کشف جهنم واقعی با اقیانوسی از مواد مذاب و بارانی از سنگ (عکس)

به گزارش مجله همراهان، اگر فکر می کنید زندگی بر روی کره زمین در سال 2020 مقابل مقایسه با زندگی در جهنم است سیاه ای به نام K2-141b چیزی است که ثابت می نماید شما در سخت اشتباهید.

کشف جهنم واقعی با اقیانوسی از مواد مذاب و بارانی از سنگ (عکس)

به گزارش خبرنگاران به نقل از cbsnews، در این سیاره داغ و سوزان صدها که هزار سال نوری با ما فاصله دارد اقیانوس از مذاب گداخته تشکیل شده اند ، بادها به با سرعت مافوق صوت می وزند و باران از سنگ ساخته شده است.

دانشمندان از این سیاره فراخورشیدی عجیب و غریب و جهنمی به عنوان یکی از افراطی ترین سیاره های کشف شده یاد نموده اند.

بر اساس مطالعه جدیدی که در اطلاعیه های ماهانه انجمن نجوم سلطنتی منتشر شده است ، دانشمندان دانشگاه مک گیل ، دانشگاه یورک و موسسه آموزش علوم هند جزئیات یکی از جدیدترین سیاره گدازه ای را کشف نموده اند؛جهانی که بسیار دورتر از ماست و و در واقع ستاره ای به شمار می رود که قسمت اعظم آن از اقیانوس های روان گدازه ای تشکیل شده است.

دانشمندان فضا و چرخه هوا در سیاره K2-141b را عجیب دانستند. به نظر می رسد سیاره فراخورشیدی به اندازه زمین دارای یک سطح ، اقیانوس و جو است که همه از همان مواد تشکیل دهنده سنگها ساخته شده اند.

دانشمندان هنگام تجزیه و تحلیل الگوی روشنایی این سیاره دریافتند که حدود دو سوم این سیاره نور روز را تجربه می نمایند. یعنی در واقع همان چیزی که ما مشابه آن را در زمان کمتری در زمین تجربه می کنیم.

بعضی از قسمت های گرم و سوزان این سیاره به دمای بیش از 5 هزار و 400 درجه فارنهایت می رسد. دمای این سیاره آنقدر گرم است که نه تنها سنگ ها را ذوب می نمایدبلکه آنها را نیز بخار می نماید.

نیکلاس کووان ، یکی از نویسندگان این مقاله تحقیقاتی گفت: یافته های ما احتمالاً به این معنی است که جو کمی فراتر از ساحل اقیانوس ماگما گسترش یافته و مکان یابی با تلسکوپ های فضایی را آسان تر می نماید.

بقیه این سیاره در تاریکی انتها ناپذیری پوشانده شده و به دمای بسیار سرد منفی 328 درجه فارنهایت رسیده است.

در چرخه آب زمین آب تبخیر می شود ، در جو بالا می رود ، متراکم می شود و هنگام باران به سطح زمین برمی شود. اکنون آن فرآیند را تصور کنید ، اما به جای آب ، K2-141b فقط سنگها یی برای این کار دارد که بعدا به باران سنگی تبدیل می شوند!

سدیم ، مونوکسیدسیلیسیم و دی اکسید سیلیسیم موجود در سیاره K2-141b به بخار مواد معدنی تبخیر می شود که توسط بادهای مافوق صوت که به بیش از سه هزار و 100 مایل در ساعت می رسد به سمت تاریک کره زمین منتقل می شود. سنگ ها به درون اقیانوس ماگما با عمق 60 مایل باران می بارد. منظور همان سنگ هایی است که در اثر حرارت بسیار بالا تبخیر شده و حالا مثل ابر بالا رفته اند تا دوباره ببارند.

دانشمندان گفتنداین چرخه به اندازه چرخه روی زمین ثابت نیست. جریان اقیانوس ماگما در این سیاره جهنمی از سمت شب به سمت روز آهسته تر است و محققان پیش بینی می نمایند که ترکیب مواد معدنی با گذشت زمان تغییر می نماید و در نهایت سطح و جو سیاره کاملا تغییر می یابد.

کووان گفت: همه سیارات سنگی ، از جمله زمین به عنوان دنیای مذاب آغاز به کار کردند اما به سرعت خنک و جامد شدند.

دانشمندان امیدوارند با راه اندازی تلسکوپ فضایی مورد انتظار جیمز وب در سال 2021 مشاهدات خود را بیشتر آنالیز نمایند.

مترجم: هیلدا حسینی خواه

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1344

به "کشف جهنم واقعی با اقیانوسی از مواد مذاب و بارانی از سنگ (عکس)" امتیاز دهید

1 کاربر به "کشف جهنم واقعی با اقیانوسی از مواد مذاب و بارانی از سنگ (عکس)" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف جهنم واقعی با اقیانوسی از مواد مذاب و بارانی از سنگ (عکس)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید