یا بن الزهرا هزار کتاب برای توضیح تنهایی ات کافی نیست

به گزارش مجله همراهان، کاربران فضای مجازی با داغ کردن هشتگ #مدینه-شهر-تنهایی دلنوشته های خود را به اشتراک گذاشتند.

یا بن الزهرا هزار کتاب برای توضیح تنهایی ات کافی نیست

به گزارش خبرنگار، بسیاری از علما و مورخان شیعه معتقد هستند که شهادت امام حسن مجتبى علیه السلام، در 28 صفر سال 50 قمرى بوده است و آن حضرت در سن 47 سالگى به علت مسمومیت از سوى همسرش جعده بنت اشعث به لقاء اللّه پیوست.

اما در نقل قول دیگری نیز آمده است که آن حضرت در هفتم ماه صفر سال 49 یا سال 50 به شهادت رسید، در بعضی منابع اهل سنت، ربیع الاول سال 49 قمرى، یا سال 50 قمرى به عنوان تاریخ شهادت آن حضرت ذکر شده است.

پیامک های تسلیت ویژه رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)

امام حسن علیه السلام بنا به روایت شیعه و اهل سنت، شبیه ترین انسان به رسول خدا(ص) بود و در این باره گفته شده است: و کان الحسن اشبه النّاس برسول اللّه صلی الله علیه و آله خلقاً و هَدیاً وَ سؤدداً؛ حسن از جهت سیما، روش و رهبرى از همه بیشتر به رسول خدا صلی الله علیه و آله شباهت داشت. امام حسن علیه السلام پس از شهادت پدرش امیرمؤمنان على بن أبى طالب علیه السلام در کوفه، با درخواست و بیعت یاران آن حضرت و اهالى کوفه، خلافت را پذیرفت و به مدت ده سال راه و روش عدالت پرور پدرش را تداوم بخشید.

همزمان با فرارسیدن 28 صفر، کاربران فضای مجازی با انتشار پست هایی در صفحات شخصی توئیتر خود، این روز مصادف با رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت کریم اهل بیت(ع) را تسلیت گفتند. در ادامه تعدادی از پست های کاربران را که ذیل هشتگ #مدینه-شهر-تنهایی به اشتراک گذاشته اند، مشاهده می کنید:

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 551

به "یا بن الزهرا هزار کتاب برای توضیح تنهایی ات کافی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یا بن الزهرا هزار کتاب برای توضیح تنهایی ات کافی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید