کره شمالی: هیچ سلاح و مهماتی به روسیه نفروخته ایم (تور روسیه)

به گزارش مجله همراهان، ارتش کره شمالی بیان کرد این کشور هرگز تسلیحات یا مهمات به روسیه صادر نکرده است و برای آینده نیز برنامه ای ندارد.

کره شمالی: هیچ سلاح و مهماتی به روسیه نفروخته ایم (تور روسیه)

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

کی سی اِن اِی خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) امروز، پنجشنبه به نقل از ارتش این کشور ادعای غرب مبنی بر فروش سلاح و مهمات به روسیه را تکذیب کرد و این گزارش ها را دروغ و پروپاگاندای غرب دانست.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، در گزارش رسانه دولتی کره شمالی به نقل از معاون مدیرکل دفتر تجهیزات در وزارت دفاع این کشور آمده است: ما هرگز در گذشته تسلیحات یا مهمات به روسیه صادر ننموده ایم و در آینده نیز برنامه ای در این باره برای صادرات نداریم.

پیش از این نیز واسیلی نبنزیا سفیر روسیه در سازمان ملل خطاب به شورای امنیت سازمان ملل گفته است: من اکنون می خواهم از آمریکا درخواست کنم تا برای اطلاعات غیرقابل اعتمادی که اخیراً منتشر نموده سند ارائه کند.

پیش تر منابع غربی از خرید میلیون ها گلوله خمپاره و سایر تسلیحات کره شمالی از سوی روسیه خبر داده اند.

ریچارد میلز معاون سفیر آمریکا نیز در شورای امنیت سازمان ملل مدعی شده است که شواهد و اسنادی در اختیار دارند که نشان می دهد روسیه در حال خرید بعضی تجهیزات نظامی از جمله گلوله توپخانه و میلیون ها موشک از کره شمالی است.

روسیه پیش تر ادعای آمریکا مبنی بر خرید تسلیحات نظامی از ایران و کره شمالی را به شدت رد نموده بود و آن را بازی سیاسی آمریکا برای منحرف کردن اذهان عمومی عنوان نموده بود.

خبرنگاران بین الملل بین الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 مهر 1401 بروزرسانی: 2 مهر 1401 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 2180

به "کره شمالی: هیچ سلاح و مهماتی به روسیه نفروخته ایم (تور روسیه)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی: هیچ سلاح و مهماتی به روسیه نفروخته ایم (تور روسیه)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید