آیا چاپ هنوز زنده است ؟

به گزارش مجله همراهان، ما ممکن است در عصر دیجیتالی زندگی کنیم، اما بازاریابی چاپ همچنان مثل همواره محبوب و لازم است آمار خودشان گویای همه چیز هستند:

آیا چاپ هنوز زنده است ؟

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی و چاپ کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

آیا می دانید:

  • 46% از کاربران آنلاین، فقط کتابهای چاپی می خوانند.
  • 56% از مصرف نمایندگان بیش از سایر روشهای بازاریابی به بازاریابی چاپی اعتماد دارند.
  • خوانندگان مجله 20 تا 25 دقیقه وقت خود را صرف خواندن می نمایند در حالی که خوانندگان آنلاین به طور متوسط 2 دقیقه مطالعه می نمایند.

این امر به این دلیل است که چاپ ملموس و جذاب است و تجربه لمسی را ارائه می دهد. چاپ یک ارتباط عاطفی ایجاد می نماید و این کوشش های بازاریابی شما را به سمت موفقیت های بیشتر سوق می دهد.

بیشتر بخوانید : 50 ایده خلاقانه و جذاب بسته بندی 2020

بازاریابی چاپی: یک تجربه لمسی

همانطور که در بالا ذکر شد ، چاپ ملموس است و این به معنای قدرت تحریک حواس مخاطب است. تحریک حواس با لمس مواد چاپی بین انگشتان ما آغاز می گردد ، سپس بوی جوهر ، صدای برگرداندن صفحات و احساسات ناشی از رنگ ها و تصاویر را به دنبال دارد.

آیا تا به حال یک بروشور با صفحات مات یا یک کارت دعوت با چاپ حروف پرسی یا فرورفته را از لمس و با آن تعامل برقرار نموده اید؟ اگر اینطور است پس حتما منظور ما را متوجه می شوید.

همچنین ثابت شده است که وقتی یک کمپین بازاریابی چاپی به حواس چندگانه مخاطبان خود توجه می نماید، اثربخشی بازاریابی 70 درصد چشمگیر افزایش می یابد.

هنگامی که در چاپ بروشور یا چاپ کاتالوگ از کاغذی بی کیفیت استفاده نمایند ، آن را می خوانید، اطلاعات مورد نظرتان را استخراج می کنید و در نهایت آن را رها می کنید، اما اگر همان بروشور دارای روکش ورقه ورقه ، طراحی برجسته و چشمگیر و یک طرح چشم نواز باشد ، مطمئناً با آن به صورت عمیق تری تعامل برقرار می کنید.

چاپ فقط مربوط به افزایش فروش برند شما نیست، بلکه این قدرت را دارد که خواننده را به یک سفر حسی سوق دهد.

بیشتر بخوانید : چرا استفاده از طرح های جذاب باعث بالا رفتن ارزش بسته بندی می گردد؟

قدرت تحریک احساسات با بازاریابی چاپی

خاطره انگیز و به یادماندنی

حس کردن چیزی سبب یادآوری آن خواهد شد، این مساله در خصوص بازاریابی چاپی نیز صادق است، اگر کمپین بازاریابی چاپی باعث گردد مخاطب شما چیزی را حس کند ، با آنها خاطرات عاطفی ایجاد می نماید و این موضوع سبب ارتباط آن ها با برند شما شده و در نهایت نام برند شما در ذهن آن ها جای می گیرد. این همان چیزی است که منجر به یادماندنی شدن برند شما شده و اعتماد و وفاداری مخاطبان به برند شما را در پی خواهد داشت.

درگیر کردن ذهن مخاطب

چاپ نه تنها حواس ما، بلکه ذهن ما را نیز درگیر می نماید. ما معمولاً برای جستجوی پاسخ به گوگل مراجعه می کنیم ، اما سوالاتی را که باید بپرسیم از کجا پیدا می کنیم؟ این در حالی است که چاپ بخشی از استراتژی بازاریابی شما می گردد، اجازه دهید تا این مساله را برای شما روشن کنیم، وقتی بر روی یک کتاب درسی ، رمان یا روزنامه متمرکز می شویم ، محتوا آن باعث می گردد موارد مختلفی را زیر سوال ببریم ، بنابراین لحظه ای درنگ می کنیم ، اطلاعات را هضم نموده و آنچه را که خوانده ایم حفظ می کنیم، اما هنگام خواندن آنلاین همه چیز برعکس است، وقتی اطلاعات را به صورت آنلاین می خوانیم ، حفظ مطالب سخت تر می گردد و این پدیده به دلیل اثر سوسو رخ می دهد، اثر سوسو زدن صفحه کامپیوتر روی چشمان شما باعث می گردد که اطلاعات را اسکن کنید ، نه اینکه روی آن تمرکز کنید.

بیشتر بخوانید : کاربرد هوش مصنوعی در صنعت چاپ دیجیتال چیست ؟

شخصی سازی

همانطور که گفته شد، ملموس بودن مواد چاپی سبب افزایش اعتبار برندتان خواهد شد، هنگامی که مواد چاپی شما از کیفیت خوبی برخوردار باشند سبب جلب اعتماد مخاطبان شده و زمانی که مخاطبان و مشتریان بالقوه شما کوشش شما در بازاریابی و مدیریت مناسب برندتان را مشاهده نمایند ، اهمیت و کوششتان برای جلب اعتمادشان را تشخیص می دهند اما چگونه می توانید جلب اعتماد و جذب مخاطب را به سطح جدیدی وارد کنید؟ جواب شخصی سازی است.

چاپ دیجیتال به شما امکان می دهد تا کمپین های بازاریابی چاپی خود را برای افراد شخصی سازی کنید، از کارتهای تشکر گرفته تا بروشورهای مستقیم و کارت پستال ، کارت های شخصی سازی شده به شما امکان می دهد با یک نام خاص یا نام های خاص و متناسب با علایق شخصی مشتری موردنظر ، بر روی یک طیف خاص از مشتریان متمرکز شوید.

بیشتر بخوانید : چرا چاپ دیجیتال باعث تکمیل چاپ افست می گردد، نه کنار زدن آن؟

از رقبا سبقت بگیرید

بازاریابی دیجیتال همه جا وجود دارد و همه رقبای شما در آن شرکت می نمایند. بنابراین چگونه می توانید در چنین بازارشلوغی ایستادگی کنید؟ شما می توانید از یکپارچه سازی استراتژی های بازاریابی چاپی و دیجیتال بهره ببرید اما امروزه هیجان زده کردن مخاطبان و مصرف نمایندگان از هر چیزی مهم تر است و هنگامی که یک مصرف نماینده هیجان زده دارید ، چه نتیجه ای خواهد داشت؟ شما افزایش فروش را تجربه خواهید کرد.

مزاحمت دنیای دیجیتال

مردم می خواهند خود را از دنیای آنلاین جدا نمایند و این برای بازاریاب های دیجیتال به مسئله ای عظیم تبدیل شده است، چرا که دنیای دیجیتال پر سر و صدا، مزاحم و پر از حواس پرتی است اما چاپ از هر نظر برعکس است و بسیاری از مردم برای آرامش خود از محصولات چاپی استفاده می نمایند.

مردم هر روز به روز بیشتر به کالاهای چاپی علاقه نشان می دهند حتی افرادی که متعلق به عصر کنونی هستند، هیچ چیز بهتر از انداختن پاهایتان روی یکدیگر، نوشیدن قهوه و استراحت هنگام خواندن کتاب نیست و هرگز این نوع آرامش با یک تبلت یا لپ تاپ حاصل نمی گردد.

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 10 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1562

به "آیا چاپ هنوز زنده است ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا چاپ هنوز زنده است ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید