کشف کهکشان جدید در فاصله 23 میلیون سال نوری از کره زمین

به گزارش مجله همراهان، ناسا به تازگی پیروز به شناسایی یک کهکشان مارپیچی موسوم به ان جی سی 4285 در فاصله 23 میلیون سال نوری از کره زمین شده است.

کشف کهکشان جدید در فاصله 23 میلیون سال نوری از کره زمین

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از تک اکسپلوریست، کهکشان جدیدی در فاصله 23 میلیون سال نوری از کره زمین کشف شده است، این کهکشان دارای دو بازوی مارپیچی است که درعکس گرفته شده از کهکشان یادشده کاملا واضح است.

بازوهای یادشده در برخورد با یکدیگر به شکل حرف ایکس درآمده اند و تا انتهای کهشکان مذکور امتداد یافته اند. ناسا اطلاعات مربوط به این کهکشان را به وسیله تلسکوپهای مختلفی مانند هابل و اسپیتزر جمع آوری نموده است. در درون این کهکشان یک سیاه چاله بزرگ هم مشاهده می گردد و ترکیبات گازی مختلفی نیز در آن وجود دارد.

بر اساس برآوردهای اولیه مقدار گاز موجود در این کهکشان تا بدان حد زیاد است که مجموع آنها می تواند برای ایجاد حدود ده میلیون ستاره در ابعاد خورشید به کار گرفته گردد. محققان ناسا می گویند گاز موجود در این کهکشان به طور مرتب به سمت محیط بیرونی حرکت می نماید و مقدار آن چنان زیاد است که فرایند خروج آن از کهکشان مذکور تا 300 میلیون سال دیگر هم ادامه خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 730

به "کشف کهکشان جدید در فاصله 23 میلیون سال نوری از کره زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف کهکشان جدید در فاصله 23 میلیون سال نوری از کره زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید