استراماچونی و منصوریان به دنبال اولین برد

به گزارش مجله همراهان، منصوریان هم مثل استراماچونی موقعیت مستحکمی ندارد و از همان روزهای اول شایعاتی درباره برکناری اش منتشر می شد.

استراماچونی و منصوریان به دنبال اولین برد

تیتر این گزارش درست است. شاید باور نکردنی باشد اما درست است. استقلال در هفته پنجم لیگ برتر به دنبال کسب اولین پیروزی اش است.

به گزارش سازندگی، آبی های تهران زخم خورده از شکست تلخ در دربی، دیروز راهی اصفهان شدند تا امروز در استادیوم فولادشهر مقابل ذوب آهن بازی نمایند. استقلال با آندره آ استراماچونی روزهای سخت و پرالتهابی را پشت سر می گذارد. وضعیت فنی این تیم آنقدر که جدول رده بندی نشان می دهد بد نیست.

آبی های تهران در خاتمه هفته پنجم در رده پانزدهم قرار داشتند. اگر شاهین شهرداری بوشهر دیروز توانسته باشد ماشین سازی را شکست بدهد استقلال را باید در رده آخر جدول هم ببینیم. اما انصافا این تیم سزاوار صندلی بسیار بهتری است.

تیمی که علاوه بر مربی، تعداد زیادی از بازیکنانش هم تغییر نموده اند قطعا برای پیشرفت احتیاج به زمان دارد و این را هر کودکی هم می داند. اما جالب است که بعضی پیشکسوتان استقلال در این شرایط هم دست از آزار رساندن به تیم محبوب شان! برنمی دارند.

فعلا طرفداران استقلال رفتار منطقی تری نسبت به این اوضاع نشان داده اند و تصمیم گرفته اند از سرمربی حمایت نمایند. اما اگر امروز هم استقلال نتواند در فولادشهر نتیجه بگیرد چه؟ بدتر از آن اگر ببازد چه اتفاقی می افتد؟ استقلال امروز مقابل تیمی قرار می گیرد که سرمربی اش علیرضا منصوریان است. همان کسی که معتقد است به شکلی دور از انصاف از استقلال کنار گذاشته شد. همین مساله انگیزه های منصوریان را برای شکست دادن استقلال بالاتر برده است.

استقلال امروز علی کریمی را به دلیل محرومیت و شیخ دیاباته را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. اما چیز مهم تری هم هست که استقلالی ها فاقد آن هستند. روحیه و اعتماد به نفس. این دیگر هنر مربی است که بتواند کمبودی با این درجه از اهمیت و بزرگی را در تیمش برطرف کند. از درون دروازه تا نوک حمله استقلال بازیکنانی دیده می شوند که این روزها بیشتر از همواره احساس تنهایی و ضعف می نمایند و احتیاج به حمایت دارند.

استقلال مسلما تیم خوبی است و بازیکنان بی کیفیتی در اختیار دارد اما به دلایل مختلف آن ها هنوز نتوانسته اند بالاترین سطح خودشان را نشان بدهند. اما اگر استقلالی ها به این فکر نمایند که ممکن است این بازی، آخرین حضور استراماچونی روی نیمکت باشد آیا طور دیگری بازی خواهند کرد؟ آیا انگیزه متفاوتی پیدا می نمایند؟ شاید انگیزه بازیکنی مثل مرتضی تبریزی که در مقابل تیم سابقش بازی می نماید هم به کار استقلال بیاید. نکته مهم دیگر این است که استراماچونی تیمش را چطور و با چه سیستمی به زمین خواهد فرستاد. با همان سیستمی که جلوی پرسپولیس بازی کرد؟ یعنی 2-5-3؟ این مساله مهمی است و می تواند در نحوه بازی استقلال تاثیر مهمی بگذارد.

در طرف مقابل ذوب آهن با علیرضا منصوریان وضعیتی مشابه استقلال دارد. آن ها هم در 4 بازی ابتدایی خودشان بردی به دست نیاورده اند. ذوب انگار با شکست خانگی هفته اول مقابل سایپا غافلگیر شد. چون بعد از آن بازی و با گذشت سه هفته هنوز نتوانسته به وضعیت مطلوب و مناسبی برسد.

منصوریان هم مثل استراماچونی موقعیت مستحکمی ندارد و از همان روزهای اول شایعاتی درباره برکناری اش منتشر می شد. شایعاتی که ممکن است در صورت ادامه روند بد ذوب آهن به واقعیت تبدیل گردد. شاید بازی پرسپولیس و سپاهان حساسیت و حواشی بیشتری نسبت به این بازی داشته باشد اما به نظر می رسد عواقب و تبعات نتیجه نگرفتن در این بازی بیشتر از مسابقه تهران باشد. آیا امروز شاهد برکناری اولین مربی در لیگ نوزدهم خواهیم بود؟

منبع: عصر ایران
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 425

به "استراماچونی و منصوریان به دنبال اولین برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استراماچونی و منصوریان به دنبال اولین برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید