کرملین: روسیه در توسعه موشک های هسته ای جدید از آمریکا جلوتر است

به گزارش مجله همراهان، کاخ کرملین اظهار داشت که زمانی که به توسعه موشک های هسته ای جدید می رسیم این آمریکا نیست که پیشتاز است.

کرملین: روسیه در توسعه موشک های هسته ای جدید از آمریکا جلوتر است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کاخ کرملین روسیه روز سه شنبه گفت که با وجود حادثه اخیر موشکی در شمال این کشور که به افزایش موقت سطح تشعش هسته ای منجر شده است، این کشور در مسابقه توسعه تسلیحات جدید پیروز شده است.

شرکت روس اتم گفت که حادثه 8 آگوست (5 روز پیش) در جریان آزمایش موشکی در یک سایت موشکی در دریای سفید روی داد که به کشته شدن 5 نفر و مجروح شدن سه نفر دیگر منجر شد.

روسیه تاکید نمود که با وجود حادثه اخیر، به توسعه تسلیحات جدید ادامه خواهد داد و قربانیان آزمایش اخیر را قهرمان توصیف کرد.

روسیه اعلام نموده که موشک M9730 این کشور بُردهای نا محدودی خواهد داشت و قادر خواهد بود بر هر سامانه دفاعی فائق آید.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز روز گذشته در پیغامی در توئیتر نوشت که آمریکا فناوری موشکی پیشرفته تری در اختیار دارد.

کرملین نیز در واکنش به این پیغام توئیتری ترامپ گفت زمانی که به توسعه تسلیحات هسته ای جدید می رسیم این آمریکا نیست که پیشتاز است.

پنجشنبه هفته گذشته رسانه های روس از وقوع انفجار در یک پایگاه نظامی در جریان آزمایش یک پیشرانه سوخت مایع در منطقه آرخانگلسک خبر دادند.

در پی این حادثه، خبرگزاری تاس گزارش داد که میزان تشعشعات رادیواکتیو برای مدت کوتاهی افزایش یافته، اما ساعاتی بعد به حالت عادی بازگشته است.

بر اساس گزارش ها روسیه میخواهد روستای مجاور با محل وقوع انفجار در جریان آزمایش یک سیستم پیشرانه موشکی را تخلیه نمایند. (جزئیات بیشتر)

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 271

به "کرملین: روسیه در توسعه موشک های هسته ای جدید از آمریکا جلوتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرملین: روسیه در توسعه موشک های هسته ای جدید از آمریکا جلوتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید