چین برای مقابله با آلودگی هوا 2500 کارخانه را تعطیل می نماید

به گزارش مجله همراهان، بر اعلام شهرداری پایتخت چین بیش از 2500 کارخانه کوچک که نقش مهمی در آلوده کردن هوا دارند، سال جاری تعطیل خواهد شد.

چین برای مقابله با آلودگی هوا 2500 کارخانه را تعطیل می نماید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شینهوا، شهرداری پکن میخواهد در تازه ترین اقدام برای مقابله با آلودگی هوا بیش از 2500 کارخانه کوچک را تا انتها سال 2016 میلادی تعطیل کند.

آلودگی هوا به یک مساله حساس در چین تبدیل شده است. کارخانه های صنعتی یکی از مهمترین منابع آلودگی هوا در چین به شمار می رود.

4 منطقه در شهر پکن پایتخت چین که در زمستان سال جاری با آلودگی و مه شدید روبرو شده بودند، باید 2500 کارخانه را تا انتها سال جاری تعطیل نمایند. قرار است کارخانه های بیشتری نیز طی سال آینده تعطیل گردد.

ماه گذشته پکن دومین شرایط هشدار قرمز را به خاطر آلودگی شدید هوا بیان کرد و مدارس این شهر تعطیل شد. وزارت محیط زیست چین نیز امروز شنبه هشدار داده است که مه غلیظ احتمالا تا هفته آینده به پکن باز خواهد گشت.

چین قول داده است تا برای کاهش آلاینده ها، میزان مصرف زغال سنگ را کاهش دهد و صنایع آلاینده را تعطیل کند. مقام های محیط زیست چین بر این باورند که این کشور نمی تواند تا سال 2030 میلادی به استانداردهای مربوط به کیفیت هوا دست یابد.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 709

به "چین برای مقابله با آلودگی هوا 2500 کارخانه را تعطیل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین برای مقابله با آلودگی هوا 2500 کارخانه را تعطیل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید