آخرین شرایط ساخت و توسعه قطعه دو آزادراه تهران ، شمال

به گزارش مجله همراهان، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور گفت: باند غربی منطقه دو آزادراه تهران - شمال با 86 درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل شدن است و با تامین به موقع منابع اعتباری تا انتها سال اقتصادی 1401 آماده بهره برداری می گردد.

آخرین شرایط ساخت و توسعه قطعه دو آزادراه تهران ، شمال

به گزارش خبرنگاران، خیرالـله خادمی درباره عملیات اجرایی در قطعه دو آزادراه تهران-شمال شرح داد: منطقه دو آزادراه تهران-شمال یک ابرپروژه ملی در حوزه آزادراهی کشور است که در 22 کیلومتر راستا، حدود 2.5 میلیون متر مکعب عملیات خاکی انجام شده و با در نظر گرفتن توپوگرافی ویژه و سخت کوهستانی منطقه بسیار بزرگ است. بیش از 70 درصد راستا از تونل تشکیل شده که طول تونل های راستا 37.2 کیلومتر است و در 59 رشته تونل در باند رفت و برگشت اجرا می گردد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین راهکارها در تکمیل پروژه های مهم و اولویت دار کشور با توجه به کمبود منابع اعتباری، اولویت بندی بخش های اجرایی طرح ها است، اضافه نمود: با همین رویکرد در حال حاضر باند غربی منطقه دو آزادراه تهران- شمال با 86 درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل شدن است و با تامین به موقع منابع اعتباری و تعهدات طرفین مشارکت تا سرانجام سال اقتصادی 1401 آماده بهره برداری شده و به تونل شرقی البرز که در حال حاضر زیر عبور واقع شده است متصل می گردد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور ادامه داد: عملیات اجرایی باند شرقی نیز با 68 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است و تا سرانجام سال اقتصادی 1402 آماده بهره برداری می گردد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره منابع اقتصادی قطعه دوم آزادراه تهران -شمال، اظهار کرد: به منظور اتمام عملیات اجرایی منطقه دو آزادراه تهران- شمال 6000 میلیارد تومان اعتبار مورد احتیاج است که مقرر شده بخشی از این اعتبار از محل تهاتر اراضی مازاد دولت یا سایر ظرفیت های معین شده در قانون و بودجه بهره گرفته گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 مهر 1401 بروزرسانی: 4 مهر 1401 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 2181

به "آخرین شرایط ساخت و توسعه قطعه دو آزادراه تهران ، شمال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط ساخت و توسعه قطعه دو آزادراه تهران ، شمال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید