کارکرد مطلوب تفرجگاه ها باعث افزایش نشاط اجتماعی و تقویت فرهنگ شهر می شود

به گزارش مجله همراهان، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی گفت: کارکرد مطلوب تفرجگاه ها باعث افزایش نشاط اجتماعی و تقویت فرهنگ شهر می شود.

کارکرد مطلوب تفرجگاه ها باعث افزایش نشاط اجتماعی و تقویت فرهنگ شهر می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی، جلیل جباری، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی، در جلسه کمیته ساماندهی تفرجگاه ها در سالن شهید نیکخواه استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، با بیان اینکه تمام دستگاه های مربوطه باید در جهت مهار و کاهش آُسیب های اجتماعی در تفرجگاه ها تمام تلاش خود را به کار ببرند، اظهار کرد: کارکرد مطلوب تفرجگاه ها باعث افزایش نشاط اجتماعی و تقویت فرهنگ شهر می شود.

وی اضافه کرد: این تفرجگاه ها می تواند مکانی برای تخلیه انرژی و تامین سلامت جسمی، کاهش آسیب های اجتماعی، کمک به توسعه گردشگری، محیطی برای عرضه صنایع دستی و گردشگری بوده و همچنین در حوزه اقتصادی نیز تاثیر بسزایی داشته است.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه در دستورالعمل کاهش مهار و آسیب های اجتماعی تفرجگاه ها 7 عنوان جز وظایف اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی است، بیان نمود: ساماندهی مراکز اقامتی و استیجاری، تهیه و توزیع نقشه راه و بروشور، ایجاد پایگاه های اطلاع رسانی گردشگری، ایجاد غرفه صنایع دستی در تفرجگاه ها، نظارت بر مراکز اقامتی و ایجاد ساز و کار مناسب جز دستورالعمل کاهش مهار و آسیب های اجتماعی تفرجگاه ها در میراث فرهنگی است.

جباری آماده سازی زیرساخت های لازم در مورد راه دسترسی به تفرجگاه ها و ایجاد آلاچیق، استقرار 25 راهنمای گردشگری استان در اماکن تاریخی و تفرجگاه ها، آماده سازی بالغ بر 200 هزار بروشور، برگزاری دوره های فعالان عرصه گردشگری را جزیی از برنامه های اداره کل بیان نمود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی اضافه کرد: 17 نوروزگاه با 132 عنوان برنامه که مرتبط با نوروز بوده، در سطح استان برگزار می شود و این برنامه ها از 25 اسفند ماه سال جاری تا 13 فروردین ماه سال آینده اجرا خواهند شد.

وی گفت: عدم وجود خانه مسافر و بازارچه دایمی در استان جز مسائل اساسی استان بوده و اگر شهرداری همکاری لازم را داشته و زمین را فراهم کند می توان مشگل بازارپه دایمی را حل کرد.

جباری بیان نمود: هیچ مجوز و اقدامی در رابطه با خانه مسافر در استان انجام نشده و برای مالکان خانه هایی در استان که علاقمند به فعالیت در بخش گردشگری هستند و اعلام آمادگی برای ارائه خدمات و اسکان میهمانان می کنند، مجوز خانه مسافر صادر می شود.

این مقام مسوول در ارتباط با برگزاری نوروزگاه در ارومیه اظهار کرد: برنامه نوروزگاه در ارومیه روزهای چهار و پنج فروردین ماه 98 در مجتمع تجاری و تفریحی ترک مال و در روزهای 6 تا هشت فروردین از ساعت 16 تا زمان اذان مغرب در مدرسه تاریخی 22 بهمن برگزار می شود.

این مقام مسوول گفت: در نوروزگاه های کل استان بازارچه های دائمی و موقت صنایع دستی ایجاد می شود که علاوه بر فروش صنایع دستی در این بازارچه ها به معرفی غذاها، سوغاتی ها و بازی های محلی استان پرداخته می شود.

در انتها این جسله ارگان های عضو ستاد خدمات سفر استان آذربایجان غربی گزارشات خود را ارائه دادند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 21 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 275

به "کارکرد مطلوب تفرجگاه ها باعث افزایش نشاط اجتماعی و تقویت فرهنگ شهر می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارکرد مطلوب تفرجگاه ها باعث افزایش نشاط اجتماعی و تقویت فرهنگ شهر می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید