آیا در دنیای امروز، بانوان زیادی دچار کوری ابرو شده اند؟!

به گزارش مجله همراهان، از ابروهای نازک دهه 90 تا ابروهای ضخیم معروف به سبک کارا دلوین و قوس ابروی مرتب شده کایلی جنر در سال 2016، ابروها همواره در مرکز توجه استانداردهای زیبایی بوده اند. اما با تغییر مدها و پیروی همه از آنها، همه ظاهرها خوب نمی شوند. اگر به عکس های قدیمی خود نگاه می کنید و نمی دانید چرا ابروهای پر رنگ یا بیش از حد نازک شما زیباتر بوده، ممکن است دچار کوری ابرو شده باشید.

آیا در دنیای امروز، بانوان زیادی دچار کوری ابرو شده اند؟!

کوری ابرو به این معنا نیست که شما نمی توانید ابروهای خود را ببینید، بلکه به این معناست که به جای توجه به تناسب ابرو چهره خود، فقط در پی مدهای نو هستید. کسندرا بنکسون، متخصص زیبایی و شخصیت معروف یوتیوب، این پدیده را این گونه توضیح می دهد: کوری ابرو یعنی اینکه شما نسبت به چیزی که مد می شود، مقاومتی ندارید، اما این کار لزوماً برای سلامت یا زیبایی بلندمدت شما خوب نیست.

کاربران تیک تاک با اشتراک گذاری تجربیات خود از دنبال کردن بی فکر مدهای مختلف ابرو، به دیگران هشدار می دهند. بنکسون توصیه می کند که قبل از هر تغییری با یک متخصص مشورت کنید و از ابزارهای تصویربرداری استفاده کنید تا نتیجه نهایی را ببینید. دکتر دینا استراچان، متخصص پوست، می گوید که باید قبل از هر تغییری مزایا و معایب را بسنجید، به خصوص اگر تغییرات دائمی مانند تتو یا لیزر مو باشد.

تغییرات پیوسته مد که همیشه جزئیاتش تغییر می کن، نشان می دهد همیشه نمی توان با همه استانداردهای زیبایی تحمیلی، همراهی کرد. به صورت مشابهی روندهای دیگری مانند کوری پول، کوری رژگونه و کوری لب نیز ظهور کرده اند که نشان می دهند چقدر آسان است که تحت تأثیر مدهای متغیر قرار بگیریم. یعنی تشخیص ندهیم که هزینه بسیار ممکن است زیباترمان نکند. کوری لب، روی بعد از تزریق ژل از طریق مشتری های یا به اصطلاح زیباجوها تشخیص داده می شود و آنها تازه متوجه می شوند که لب های با حجم نوشان چقدر با کلیت صورتشان نامتناسب است. (در مورد کسانی که بی فکر و بدون پیروی از مشاوره های متخصصان خوب اقدام کرده اند.)

استراچان می گوید که باید به یاد داشت که مدها تغییر می کنند. او اضافه می کند: هنگامی که مدل های موی قدیمی، پدهای شانه و روندهای آرایشی نگاه می کنیم، می بینیم که بعد مدتی مضحک به نظر می رسند. البته پیروی از مد در طبیعت انسان است.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 7 تیر 1403 بروزرسانی: 7 تیر 1403 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 2350

به "آیا در دنیای امروز، بانوان زیادی دچار کوری ابرو شده اند؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا در دنیای امروز، بانوان زیادی دچار کوری ابرو شده اند؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید