تور آلمان ارزان: چشم اندازی هایی زیبا از شهرهای آلمان

به گزارش مجله همراهان، محو تماشای ساختمان های آلمان شوید

این نوشته به وسیله یورگ دیتریش (Jörg Dietrich) که معمار و عکاس است و من وی را سال گذشته در لایپزیک دیدار کردم، نوشته شده است. من شخصا علاقه زیادی به معماری داشته و از تماشا آرشیو کامل وی از خیابان ها و منطقه ها مختلف دنیا، به شدت متعجب شده و از وی درخواست کردم که نمایشگاهی با این مضمون راه اندازی کند. وقتی وی با این پیشنهاد موافقت کرد، من به شدت هیجان زده شدم. در این نوشته وی ده منظره زیبا را از شهرهای مختلف آلمان معرفی نموده است:

تور آلمان ارزان: چشم اندازی هایی زیبا از شهرهای آلمان

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

  • منطقه بازرسی چارلی؛ برلین (Checkpoint Charlie, Berlin)

ساختمانی که در داخل منطقه بازرسی چارلی در برلین قرار گرفته است، به موزه ای اختصاص داده شده که به معرفی تاریخچه تقسیم شدن شهر در دو بخش مختلف شرقی و غربی پرداخته و Mauermuseum نام دارد. ساختمان سمت راستی این مجموعه در زمان برگزاری نمایشگاه بین المللی برلین (IBA) در سال 1984 ساخته شده و طراحی آن به وسیله معمار مشهور آمریکایی، پیتر ایسنمان Peter Eisenmann در سال 1932 صورت گرفته بود. در تزئینات نمای این ساختمان از نشانه های آلمان شرقی مانند آخرین پرچم کرملین استفاده شده است.

  • ساختمان Kaiserstrasse ، فرانکفورت

این ساختمان را می توان آخرین بنای به جای مانده از مجموعه معماری خاص منطقه گروندررزیت (Gründerzeit) در فرانکفورت دانست. به هر حال این بنای زیبا امروزه در پس زمینه خود شاهد آسمان خراش ها و برج های بلند بوده و در سمت راست آن برج گالیله (Gallileo tower) قرار داشته و در سمت چپ آن برج سیلور (silver tower) وجود دارد.

  • Goliathstrasse در رگنسبورگ

مجموعه Goliathstrasse در خانه گولیات (Goliathhaus) در مرکز میراث جهانی یونسکو در شهر قدیم راتیسبون (Ratisbon) یا رگنسبورگ در آلمان قرار گرفته است. در این شهر یک قلعه مهم رومی در حاشیه رود دانوب وجود داشته و این شهر یکی از قدیمی ترین شهرهای آلمان محسوب می گردد.

  • Kaufingerstrasse ؛ مونیخ

خیابان Kaufingerstrasse را می توان اصلی ترین خیابان و مرکز خرید شهر مونیخ مرکز استان باواریا محسوب کرد. در پس زمینه این خیابان، Frauenkirche یا به بیان دقیق تر Dom zuunsererLieben Frau دیده می گردد که محل اسقف نشین شهر مونیخ و فرایزینگ محسوب می شده است. این ساختمان خاص با ارتفاع 98 . نیم متر یکی از بلندترین بناهای شهر مونیخ محسوب می گردد.

  • Buntgarnwerke ، لایپزیک

لایپزیک بزرگ ترین شهر استان ساکسونی در آلمان محسوب شده و دارای نمایشگاه های مهم تجاری، کتاب و انتشارات و شهر های صنعتی است که با فروریختن دیوار برلین، در این شهر رشد نموده و سبب شده اند که این شهر به آرامی موقعیت مالی خود را به دست آورد. در این شهر شاهد مجموعه های صنعتی که به قالب های زندگی مدرن تغییر کاربری داده اند هستیم. لایپزیک زمانی دارای بزرگ ترین مجموعه معماری سبک ویلهلمینین (Wilhelminian) در قاره اروپا بود.

منبع: الی گشت
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 2055

به "تور آلمان ارزان: چشم اندازی هایی زیبا از شهرهای آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان ارزان: چشم اندازی هایی زیبا از شهرهای آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید