بندی و فینال پنج وزن دوم امشب برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 329

به "واکنش باوفا به نتایج ضعیف فرنگی کاران در اوزان دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش باوفا به نتایج ضعیف فرنگی کاران در اوزان دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید