الاکلنگ بازی بین مرز 2 کشور!

به گزارش مجله همراهان، یک پروژه هنری چیدمان (installation) در مرز مکزیک و ایالات متحده در روزهای اخیر بازتاب گسترده ای در شبکه های اجتماعی و رسانه های مختلف به دنبال داشت.

الاکلنگ بازی بین مرز 2 کشور!

به گزارش خبرنگاران و به نقل از آرت نت نیوز، بچه ها مکزیکی و آمریکایی در تعطیلات آخر هفته، در مرز مکزیک و ایالات متحده فرصت بازی توسط یک الاکلنگ که از مرز دو شهر ال پاسو و چیئوائوا می گذرد را پیدا کردند.

این پروژه هنری که دیوار الاکلنگی نام دارد، به منظور ایجاد حس اتحاد بین دو کشور اجرا شده است.

این پروژه هنری که در آن چند الاکلنگ صورتی از بین میله های فلزی مرز مکزیک و ایالات متحده ردشده است و برای مردم هر دو سمت امکان بازی کردن را فراهم می نماید، واکنش گسترده کاربران فضای مجازی را به دنبال داشت. این پروژه توسط استودیو معماری Rael San Fratello اجرا شده است. از ارائه طرح اولیه این پروژه حدود 10 سال زمان می گذرد. اجرای برنامه ساخت فنس در مرز مکزیک و ایالات متحده در سال 2006، الهام بخش این پروژه بوده است.

استودیو معماری San Fratello در ایمیلی به مجله آرن نت نیوز اظهار داشت: مرز فلزی بین مکزیک و ایالات متحده نقش مهمی در روابط این دو کشور ایفا می نماید و ساخت دیوار بین دو کشور به وخامت شرایط می افزاید. این دیوارها نه تنها کشورها را از هم جدا می نماید بلکه در جدا کردن مذهب ها، شهرها، همسایه ها، خانواده ها و بچه ها از والدینشان نیز دخیل است.

معماران این پروژه هنری از برنامه های آینده خود برای مرز مکزیک و ایالات متحده نیز رونمایی کردند. دیوار بوریتو که یک آشپزخانه بدون سقف با پیشخوانی متصل به دیواره های فلزی است که امکان صرف غذا در هر دو سمت مرز را فراهم می نماید و دیوار حیات وحش که محفظه هایی مخصوص برای عبور حیوانات را فراهم می نماید، از جمله برنامه های جدید این استودیو معماری است.

دونالد ترامپ در کمپین انتخاباتی سال 2016 خود قول ساخت دیواری در مرز ایالات متحده و مکزیک را داد. اجرای این برنامه در اوایل امسال منجر به 35 روز تعطیلی دولت در اعتراض به تامین بودجه ساخت دیوار مرزی شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 257

به "الاکلنگ بازی بین مرز 2 کشور!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الاکلنگ بازی بین مرز 2 کشور!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید