10 مقصد فوق العاده برای طبیعت گردی در اروپا

به گزارش مجله همراهان، طبیعت گردی در قاره اروپا

قاره اروپا شامل 50 کشور مختلف می گردد و با سفر کردن در آن با بالاترین تفاوت های فرهنگی، تاریخی و جغرافیایی روبرو می شوید، از رشته کوه ها و چمنزارهای سرسبز گرفته تا سواحل درخشان و چشم انداز ها ساخت دست انسان. صدها مورد از زیبایی های اروپا در میراث سازمان یونسکو ثبت جهانی شده است. هزاران چشم انداز زیبا و شگفتی های طبیعی که یک بار دیدنش برای همواره در خاطر انسان ماندگار می گردد. با خبرنگاران همراه شوید و نفس هایتان را در سینه حبس کنید، تا 10 مورد از مقاصد طبیعت گردی در اروپا را به شما معرفی کنیم.

10 مقصد فوق العاده برای طبیعت گردی در اروپا

10- توسکانی در ایتالیا | The Tuscan countryside, Italy

کمتر جایی را می توانید پیدا کنید که منظره ها آن مانند تپه های توسکانی در ایتالیا خیره نماینده باشند. درختان سروی که در خطوط منظم قرار گرفته اند، تاکستان های منظمی که شبکه متصلی را شکل داده اند و خانه های کشاورزان نقطه اتصال شبکه هستند. این منطقه هم روستایی ایست، هم به شدت آراسته و هم مملو از آرامش؛ سایه های سبز و زرد مزارع آن هر نگاهی را به خود خیره می نمایند.

9- پارک ملی دریاچه های پلیتویک در کرواسی | Plitvice Lakes National Park, Croatia

این پارک شامل 16 دریاچه درخشان می شود. پارک ملی پلیتویک از جاذبه های خارج شهری کرواسی محسوب می شود که کاملا ارزش یک سفر یک روزه از زاگرب مرکز آن را دارد. این میراث دنیای یونسکو به خاطر آبشارها، غارها و دریاچه هایش معروفیت دارد که به وسیله حرکت آب در میان سنگ آهک و زمین های گچی طی قرن های متمادی شکل گرفته اند.

8- صخره های موهر در ایرلند | Cliffs of Moher, Ireland

کناره ساحل غربی ایرلند صخره های با شکوه موهر قد برافراشته اند. صخره های ناهمواری که ارتفاعشان 120 متر بالاتر از سطح دریا است و 7 کیلومتر از ساحل را شکل داده اند. آب های اقیانوس اطلس همیشه با صخره برخورد می نمایند و بادهای شدید در لبه صخره ها پذیرای شما هستند. این صحنه دراماتیک به برترین شکل ممکن قدرت طبیعت را به شما نشان می دهد.

7- اسوالبارد در نروژ | Svalbard, Norway

اسوالبارد یکی از دور افتاده ترین و شمالی ترین نقاط زمین را به شما نشان می دهد. این مجمع الجزایر در نزدیکی قطب شمال جای گرفته اند که موجب شده بیشترشان با یخچال های قطبی پوشیده شوند. این پوشش سرما زده اسوالبارد را به یکی از اسرار آمیزترین و بکرترین مقاصد طبیعت گردی در اروپا تبدیل نموده است.

6- غار آبی کاپری در ایتالیا | Capris Blue Grotto, Italy

غار آبی کاپری یکی از خارق العاده ترین رنگ های آبی است که می توان درون یک غار مشاهده کرد. دلیل مشاهده این رنگ آبی عبور نورخورشید از آب های عمیق زیر زمینی و انعکاس آن درون آب است. ورودی این غار که به دریا منتهی می شود تنها یک متر ارتفاع دارد. بنابر این بازدید نمایندگان تنها هنگامی که بر اثر جزر ارتفاع آب پایین می آید سوار بر قایق های کوچک می توانند از آن تماشا نمایند.

5- کوه های آلپ در سوئیس | Swiss Alps, Switzerland

رشته کوه های آلپ سوئیس یکی از پهناورترین رشته کوه های دنیا هستند که بیش از 65 درصد از سرزمین های این کشور را پوشانده اند و آن را به یکی از آلپی ترین کشورهای اروپا تبدیل می نماید. این کوه ها 45 میلیون سال پیش شکل گرفته اند و بلندترین قله های اروپا را در دل خود جای داده اند. همین قله های مرتفع سال ها دسترسی به کشور را سخت ساختند و از آن مقابل دشمنان محافظت کردند.

4- سنتورینی در یونان | Santorini, Greece

کشور یونان از بیش از 6000 جزیره و شبه جزیره تشکیل شده که سنتورینی به لطف خط ساحلی بی نظیرش، خانه های به سفیدی برفش و ساحل صخره ای قرمزش تبدیل به یکی از مشهورترین این جزایر شده است. تضاد رنگی زیاد صخره های قرمز ناهموار (به خاطر بالا بودن اندازه سولفات آهن درآن ها) با آبهای فیروزه ای دریای مدیترانه تصویری به یاد ماندنی را در فکر بینندگانش می سازد و آن را به یکی از فوق العاده ترین مقاصد طبیعت گردی در اروپا تبدیل می نماید.

3- جنگل های سیاه در آلمان | Black Forest, Germany

جنگل های سیاه و مه آلود آلمان بیشتر به افسانه می ماند تا واقعیت! این جنگل های متراکم در میان رشته کوه ها و کنار رودخانه Baden-Württemberg سومین رود بزرگ آلمان روییده اند. درون جنگل چندین دریاچه، منظره ها خیره نماینده و چندین دهکده تاریخی نیز یافت می شوند. در کنار هم قرار گرفتن این پدیده ها یکی از آرامش بخش ترین و زیباترین طبیعت های کشور آلمان را رقم زده است.

2- دریاچه هلستات در اتریش | Lake Halstatt, Austria

در میان شهرهای Salzburg و Graz شهر رویایی هلستات قرار گرفته است. این شهر در قرن 19 میلادی کنار این دریاچه اتریشی ساخته شد. در آن کلبه ها، معادن نمک و غارهای یخی یافت می شود. زمین هایی که این شهر روی آن بنا شده به سال ها قبل و عصر آهن بر می شود. یکی از قدیمی ترین مکان های اروپا که زندگی در آن شکل گرفت.

1- غارهای یخی در ایسلند | Ice caves, Iceland

کشور ایسلند مملو از شگفتی های طبیعت است، از یخچال های طبیعی گرفته تا آبشارها، چشمه های آب گرم و آتشفشان ها. در میان این شگفتی ها غارهای درخشان یخی قطعا نفس شما را در سینه حبس خواهد نمود. این آبی های درخشان به تمام حواس شما شک وارد می نمایند و چشمان شما خیره به زیبایی های هنرمندانه طبیعت خواهد ماند. شکل هندسی یخ ها و پهنای این مکان غیرمعمول حیرت آور است. هر سال این یخ ها آب می شوند و سال بعد به شکل دیگر یخ می بندند به نحوی که در هر بازدید شما اشکال متفاوتی را در غار می بینید. این شگفتی ها سبب شده تا غارهای یخی ایسلند جایگاه اول را در فهرست مقاصد طبیعت گردی در اروپا کسب نمایند.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 2054

به "10 مقصد فوق العاده برای طبیعت گردی در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مقصد فوق العاده برای طبیعت گردی در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید