استقبال مردم همدان از رئیس جمهور نشان از مردمی بودن نظام است

به گزارش مجله همراهان، به گزارش خبرنگاران عطاء الله سلطانی صبور در شورای اداری شهرستان رزن که با حضور وزیر نیرو به عنوان نماینده دولت برگزار گشت، گفت: همه عزت و کرامت جمهوری اسلامی از وجود مقدس امام رضا(ع) است.

استقبال مردم همدان از رئیس جمهور نشان از مردمی بودن نظام است

وی در ادامه سخنانش بیان داشت: شهدای انقلاب اسوه های نظام هستند و همه عزت و سربلندی ما مدیون خون شهدا است.

وی با بیان اینکه هر چه در وصف شهرستان رزن گفته شود ناچیز است و تمام عظمت و شهرستان رزن مردم آن و مزیت اول شهرستان رزن نیز این مردم هستند، مطرح نمود: رزن شهر عارفان و عاشقان با تمدن قبل و بعد از اسلام است و قدمت برخی از آثار آن از جمله آتش خانه کنار روستای چایان به بیش از دو هزار سال می رسد.

وی با بیان اینکه شهرستان رزن دارای 119 اثر تاریخی ثبت شده است، گفت: شهرستان رزن اگر هیچ اثر تاریخی و گردشگری نیز نداشت و تنها شهیدان را داشت ما باز هم در جهان مفتخر بودیم.

سلطانی صبور دلیل پایین بودن وقوع جرائم در این شهرستان را پیشینه و اصالت مردم این شهرستان مطرح نمود و بیان داشت: استقبال با شکوه از رئیس جمهور بار دیگر مردمی بودن نظام، مقبولیت و مشروعیت نظام و دولت را به جهانیان ثابت کرد و ارائه نامه ها و درخواست ها نیز نشان از امید مردم به دولتمردان است.

کننده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه شهرستان رزن مسائلی دارد که با عنایت دولت و اندک توجهی قابل رفع است، اظهار داشت: در زلزله سال 81 بیشتر شهر ها و روستا های شهرستان رزن دپار مشکل شدند و در زمان اعطای وام بازسازی به افراد تلقی بر آن بود که وام های اعطایی بخشیده شود و بانک ها نیز در دریافت اقساط مردد بودند با گذشت زمان مردم به بانک ها بدهکار شدند که پیگیری های لازم در دولت گذشته و کنونی نیز انجام گرفت.

وی اضافه کرد: هفت بانک در اعطای تسهیلات درگیر بودند که دو بانک پذیرفتند سود دریافت نکنند و تنها اصل پول را دریافت کردند که با شرط تقسیط مورد قبول قرار گرفت.

کننده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی به دیگر مسائل این شهرستان اشاره داشت و اضافه کرد: در سال جاری به دلیل خشکسالی و سرمازدگی در بخش کشاورزی دچار آسیب 65 میلیارد تومانی شدیم.

وی در این مورد مطرح نمود: خواستار تخصیص وام، تعویق در بازپرداخت و حمایت از کشاورزان هستیم چرا که 76 درصد جمعیت شهرستان رزن در بخش کشاورزی فعالیت می کنند.

وی خدمت بزرگ دولت را جاده مواصلاتی ساوه-کبوداهنگ در کریدور شمال بخش اصلی از کاج تا رزن مطرح نمود و گفت: با پیگیری اجرا شده توسط مسئولان و وزیر راه این پروژه انجام و 11 میلیارد تومان اعتبار منفی در آن هزینه شد که برای تکمیل هفت کیلومتر باقیمانده این پروژه باید هفت میلیارد تومان دیگر اعتبار تزریق شود.

سلطانی صبور تأکید کرد: پروژه جاده مواصلاتی ساوه-کبودراهنگ نیز پروژه زیر ساختی این شهرستان و بستر توسعه شهرستان رزن است.

وی در ادامه با اشاره به مسائل شهرستان رزن و بودجه مورد نیاز برای طرح های این شهرستان بیان داشت: اصلاح نقاط حادثه خیز، تکمیل بیمارستان 150 تختخوابی، دو مرکز درمانی نوین، مرکز امدادی هلال احمر، سالن ورزشی بانوان و چندین پروژه دیگر از جمله این طرح های ناتمام است.

کننده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برخی روستا ها مشکل آبرسانی وجود دارد اضافه کرد: تکمیل دو مجتمع آبرسانی نیاز به 15 میلیارد تومان اعتبار دارد.

وی با اشاره به اصلاح شبکه آب رسانی روستایی بیان داشت: 30 روستا در شهرستان رزن شبکه آبرسانی فرسوده دارند که موجب شده است 25 درصد هدر رفت آب صورت گیرد.

سلطانی صبور با اشاره به اینکه 14 روستای شهرستان رزن با تانکر آبرسانی می شود، مطرح نمود: در برخی روستا ها نیز آب چشمه ها در آبیاری مورد استفاده قرار می گیرد که باید تدابیری اندیشیده شود.

وی در سرانجام سخنانش به مشکل وام ازدواج جوانان اشاره کرد و گفت: اعطای وام در این شهرستان با کندی انجام می شود که خواستار سرعت در این بخش هستیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 825

به "استقبال مردم همدان از رئیس جمهور نشان از مردمی بودن نظام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال مردم همدان از رئیس جمهور نشان از مردمی بودن نظام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید