7 عملی که بایستی بعد از مورد سرقت واقع شدن در سفر انجام دهید

به گزارش مجله همراهان، حال در این مطلب می خواهیم شما را 3 اقدام باقی مانده آشنا کنیم تا اگر شما بلیط هواپیما برای پرواز داخلی یا پرواز خارجی رزرو کردید و قصد سفر دارید، بدانید که اگر وسایل خود را گم کردید باید چه اقداماتی انجام دهید.

7 عملی که بایستی بعد از مورد سرقت واقع شدن در سفر انجام دهید

از سفر با تور سریلانکا لحظه آخری به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

این 4 اقدامی که برای شما در مطلب بخش اول توضیح دادیم عبارت اند از:

1. بگذارید مجرم برود و به دنبال مجرم نروید

2. به یک جای امن بروید

3. موقعیت را ارزیابی کنید

4. فهرستی از وسایل دزدیده شده را بنویسید.

این اقدامات را باید بلافاصله بعد از دزدیده شدن وسایلتان به ترتیب انجام دهید ولی نکته ای که از همه این موارد مهم تر است و اول باید به آن توجه کنید، حفظ آرامش است. بنابراین در چنین شرایطی قبل از هر کاری ابتدا آرامش خود را حفظ کنید.

چنانچه قرار است بلیط هواپیما برای یک پرواز داخلی یا پرواز خارجی رزرو کنید حتماً این مطلب را بخوانید تا در صورت بروز این مشکل بدانید چه کارهایی باید انجام دهید.

در ادامه شما را با بقیه اقدامات آشنا می کنیم با ما همراه باشید.

5. با کارگزار بیمه خود تماس بگیرید

با کارگزار بیمه ای که برای سفر با آن قرارداد بسته اید تماس بگیرید. مثلاً بیمه مسافرتی یا هر بیمه دیگری. به آن ها اطلاع دهید که وسایل شما را دزدیده اند و شما در شرایط بحرانی هستید. با این کار آن ها می توانند قدم به قدم شما را هدایت نمایند و به شما برای نجات از این بحران کمک نمایند.

آن ها همین طور موظف اند همه وسایلی که در آن کشور ازدست داده اید، قبل از ترک آن کشور به شما بازگردانند. البته برای دریافت ضرر و زیان وسایل ازدست رفته اتان از بیمه، بایستی در 24 ساعت گزارش رخ داده را از پلیس بگیرید و کارهای اداری را انجام دهید و در آخر رسید خرید وسایلی که ازدست داده اید را دریافت کنید.

البته نکته ای که دوباره باید برای شما بازگو کنم این است شما باید آرامش خود را حفظ کنید و با آرامش تمام این مراحل را طی کنید، زیرا بارزش تر سلامتی چیز دیگری نیست.

بعضی ممکن است با خواندن این مطلب از رفتن به سفرهای خارجی و خرید بلیط هواپیما برای پرواز داخلی یا پرواز خارجی منصرف شوند، اما باید به این گونه افراد بگویم که این اتفاق برای همه نمی افتد ولی شما بهتر است بدانید در صورت وقوع این اتفاق چه اقداماتی باید انجام دهید؛ پس با خیال راحت با خواندن این مطلب به سفر بروید.

6. یک بومی مورد اعتماد را با خود به اداره پلیس ببرید

درست است که این مورد برای همه افراد امکان پذیر نیست اما بهتر است بدانید که اگر دوست یا آشنایی دارید که در آن محل زندگی می نماید از او کمک بگیرید زیرا باوجود آن فرد دیگر مشکل زبانی نخواهید داشت.

احتمال این وجود دارد که افسر پلیس مسلط به زبان انگلیسی نباشد و یا آن کشور قانون های خاصی داشته باشند که شما از آن ها آگاه نباشید. در چنین مواردی همراه داشتن بومی آن محل می تواند شما را با فرایند کار آن کشور آشنا کند و شما را در این کار کمک کند.

چنانچه قرار است بلیط هواپیما برای یک پرواز داخلی یا پرواز خارجی رزرو کنید حتماً به این نکات توجه کنید تا در صورت بروز این مشکل بدانید چه کارهایی باید انجام دهید.

7. به سفرتان ادامه دهید

از قدیم میگن: بایستی به همان اسبی که شما را انداخت بازگردید. این سخن را نیز برای سفر می توان به کاربرد. طبیعی است که شما بعد یک اتفاق تلخ احساس ناراحتی کنید و یا نگران باشید، اما نکته مهم این است که این ترس یا حس نگرانی نباید به خاطر این باشد که شما مدام فکر کنید که ممکن است دوباره این اتفاق رخ دهید.

این گونه افکار شما را از ادامه سفری که کلی هزینه بلیط هواپیما برای پرواز داخلی یا پرواز خارجی نموده اید، بازمی دارد.

با خواندن این مطلب شما می توانید با خیال راحت بلیط هواپیما برای پرواز داخلی یا پرواز خارجی تهیه کنید زیرا در صورت بروز این مشکل می دانید باید چه اقداماتی انجام دهید.

منبع: همگردی
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 704

به "7 عملی که بایستی بعد از مورد سرقت واقع شدن در سفر انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 عملی که بایستی بعد از مورد سرقت واقع شدن در سفر انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید