آموزش 6477 نفر سوادآموز در گیلان

به گزارش مجله همراهان، خبرنگاران/گیلان معاون سوادآموزی استان گیلان گفت: حجم ابلاغی مجموع دوره های سوادآموزی در امسال، 8333 نفر اعلام شده بود که در حال حاضر 6477 نفر سوادآموز تحت پوشش کلاس های سوادآموزشی هستند.

آموزش 6477 نفر سوادآموز در گیلان

سیروس محمدی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در مورد شرایط کلاس گذاری سوادآموزان در امسال، اظهار کرد: هر سال بر اساس معیارهایی نظیر آمار بی سوادی بر اساس آخرین سرشماری، عملکرد سه سال اخیر و تقاضای استان ها، سازمان نهضت سوادآموزی حجم ابلاغی دوره های سوادآموزی را محاسبه و اعلام می کند که در امسال سهمیه ابلاغی برای دوره های سوادآموزی8333 نفر معین شده است.

معاون سوادآموزی استان گیلان در مورد مقدار تحقق حجم ابلاغی گفت: با توجه به حمایت های انجام شده از سوی شورای پشتیبانی سوادآموزی و کوشش های بی وقفه فعالان عرصه سوادآموزی، این معاونت پیروز به تحت پوشش قراردادن 6477 نفر بی سواد و کم سواد شد.

وی در مورد علت عدم پوشش کامل حجم ابلاغی گفت: پایین بودن جمعیت بی سواد و کم سواد در استان، نبود رغبت لازم برای آموزش سواد، وجود شرایط اکوسیستم نو کرونایی و شرایط زندگی خانواده ها را می توان از علل اصلی عدم تحقق کامل حجم اصلی دانست.

محمدی در مورد مخاطبین حوزه سوادآموزی و شرایط باسوادی استان توضیح داد: گروه هدف سازمان نهضت سوادآموزی 10 الی 49 سال معین شده است، البته افراد خارج از این رده سنی نیز در بعضی از گروه های شغلی مانند کشاورزان، چایکاران، نوغانداران، مددجویان ندامتگاه ها و... می توانند در کلاس های سوادآموزی ثبت نام و از نعمت سواد بهره مند شوند. بر اساس برآوردهای انجام شده بر مبنای اطلاعات سرشماری رسمی کشور در سال 1395، هم اکنون درصد باسوادی استان در گروه سنی 10 تا 49 سال 98.4 است.

معاون سوادآموزی استان گیلان در مورد شرایط آموزش در کلاس های سوادآموزی با توجه به شیوع سویه نو ویروس کرونا در استان بیان نمود: تمامی آموزش دهندگان همچون معلمان مدارس در اولویت واکسیناسیون قرار گرفتند. بعلاوه میانگین جمعیت کلاس های سوادآموزی استان 10 نفر است و آموزش حضوری می تواند با رعایت فاصله گذاری اجتماعی صورت گیرد اما با این وجود شیوه آموزش در حوزه سوادآموزی را بر اساس تصمیمات اخذ شده برای شیوه آموزش در مدارس عادی برنامه ریزی نموده ایم تا سلامت آموزش دهندگان و سوادآموزان را خطری تهدید نکند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1401 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 2072

به "آموزش 6477 نفر سوادآموز در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش 6477 نفر سوادآموز در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید