هیچ محل و مکانی مقدس تر از مدرسه برای یادگیری وجود ندارد، حفظ سلامتی دانش آموزان، بالاترین وظیفه ماست

به گزارش مجله همراهان، معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هیچ محل و مکانی مقدس تر از مدرسه برای یادگیری وجود ندارد.

هیچ محل و مکانی مقدس تر از مدرسه برای یادگیری وجود ندارد، حفظ سلامتی دانش آموزان، بالاترین وظیفه ماست

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران از روابط عمومی سما، سید محمد بطحایی در مراسم آغاز سال تحصیلی در مدرسه سمای استان البرز گفت: این روزها با آغاز کرونا و تسری و توسعه آموزش های مجازی، گاهی اوقات حتی چهره های علمی و آکادمیک مقاله ها و مطالبی را در فضای مجازی منتشر می نمایند و می گویند اگر مدرسه نباشد، اتفاق خاصی نخواهد افتاد. این عظیم ترین زنگ خطر برای من و شمای معلم است.

وی اضافه کرد: مدرسه فقط برای انتقال دانش، فرمول ها و معادلات ریاضی و تعاریف مفاهیم نیست؛ مدرسه جایی است که دانش آموزان با هدایت معلم باید آموخته های قبلی خود را در حوزه دانش به صحنه عمل درآورند و شاید یکی از دلایلی که دولت و وزارت آموزش وپرورش کوشش می نماید که چراغ مدرسه روشن گردد و بازگشایی حتی با تعدادی اندک صورت پذیرد، همین موضوع باشد.

معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با تشبیه مدرسه به یک کارگاه صنعتی اضافه کرد: همان طور که هنرآموزان در کارگاه دورهم جمع می شوند و آموزه های قبلی را که در حوزه صنعتی آموزش دیده اند، به رشته عمل درمی آورند و تبدیل به فراوریات عملی می نمایند، دانش آموزان در مدرسه نیز دور هم جمع می شوند و با یک برنامه منظم آن چیزی را که آموخته اند در صحنه عمل فراوری می نمایند. پس مدرسه همانند یک کارگاه عملیاتی برای آموزه های تربیتی و فرهنگی است و صندلی با اهمیتی دارد، مدرسه همچون کارگاهی است که آموزه های فرهنگی و تربیتی باید در این کارگاه دست ورزی گردد، نکته ای که مسئولان آموزش وپرورش و کادر مدرسه را خیلی نگران می نماید؛ جدا شدن دانش آموزان از فضای مدرسه است، که باید با درایت معلمان، مدیران مدارس و استفاده از آموزش ترکیبی، این مشکل حل گردد.

بطحایی در ادامه گفت: به عنوان یک عضو کوچک و کم ترین عضو در خانواده عظیم آموزش وپرورش، توجه همه دست اندرکاران حوزه تعلیم و تربیت را به این خطر جلب می کنم؛ در برابر این انحرافات در فضای مجازی و افکار عمومی، من و شمای معلم هستیم که باید بلافاصله با سخنرانی ها، مقالات و انتشار مطالب در فضای مجازی هوشیارانه عمل کنیم و به جامعه هشدار دهیم.

وزیر سابق آموزش وپرورش با تأکید بر صندلی مدرسه گفت: مبادا به فکر این باشیم که چند کانال و شبکه مجازی می تواند جای معلم، حیاط، کلاس، فضای آموزشی و پرورشی مدارس را بگیرد؛ این تفکر بسیار خطرناک در حال شیوع و گسترش است و همه باید به این امر توجه کنیم که در شرایط فعلی فضای مجازی فقط یک مسکن است که باید با نهایت احتیاط و مراقبت مورد استفاده قرار بگیرد؛ زیرا اگر ما قوی ترین پلت فرم ها را برای برنامه های آموزش مجازی داشته باشیم، ذره ای جای آموزش های حضوری را نخواهد گرفت.

بطحائی مهم ترین نگرانی جامعه تعلیم و تربیت را حفظ سلامتی دانش آموزان خاطرنشان کرد و گفت: سلامت دانش آموزان در درجه اول اهمیت قرار گرفته است و در شرایط فعلی حضور دانش آموزان در مدرسه و کنار هم، باید با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی باشد تا آسیبی جسمی به دانش آموزان و معلمان وارد نگردد و همه مدیران، معلمان و دانش آموزان باید بیش از گذشته مراقبت یکدیگر باشند و نکات بهداشتی در مدارس حفظ گردد.

وی با اشاره به نقش مهم خانواده ها گفت: خانواده ها باید به عنوان ناظر کار ما در مدارس کاملا مراقبت نمایند که کوتاهی و غفلتی صورت نگیرد.

رئیس سازمان سما یادآوری کرد: به موازات بازگشایی مدارس، در فضای مجازی راه های ارتباطی به وسیله آموزش و پرورش و هم به وسیله دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شده است که خدمات آموزشی مطلوبی را ارائه خواهند داد.

وی در پایان تأکید کرد: هیچ محل و مکانی مقدس تر از مدرسه برای یادگیری وجود ندارد؛ مبادا با سکوت خود در قبال کسانی که این فضا را ترویج می دهند به این مهم دامن بزنیم.

4040/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1237

به "هیچ محل و مکانی مقدس تر از مدرسه برای یادگیری وجود ندارد، حفظ سلامتی دانش آموزان، بالاترین وظیفه ماست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ محل و مکانی مقدس تر از مدرسه برای یادگیری وجود ندارد، حفظ سلامتی دانش آموزان، بالاترین وظیفه ماست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید