چگونگی اثربخشی شبکه فروش بیمه حکمت

به گزارش مجله همراهان، احسان طایفی مدیرروابط عمومی و اموربین الملل شرکت بیمه حکمت در یادداشتی با اشاره تقریبی به اینکه 80 درصد بدنه صنعت بیمه را شبکه فروش آن تشکیل می دهد، آورده است: اگر آمار خانواده عظیم صنعت بیمه را حدود هفتاد هزار نفر در نظر بگیریم، در این صورت 56 هزار نفر در شبکه فروش بیمه ها در حال فعالیت هستند که با این مقدمه می توان گفت صعودی یا نزولی شدن منحنی فروش بیمه به شکل قابل توجهی بسته به توان فروشندگان محصولات بیمه است.

چگونگی اثربخشی شبکه فروش بیمه حکمت

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی بیمه حکمت؛ شبکه فروش در هر شرکت بیمه باید مسلح به شناخت مزیت های نسبی و یا مطلق شرکت خود باشد و این اصل مهم در کنار اصول و قواعد کلی بازاریابی مدنظر قرار گیرد. آنچه این روزها به عنوان اصول انگیزشی در فروش بیمه نامه مورد توجه قرار گرفته است، تنها بخشی از نیازهای شبکه فروش را تامین می نماید و در مقایسه با شناخت مزیت ها در اولویت های بعدی واقع شده است.

تاثیر ارتقاء دانش فنی نمایندگان در فروش بیمه ها

بدیهی است که حتی مفاهیمی چون قانع کردن و متقاعد سازی خریدار بیمه و شیوه های ارتباط با افکار عمومی نیز باید متناسب با ظرفیت مخاطبان هر شرکت بیمه به کار بسته گردد. البته می توان فراتر از آن نیز باید اینگونه اعلام کرد که مزیت های هر شرکت بیمه با توجه به دانش فنی بیمه ای شبکه فروش قطعاً بیش از بکارگیری ابزارهای تکنولوژیک کارایی خواهد داشت.

با توجه به این نکات چند سوال اصلی قابل طرح است. فروشنده بیمه حکمت مخاطب خود و ویژگی های پرسنل ارتش و خانواده های آنها را چقدر می شناسد و تا چه اندازه ابزارها و تجهیزات نظام مند این شبکه را برای پوشش بیمه ای شناسایی نموده است؟ یا واژگان و ادبیات، تیپولوژی و کلمات کلیدی تاثیرگذار برای فروش بیمه نامه به مخاطبان خاص تا چه میزان بازشناسی شده است و شیوه های قانع کردن و تاثیرگذاری برآنان برای فروش بیمه هایی نظیر بیمه عمر چیست؟

برای پاسخ به این سوالات باید ظرفیت های موجود را مورد ارزیابی قرار داد و از آن در فرآیند بازاریابی بهره گرفت. نمایندگان گروه فروش شرکت بیمه حکمت باید بدانند این شرکت از نظر ظرفیت مجاز نگهداری ریسک، در آمارهای سال 98 با رقم 355،977 میلیون ریال نسبت به بعضی از شرکت های دیگر بیمه شرایط مناسبی را دارد.

موفقیت بیمه حکمت در فروش بیمه های زندگی در بازار بیمه

این رقم که براساس ارقام مندرج در آخرین صورت های اقتصادی حسابرسی شده معادل 20 درصد مجموع سرمایه پرداخت شده به علاوه اندوخته ها و ذخایر فنی سهم نگهداری شرکت ها است، نشان از این دارد که شبکه فروش باید از این مزیت بیشتر استفاده کند. همچنین توانیی این شرکت در اقداماتی نظیر مشارکت در بیمه های باربری با بیمه مرکزی می تواند تصویری از توانمندی این شرکت ارائه کند و در نتیجه موجب اتکای بیشتر شبکه فروش و نمایندگان بیمه حکمت که تحت پوشش آن فعالیت دارند، گردد.

نقش بیمه حکمت در پوشش بیمه های زندگی و افزایش سهم از پرتفوی بیمه زندگی در بازار بیمه که در 5 سال اخیر هرساله 2،5 واحد درصد افزایش یافته است، باید برای شبکه فروش بیمه های عمر روشن باشد. مزیت فروش بیمه عمر به مخاطبان خاص نظیر خانواده عظیم ارتش که از نظر جامعه شناسی و مشتغل دارای ویژگی های شناخته شده ای هستند، ایجاب می نماید نمایندگان فروش این شرکت برای فروش هر نوع بیمه نامه به ویژگی های این مخاطبان توجه کند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 15 آذر 1399 بروزرسانی: 15 آذر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1336

به "چگونگی اثربخشی شبکه فروش بیمه حکمت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونگی اثربخشی شبکه فروش بیمه حکمت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید