پیاده سازی پلتفرمی آنلاین و بومی برای توسعه صنعت گردشگری

به گزارش مجله همراهان، ایسنا/ براساس خبرهای واصله و گزارشهای منتشر شده، پیاده سازی پلتفرمی آنلاین و بومی برای توسعه صنعت گردشگری صورت پذیرفت.

پیاده سازی پلتفرمی آنلاین و بومی برای توسعه صنعت گردشگری

گروهی از فناوران یکی از شرکت ها با پیاده سازی پلتفرم آنلاین و بومی، نسبت به توسعه صنعت گردشگری کشور اقدام کردند.

عباس بشیری، مدیر عامل این شرکت خلاق ضمن اشاره به فعالیت این شرکت در زمینه امور گردشگری ادامه داد: طرح توسعه گردشگری مجمع همکمک، خدمت خلاقی است که از طریق این مجموعه پیاده سازی می شود.

وی ادامه داد: این طرح با ویژگی های خاص و نوآورانه و با فعالیت های فرهنگی، آموزشی، گردشگری، رفاهی و خدمات آنلاین در راستای توسعه گردشگری با جذابیت هایی برای همه اقشار بویژه نسل جوان طراحی شده است.

بشیری اضافه نمود: مهمترین و محوری ترین اهداف این شرکت را میتوان یافتن راه حل و ایجاد انگیزه برای مشارکت داوطلبانه افراد در امور گردشگری، حمایت از توزیع متقارن پول و سفر در منطقه ها مختلف و ارتقای سطح زندگی اجتماعی افراد دانست.

به گفته مدیر عامل این شرکت خلاق، این طرح در حوزه گردشگری و کسب و کارهای فضای مجازی، ثبت و در یک پلتفرم آنلاین ارائه شده و مخاطبان آن که از اقشار مختلف و با هر نوع تحصیلاتی هستند، از طریق سایت و اپلیکیشن این طرح می توانند به خدمات آن دسترسی پیدا کنند.

این فعال فناور ادامه داد: این طرح، شرکت را توانمند کرده تا تمامی اعضای طرح در فضایی سرشار از هیجان و نشاط، علاوه بر دریافت خدمات فرهنگی آموزشی در موضوعات گردشگری، صنایع دستی پیروز به دریافت جوایز ویژه در قالب پکیج های سفر و محصولات صنایع دستی ارزشمند شوند که ارزش این جایزه، چندین برابر حق اشتراک های پرداختی اعضا است.

بشیری اهمیت این طرح را در ارتقای سطح آگاهی جامعه، معرفی و حمایت از هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع دستی ذکر کرد و اضافه نمود: این طرح، از طریق فروش محصولات هنرمندان، حمایت از کارگزاران یا دفاتر گردشگری از طریق تامین مسافر، رزرواسیون منطقه ها بومگردی و ایجاد چرخه مالی در منطقه ها روستایی و اشتغالزایی تاثیرگذاری بالایی داشته است.

وی این طرح را به عنوان زیرساختی برای حمایت از توسعه گردشگری نام برد و اضافه نمود: این مجمع از باشگاه های مختلف گردشگری و صنایع دستی تشکیل شده و توانسته بطور مستقیم برای 30 نفر اشتغال ایجاد کند، این در حالی است که این عدد برای اشتغال زایی غیرمستقیم بسیار بالاتر است.

مدیر عامل این شرکت خلاق ادامه داد: ایجاد فضایی مناسب جهت استقبال و مشارکت مخاطبان در این طرح گردشگری حاصل ترکیب پیچیده و خاص محاسبات ریاضی و ارائه شیوه ای نو و نوین مالی با نام صندوق معکوس و ترکیب آن با امور گردشگری و صنایع دستی از مزایای این طرح بشمار می رود.

بشیری به نقش بسیار مؤثر دولت به منظور حمایت اشاره کرد و گفت: ابتدایی ترین کار حمایتی می تواند معرفی و اعتبار بخشیدن به شرکتهای خلاق باشد، متاسفانه به دلیل کلاهبرداری برخی شرکت ها و ورشکستگی برخی از مؤسسات مالی و اعتباری، اعتماد جامعه به شرکت ها و مؤسسات کاهش یافته و انتظار می رود دولت با معرفی شرکتهای خلاق و دانش بنیان به آنها اعتبار ببخشد و از دستگاه های اجرایی بخواهد با این شرکت ها همکاری کنند.

وی ادامه داد: از بین بردن بازارهای رانتی که منجر به رقابت سالم بین بخش خصوصی می شود و به شکل گیری یک بازار منسجم کمک می کند، می تواند از دیگر اقدامات تاثیرگذار دولت باشد.

مدیر عامل این مجموعه با تاکید بر حمایت های اجرا شده از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیشنهاد کرد: هماهنگی های لازم بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و دستگاه اجرایی، تقویت و همکاری آنها مستحکم شود تا خودمختاری دستگاه های اجرایی در برخی موارد منجر به تضعیف شرکتهای دانش بنیان، خلاق و فناور کوچک نشود.

منبع: همگردی
انتشار: 4 خرداد 1402 بروزرسانی: 4 خرداد 1402 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 2286

به "پیاده سازی پلتفرمی آنلاین و بومی برای توسعه صنعت گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیاده سازی پلتفرمی آنلاین و بومی برای توسعه صنعت گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید