گردشگری عشایر قابلیت شمال استان اردبیل

به گزارش مجله همراهان، سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گردشگری سلامت و محور عشایر را قابلیت شهرهای شمالی این استان دانست.

گردشگری عشایر قابلیت شمال استان اردبیل

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، صغری فرشی سرپرست معاونت گردشگری استان امروز پنجشنبه 24 آبان 97 در جلسه هماهنگی برنامه های جشنواره شتردو کوهانه در بیله سوار توضیح داد: عشایر سرمایه فرهنگی و معنوی استان هستند که مجموعه مولفه های زیستی و فرهنگی مرتبط با آن ها خود جاذبه گردشگری است.

او اضافه نمود: گردشگری فراوری محور و سلامت محور عشایر یکی از توانمندی های شهرهای شمالی استان محسوب می گردد و با توجه به ضرورت رونق گردشگری در محور شمال به جنوب استان باید از این توانمندی بهره وافی داشت.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل قابلیت دیگر گردشگری این منطقه را گردشگری کشاورزی عنوان نمود و بیان داشت: شهرستان بیله سوار به عنوان انبار غله استان قابلیت کم نظیری برای رونق گردشگری کشاورزی است.

فرشی افزود: همچنین شهرهای شمالی استان به ویژه بیله سوار قابلیت ویژه ای برای گردشگری زمستانی دارند و به دلیل آب و هوای مطبوع در فصول سرد سال محور برنامه های گردشگری زمستانی هستند.

او تاکید نمود: مجاورت شمال استان با نوار مرزی شمال غرب کشور نیز خود ظرفیتی جهت رونق گردشگری خارجی است.

او به تدارک برگزاری تورهای اینفو با هدف معرفی جاذبه های گردشگری استان اشاره نمود و بیان داشت: گردشگری محور نخست توسعه استان است و معرفی جاذبه ها باید با جدیت دنبال گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 286

به "گردشگری عشایر قابلیت شمال استان اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری عشایر قابلیت شمال استان اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید