اتهام زنی بورل به روسیه مبنی بر تهدید امنیت و ثبات اروپا

به گزارش مجله همراهان، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ادعای اینکه روسیه مشغول تهدید امنیت و ثبات در اروپاست، مدعی شد با اقدامات این کشور مقابله خواهند کرد.

اتهام زنی بورل به روسیه مبنی بر تهدید امنیت و ثبات اروپا

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در حالی که اوکراین با حمایت کشورهای اروپایی و آمریکا مشغول تنش زایی با روسیه است، اما اتحادیه اروپا مسکو را به تهدید ثبات در اروپا متهم کرد.

به نوشته خبرگزاری تاس، اتحادیه اروپا بامداد پنجشنبه مدعی شد: روسیه باید از فعالیت هایی که امنیت و ثبات در اروپا را تهدید می نماید و با تعهدات بین المللی مسکو مغایرت دارد، دست بردارد.

بر این اساس، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این بیانیه ادعا کرد: ما قاطعانه با اقدامات خرابکاری سرویس های اطلاعاتی روسیه علیه منافع و امنیت اتحادیه و کشورهای عضو مقابله خواهیم کرد.

در حالی که این جمهوری چک بود که ابتدا دیپلمات های روسی را اخراج کرد اما بورل با محکوم کردن واکنش مسکو به این اقدام تحریک آمیز، گفت از تمام گام های بعدی پراک علیه روسیه حمایت می نماید.

بر اساس این گزارش، وی در این باره مدعی شد: اتحادیه اروپا حمایت کامل خود از جمهوری چک را اعلام نموده و از اقدامات اتخاذشده توسط مسئولان آن پشتیبانی می نماید و آماده است تا از اقدامات بیشتر آن حمایت نماید. اتحادیه اروپا واکنش بیش ازحد و تهدیدهای متعاقب فدراسیون روسیه علیه جمهوری چک را محکوم می نماید.

بورل پیش تر هم با ادعای اینکه حدود 150 هزار نظامی روس در مرز اوکراین مستقر شده اند، گفت خطر تنش زایی های بیشتر کاملا واضح است.

روز گذشته وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه اوکراین و ناتو به انباشت نیروی نظامی در مرزهای این کشور ادامه می دهند، به آنها هشدار داد از اقداماتی که منجر به درگیری خواهد شد اجتناب نمایند. (جزئیات بیشتر)

اوکراینی ها در روزهای گذشته روسیه را به استقرار نیروهای نظامی در اطراف مرزهای مشترک متهم نموده و مدعی شدند جدایی طلبان تحت حمایت روسیه به صورت سیستماتیک، آتش بس در شرق اوکراین را نقض می نمایند.

کی یف چندی پیش یاری نظامی چند صد میلیون دلاری از آمریکا شامل خودروهای زرهی، پهپاد و موشک های ضد تانک دریافت نموده و مشغول انباشت آنها در نزدیکی مرز روسیه است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 خرداد 1400 بروزرسانی: 31 خرداد 1400 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1700

به "اتهام زنی بورل به روسیه مبنی بر تهدید امنیت و ثبات اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتهام زنی بورل به روسیه مبنی بر تهدید امنیت و ثبات اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید