تور اروپا ارزان: لاوروف: روسیه در مسائل مالی نمی تواند به اتحادیه اروپا اعتماد کند

به گزارش مجله همراهان، وزیر خارجه روسیه گفت با توجه به جنون تحریمی اتحادیه اروپا علیه مسکو، این کشور نمی تواند در مسائل مالی به کشورهای اروپایی اعتماد و تکیه کند.

تور اروپا ارزان: لاوروف: روسیه در مسائل مالی نمی تواند به اتحادیه اروپا اعتماد کند

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با اعضای انجمن مشاغل اروپایی در روسیه گفت روسیه نمی تواند در مسائل مالی به اتحادیه اروپا اعتماد کند زیرا بروکسل می تواند در هر زمان تحریم هایی را علیه مسکو اعمال کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در این خصوص گفت: ما متوجه شدیم که اتکا [به اتحادیه اروپا] در زمینه های استراتژیک مالی، در صنعت نظامی، [انتظار] تأمین فناوری و اجزای سازنده از کشورهایی که می توانند یک شبه علیه ما تحریم اعمال نمایند، برای قدرتی مانند روسیه به سادگی غیرمجاز است.

لاوروف یادآور شد که قبلاً روسیه و اتحادیه اروپا دارای مشاغل مشترک بودند، به ویژه فراوری مشترک تجهیزات نظامی با اوکراین و کشورهای بالتیک.

وی اضافه نمود: ما چنین همکاری هایی داشتیم اما اکنون در حال تبدیل شدن به تاریخ است. ما آماده از سرگیری آن هستیم اما هیچ تضمینی وجود ندارد که در مرحله تازهی [از همکاری] بعضی از روس هراس های اتحادیه اروپا مایل به مجازات ما نباشند. خواهان تحریم های تازه نشوند.

لاوروف بعلاوه پیشنهاد کرد که اروپایی ها بیشتر به سخنان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گوش دهند.

در این دیدار یکی از شرکت نمایندگان گفت که بازارها به اظهارات پوتین درباره شرایط بد انرژی واکنش مثبت نشان دادند، زیرا اروپا شاهد کاهش 30 درصدی قیمت گاز بود.

لاوروف در پاسخ به این اظهارات گفت: بگذارید آن ها بیشتر [به اظهارات رئیس جمهور روسیه] گوش دهند.

پیش تردیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه با بیان اینکه این آمریکا است که دائماً از تحریم و تهدید در رابطه با پروژه های انحصاری تجاری صحبت می نماید، اضافه نمود: ایالات متحده به طور مستقیم از انرژی استفاده می نماید. این موضوع به اسم ابزاری برای سیاه نمایی، باج گیری سیاسی و تجاری است.

پسکوف توضیح داد: روسیه یک کشور مسئولیت پذیر بوده، هست و خواهد بود که به تعهدات خود متعهد است و آماده است تا نیازهای رو به رشد شرکای اروپایی ما را برای منابع انرژی، به صورت خاص گاز طبیعی، برآورده کند.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش نسبت به احیا و بهبود روابط روسیه با اتحادیه اروپا اعلام آمادگی کرد و گفت: روسیه به راحتی اظهارات دوگانه اتحادیه اروپا درباره خود را نمی پذیرد، اما علاقه مند است روابط با بروکسل را احیا کند، زیرا موضوعات مشترک زیادی برای گفت وگو داریم.

پسکوف اضافه نمود: اصلی که روسیه در رابطه با بروکسل دارد بسیار ساده است، ما علاقه مند هستیم که این روابط را احیا کنیم. ما آغازگر محدودیت کار نبودیم. گاهی اوقات پذیرش چنین رویکردهای دوگانه ای برای ما مشکل است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 آبان 1400 بروزرسانی: 2 آبان 1400 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1874

به "تور اروپا ارزان: لاوروف: روسیه در مسائل مالی نمی تواند به اتحادیه اروپا اعتماد کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا ارزان: لاوروف: روسیه در مسائل مالی نمی تواند به اتحادیه اروپا اعتماد کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید