ارائه خدمات درون و برون سازمانی در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه چمران اهواز

به گزارش مجله همراهان، خبرنگاران/خوزستان مدیر امور آزمایشگاه های دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به بهره برداری از یک دستگاه هایتک در آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه، از ارائه خدمات درون و برون سازمانی در آزمایشگاه دانشگاه چمران خبر داد.

ارائه خدمات درون و برون سازمانی در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه چمران اهواز

یوسف تمثیلیان در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به بهره برداری از یک دستگاه هایتک در آزمایشگاه مرکزی، اظهار کرد: این دستگاه میکروسکوپ الکترونی یک دستگاه هایتک است که در کل دنیا تعداد محدودی تولیدکننده دارد. دستگاه در واقع نوعی میکروسکوپ است که چشم مسلح پژوهشگر به حساب می آید و برای آنالیز سطح یا ماده، مورد استفاده قرار می گیرد.

وی اضافه نمود: این دستگاه در آزمایشگاه مرکزی مستقر شده است ؛ در این آزمایشگاه چندین دستگاه هایتک برای شناسایی مواد مختلف مستقر شده اند و برخی دیگر از دستگاه های تخصصی نیز در آزمایشگاه های دانشکده ها هستند. از این آزمایشگاه ها برای ارائه خدمات درون و برون سازمانی استفاده می شود.

مدیر امور آزمایشگاه های دانشگاه شهید چمران اهواز خاطرنشان کرد: این دستگاه علاوه بر استفاده در پروژه های علمی و تحقیقاتی دانشگاهیان سراسر کشور، نیاز بسیاری از صنایع استان و کشور از جمله صنایع فولاد، نیشکر، پتروشیمی، پالایشگاه، داروسازی و پزشکی را در آنالیز های نانومتریک محصولات، آنالیز قطعات و مواد شیمیایی مرتفع می کند.

تمثیلیان در سرانجام گفت: از میکروسکوپ الکترونی برای آنالیز نمونه های موجود در حوزه فناوری نانو، دریافت تصاویر با کیفیت و با بزرگ نمایی میکرومتر و نانومتر و همچنین آنالیز عنصری نقطه ای مواد استفاده می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 خرداد 1400 بروزرسانی: 5 خرداد 1400 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1665

به "ارائه خدمات درون و برون سازمانی در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه چمران اهواز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه خدمات درون و برون سازمانی در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه چمران اهواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید